مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

سیستم اعلام سرقت چیست ؟

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر یک راهکار مناسب و محبوب جهت ارتقای سطح امنیتی کاربران مختلف است . آپارتمان های مسکونی و تجاری ، ادارات و سازمان ها و … بیش از دیگران به فکر استفاده از سیستم اعلام سرقت هستند . این سیستم تمامی مبادی ورودی ساختمانها شامل درها و پنجره ها را پوشش می دهد و پس از تشخیص کوچک ترین تحرکی ، شما را باخبر می کند . در ادامه شما با اجزای سیستم اعلام سرقت آشنا می شوید .

hikvision


سیستم اعلام سرقت چیست ؟

کنترل و مدیریت کلیه تجهیزات یک سیستم اعلام سرقت بر عهده پنل کنترل دزدگیر می باشد. قلب یک سیستم اعلام سرقت این وسیله است و کلیه تجهیزات با کنترل پنل در ارتباط مستقیم هستند . معمولا جهت فعال کردن پنل از ریموت کنترل را صفحه کلید استفاده می شود .

سنسور ها وظیفه تشخیص هر حرکتی شامل باز شدن ، بسته شدن ، شوک ، ضربه و … را دارند . سنسور پس از تشخیص به کنترل پنل سیگنال ارسال می کند. سنسور های مختلفی در سیستم دزدگیر وجود دارند که عبارتند از :

  • سنسور تشخیص حرکت – چشمی

این سنسور ها با استفاده از امواج مادون قرمز حرکت افراد را تشخیص می دهد .

  • سنسور مگنت

این سنسور قابلیت آهنربایی دارد و با نصب بر روی درب ی پنجره ، هر تغییر وضعیتی را تشخیص و به کنترل پنل اعلام می کند .

  • سنسور شوک

این سنسور هر ضربه یا شوکی را تشخیص و به کنترل پنل اعلام می کند . معمولا بر روی شیشه یا دیوار های قابل نفوذ نصب می شود .

  • سنسور مستقل

ای سنسور ها همانطور که از نامشان پیداست به تنهای می توانند حرکت و خطر را تشخیص داده و به کاربر هشدار بدهند.

  • شستی یا پدال دزدگیر

کاربران می توانند از شستی جهت فعال کردن فوری کنترل پنل استفاده کرده و سیستم دزدگیر خود را مسلح نمایند.

  • بلند گو سیستم اعلام سرقت

مهمترین کار پس از تشخیص حرکت در سیستم دزدگیر ، آگاه سازی کاربران است که این مهم توسط بلند گو انجام می شود. بلند گو یا آژیر وظیفه اطلاع رسانی به افراد در مواقع بحرانی را دارد. آژیر را باید در فضایی نصب کرد که در صورت روشن شدن ، صدای آن برای همه قابل شنیدن باشد .

  • آژیر سیرن یا پیزو

پیزو پس از تحرکی سنسور های دزدگیر به صدا در می آید و هر چه توان پنل بیشتر باشد، آژیر سیرن صدای بلندتری تولید می کند .

  • بلند گو با آژیر سیرن چه فرقی می کند ؟

بلند گو برای فعال شدن تنها توسط کنترل پنل فرمان می پذیرد و به صدا در می آید اما، آژیر سیرن با ولتاژ 12 ولت فعال می شود و می توان آن را بر روی دیگر تجهیزات هم مورد استفاده قرار داد.

  • باطری بکاپ سیستم اعلام سرقت

مهمترین تهدید سیستم دزدگیر ، قطع برق آن است برای رفع این مشکل از باطری بکاپ جهت تغذیه کنترل پنل استفاده می شود .

  • ریموت کنترل دزدگیر

برای روشن ، خاموش یا حالت بی صدا معمولا از یک یا دو ریموت کنترل مخصوص سیستم اعلام سرقت استفاده می شود.

  • تلفن کننده

هنگام بروز مشکل ، سیستم اعلام سرقت با استفاده از تلفن کننده می تواند با چندین شماره تماس و یک یا چند پیام ضبط شده را برای آنها پخش نماید . برخی از تلفن کننده های دزدگیر امکان ارسال اس ام اس را هم دارند.

  • چراغ گردان

هنگام بروز مشکل و فعال شدن دزدگیر ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم می تواند با ساطع کردن نور گردان باعث ترساندن بیش از اندازه سارق و دور کردن آن از محل بشود .

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته


سیستم کنترل تردد هوشمند

یکی از شیوه هایی که می تواند سطح ایمنی را افزایش دهد ، استفاده از سیستم کنترل تردد است . با توجه به پیشرفت روز افزون سیستم های امنیتی و ظهور سامانه های مختلف ، امروزه استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد .این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل کردن رفت و آمد و یا تعریف سطح دسترسی به قسمت های مختلف را انجام می دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رسانی می کند . تعیین سطح دسترسی به قسمت های مختلف شامل ارائه مجوز عبور یا مسدود کردن درب ها و مبادی ورودی افراد یا وسایل نقلیه می باشد . از سیستم کنترل تردد هوشمند می توان در یک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتی یک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی کرد .

سیستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراری و یا مواقعی که فرد یا افرادی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رسانی به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگیری می کند این سیستم بسته به نوع رویداد به ماموران امنیتی پیغام های مناسب را ارسال می کند . در ادامه برخی از مهمترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده می کنید :

کلید های الکترونیکی غیر قابل کپی کردن هستند و سطح ایمنی را بالا می برند . به علاوه با تغییر کاربر ، نیاز به تغییر قفل نخواهیم داشت و اجازه تردد توسط سیستم داده نمی شود.

ثبت کلیه تردد ها در حافظه سیستم کنترل تردد هوشمند انجام می شود و می توان کلیه ورود و خروج ها را به تفکیک تاریخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنین می توان به کاربران اجازه دسترسی های مختلفی داد.


. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


سیستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان برای هر کاربر تنظیمات تردد مختلفی را تعریف کرد.

کنترل قفل های الکترونیکی گیت ها از راه دور امکان پذیر است . با استفاده از سیستم مرکزی می توانید گیت های مختلف را در هر فاضله ای به سادگی تنظیم کرد.


سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد هوشمند

  • سیستم کنترل تردد استاندالون

در سیستم کنترل تردد استاندالون یا مستقل  ، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بدون نیاز به نرم افزار مرکزی عمل می کنند . این تجهیزات دارای حافظه داخلی ثبت اطلاعات پرسنلی افراد و رویداد ها بوده و برنامه دهی به این سیستم ها توسط صفحه کلید کارت خوان یا لپ تاپ ها انجام می شود .

محدودیت در برنامه ریزی تجهیزات و زمان طولانی گزارش گیری، از مهمترین نقاط ضعف سیستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدودیت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذیری سیستم ، عدم امکان یکپارچه سازی با سایر تجهیزات مانند دوربین مدار بسته از دیگر نقاط ضعف این سیستم ها می باشد.

از این  سیستم در پروژه های کوچک استفاده می شود .

  • سیستم کنترل تردد تحت شبکه

سیستم کنترل تردد تحت شبکه شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند کنترل تردد می باشد . این نرم افزار می تواند تمامی تجهیزات موجود در سیستم کنترل تردد هوشمند را مدیریت و مانیتور کند و در صورت نیاز فرامین مختلفی را صادر نماید .

کنترل لحظه ای گیت ها ، برنامه ریزی لحظه ای ، نمایش همزمان چندین گیت ، توسعه پذیری سیستم ، قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی های متنوع وبسیاری دیگر از مزایای سیستم کنترل تردد تحت شبکه می باشد .

از این سیستم می توان در پروژه های بزرگ یا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.


1.      دوربین مداربسته

2.      دوربین مداربسته

3.      قیمت دوربین مداربسته

4.      دوربین مدار بسته

5.      خرید دوربین مداربسته

6.      خرید دوربین مدار بسته

7.      فروش دوربین مداربسته

8.      دوربین مداربسته هایک ویژن

9.      دوربین هایک ویژن

چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

توسعه شهرنشینی و شمار زیاد وسایل نقلیه در جاده ها باعث ترافیک و ازدحام بزرگراه ها شده است تا جایی که روز به روز شاهد شلوغ تر بزرگراه ها هستیم . در این میان استفاده از سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک – ATMS (advanced traffic management systems ) می تواند ترافیک را تا میزان زیادی کاهش دهد .

سیستم هوشمند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین مدار بسته  می توانند ترافیک را تخمین زده و بطور هوشمند مسیر های جایگزین را به مسئولان ترافیکی شهر پیشنهاد بدهند . این مهم باعث می شود تا مقدار ترافیک به میزان چشمگیری کاهش بیابد .

توسعه راهکار های یکپارچه سازی شبکه ، استفاده از سرویس های مبتنی بر فیبر نوری و رادیو وایرلس ها  ، سرویس های مبتنی بر ابر الکترونیک ( Cloud ) ، نرم افزار های بهینه سازی هوشمند و سیستم های هوشمند یکپارچه سازی مدیریت ترافیک با استفاده از اطلاعات مختلف می تواند از میزان ترافیک بکاهد و شلوغی بزرگراه ها را کاهش دهد .

چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

در سال 2018 رانندگان در شهر های پر جمعیت به طور متوسط 272 ساعت  را در ترافیک سپری کرده اند . که منجر به هدر رفت میلیارد ها دلار  شده است . به علاوه ترافیک و شلوغی می تواند باعث بروز حوادث و همچنین افزایش آلودگی شهر های پرجمعیت بشود .

رشد شهرنشینی ، توجه آژانس های حمل و نقل را به بهبود روان بودن ترافیک معطوف کرده است این توجه نه تنها به منظور بهبود زمان مسافرت و کیفیت سفر ، بلکه به منظور کاهش خطر تصادفات و در نتیجه افزایش میزان رضایت مندی مسافران مورد توجه قرار گرفته است . با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزار های مدیریت ترافیکی که قادر به مدیریت و ارائه اطلاعات مهم در زمینه کنترل ترافیک هستند ، این آژانس ها قادرند تا حمل و نقل های خود را در ساعت های خلوت تر برنامه ریزی کنند .

کشور های مختلف همواره به دنبال یافتن راهکار مناسب جهت ترافیک در بزرگراه ها و شهرها هستند اما به دلیل هزینه های بالای طرح های کنترل و مدیریت ترافیک و بعضا عدم مشارکت بخش خصوصی گاهی با مشکل تامین بودجه روبرو هستند .


دوربین مداربسته هایک ویژن  دوربین مداربسته tvt  بهترین دوربین‌ مدار بسته  


کارشناسان بر این باورند که با رشد و توسعه شهر نشینی و افزایش نیاز ها جهت حل مشکل ترافیک ، نیاز به استفاده از سیستم های هوشمند مدیریت کنترل ترافیک در سالهای اخیر با تقاضای بیشتری روبرو خواهد شد .

ترافیک نه تنها منجر به ضرر اقتصادی و هدر رفت زمان می شود بلکه آلودگی هوا و تغییرات جهانی آب و هوا را نیز در بر خواهد داشت ، از این رو کشور های در حال توسعه و پر جمعیت جهان هر کدام به دنبال راهکار مناسبی جهت رفع این مشکل هستند .

طبق اعلام مرکز مطالعات  اقتصادی و اجتماعی  سازمان ملل ، تا سال 2030 شمار افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به حدود 2.2 میلیارد نفر خواهد رسید . این رشد به ویژه در کشور های در حال توسعه مانند هند و نیجریه ملموس تر است که درصد بالایی از آنها را جمعیت جوان تشکیل می دهند . از این رو منطقه نیاز ه یک تحول اساسی در حوزه حمل و نقل و مدیریت هوشمند ترافیک دارد .


 انواع دوربین مدار بسته     ریست پسورد هایک ویژن 

تکنولوژی H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟


با توسعه فناوری دوربین مدار بسته و ظهور رزولوشن های بالاتر ، دو محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره تصویر بر روی هارد دستگاه ضبط کاربران را دچار مشکل می کند . تنظیم مناسب و صحیح دوربین ها با رزولوشن بالا ، یک چالش اساسی برای کارشناسان حوزه مدار بسته است لذا مهندسان هایک ویژن جهت رفع این مشکل تکنولوژی H.265+ را طراحی و بر روی محصولات خود بار گذاری کردند . این تکنولوژی هوشمند یک رمز گذاری بهینه شده بر اساس استاندارد H.265 می باشد که بر اساس سه پارامتر حیاتی شکل گرفته است .

  • توجه به این مهم که اجسام متحرک در قسمت های با اهمیت دوربین ظاهر می شوند .
  • تمرکز بیینده بر روی قسمت های متحرک تصویر دوربین مدار بسته می باشد .
  • عملکرد 24 ساعته و حذف نویز ، عملکرد دوربین را بهبود می دهد .

H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن با نسخه های قبلی در کاهش مقدار بیت ریت تصویر و در نتیجه پهنای باند دوربین های است . این مهم باعث می شود تا حجم تصاویر ضبط شده بر روی هارد دستگاه بسیار کاهش یافته و منجر به کاهش هزینه های ذخیره سازی تصویر دوربین مدار بسته می شود .
درصد بالایی از این قابلیت H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن بخاطر استفاده از پس زمینه ثابت برای قسمت های بدون حرکت دوربین مدار بسته می باشد .


H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن یک تصویر را به عنوان فریم پس زمینه ثبت می کند و در ادامه فقط تغییرات ناشی از حرکت افراد یا اشیای متحرک را بر روی تصویر ثابت اولیه ، بارگذاری می کند . به عنوان مثال هنگامی که خودرویی وارد میدان دید دوربین H.265+ می شود ، دوربین تصویر آن را به عنوان فریم مرجع ثبت می کند ، در ادامه در صورتی که خودرو به حرکت خود ادامه بدهد ، دوربین هوشمند هایک ویژن ، تنها حرکت های خودرو را بر روی فریم پس زمینه ، بارگذاری می کند .

  • فناوری منحصر به فرد رمز گذاری بر اساس مدل پس زمینه
  • تکنولوژی ویژه کاهش و حذف نویز پس زمینه در تصویر هایک ویژن
  • تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت
  • تکنولوژی رمزگذاری بر اساس مدل پس زمینه

فشرده سازی های پر کاربرد قبلی دوربین مدار بسته از جمله H.264 بر اساس کد گذاری ترکیبی کار می کردند، بطور کلی ، یک تصویر پس زمینه در دوربین های مدار بسته به عنوان فریم پس زمینه و مرجع ثبت می شود و در ادامه بقیه فریم ها بر اساس روش های مختلف کدینگ تصویر بر روی آن اعمال می شوند که باعث ارائه تصویر فشرده شده با پهنای باند و حجم ذخیره قابل قبول می شود . اما در تکنولوژی H.265+ هایک ویژن فشرده سازی و کد گذاری بر اساس مدل پس زمینه انجام می شود . این رمز گذاری به دو قسم رمز گذاری داخلی و رمز گذاری میانی تقسیم می شود :

  • رمز گذاری داخلی – Inter-frame prediction


این نوع رمز گذاری بر اساس قابلیت جبران حرکت ، یک مدل هوشمند که می تواند حرکت و تغییر بیت ریت را در یک یا چند فریم ویدیویی پیش بینی کند ، عمل می کند .

  • رمز گذاری میانی – Intra-frame prediction


در این رمز گذاری ، نمونه های ماکرو بلوک ها تنها با استفاده از اطلاعات ماکرو بلوک های قبلی ، اقدام به ایجاد فریم می کنند .

  • فناوری کاهش نویز تصویر پس زمینه


نویز تصویر در مناطق کم نور زیاد است ، این مهم علاوه بر کاهش کیفیت ، بیت ریت را افزایش می دهد لذا کنترل مقدار نویز می تواند بیت ریت را تا حدود زیادی بهینه تر کند . فناوری های قدیمی کاهش نویز بیشتر به استفاده از فناوری های مختلف جهت حذف یا کاهش نویز از کل تصویر بود که باعث حذف بخش هایی از
تصاویر دوربین های مدار بسته می شد . در فناوری H.265+ تصویر پس زمینه ثابت و اجسام متحرک از همدیگر تمییز داده شده و لذا می توان هر کدام را با قوانین خاص خود ، کد گذاری کرد . این مهم باعث کاهش نویز و افزایش کیفیت تصویر دوربین مدار بسته می شود .

  • تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت


در این فناوری نرخ متوسط بیت ریت در دوره ی مشخص – به عنوان مثال 24 ساعته – اشاره می کند . در این حالت دوربین بر اساس نرخ متوسط بیت ریت مصرف شده در طول روز ، اقدام به کاهش یا افزایش میزان بیت ریت ارسالی به دستگاه ضبط هایک ویژن می کند . مثلا در ساعات کاری در یک دفتر اداری بیت ریت بالا، و سپس در زمانی که دفتر بسته است، آن را کاهش دهد. این فناوری با اکثر نرم افزار یا سخت افزار های H.265 شرکت های دیگر سازگار می باشد .


1. دوربین مداربسته هایک ویژن

2. دوربین مداربسته

3. دوربین مدار بسته

4. قیمت دوربین مداربسته

5. قیمت دوربین مدار بسته

6. خرید دوربین مداربسته

7. خرید دوربین مدار بسته

هایک ویژن

هایک ویژن سیستم های حمل و نقل هوشمند خود را در کنگره جهانی ITS در سنگاپور عرضه کرد !


شرکت هایک ویژن به عنوان پیشرو در ارائه محصولات و راهکار های نظارت تصویری نوآورانه در بیست و ششمین کنگره جهانی سیستم های هوشمند مدیریت حمل و نقل ( ITS ) در سنگاپور که از 21-25 اکتبر برگزار می شد شرکت کرد و جدید ترین نو آوریهای خود در حوزه مدیریت ترافیک و راهکار های پرتابل و مدیریت پارکینگ را به عرضه کرد . در این رویداد ، Hikvision مجموعه ای از راه حل های حمل و نقل هوشمند و محصولات خود از جمله دوربین مدار بسته های ترافیکی ، تجهیزات کنترل سیگنال ، دستگاه های هوشمند قابل حمل ، یک راه حل کامل پارکینگ و یک دوره آموزشی جامع در خصوص توانایی و نحوه عملکرد الگوریتم هوش مصنوعی را معرفی می کند. بن مائو ، مدیر هایک ویژن در سنگاپور ، گفت: ما در تلاش هستیم تا راه حل های مدیریت حمل و نقل هوشمند تر و سالم تری ( به حداقل رساندن آلایندگی های سوختی ) ارائه کنیم تا زندگی روزمره ساکنین شهرها سالم تر و رفت آمد آنها با حداقل ترافیک انجام شود .

در این بخش مواردی چون کنترل جریان ترافیک ، تشخیص پلاک خودرو ها ، شناسایی خصوصیات وسایل نقلیه ، کنترل سرعت و بسیاری دیگر توسط دوربین های ترافیکی هایک ویژن انجام می شود . به عبارت دیگر ، دوربین های هایک ویژن بطور مداوم بزرگراهها و خیابان ها را تحت نظارت و بازرسی خود دارند . دوربین ها جریان ترافیک را کنترل می کنند و در صورت ایجاد ترافیک در یک تقاطع ، با استفاده از تجهیزات کنترل سیگنال هایک ویژن ، چراغ های راهنمایی بطوری تنظیم می شوند که حداقل ترافیک ایجاد شود و ترافیک مدیریت شود.

نصب دوربین مداربسته

جهت تصویر برداری از خیابان ها و مکان هایی که تحت پوشش نیستند و همچنین اعمال جریمه برای رانندگان متخلف از تجهیزات مدار بسته قابل حمل هایک ویژن استفاده می شود . این تجهیزات با نصب بر روی ماشین پلیس ، تصاویر خودرو های متخلف را هنگامی که خودروی پلیس از کنار آنها عبور می کند ثبت و ضبط می کنند . این دوربین ها قابلیت تشخیص پلاک و تشخیص پارک در محل ممنوع را دارند . همچنین دوربین های پوشیدنی نیز از دیگر محصولات هایک ویژن بود که جهت تصویر برداری لحظه ای از محل در هنگام عملیات های مختلف و بروز بحران مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها بر روی لباس ماموران پلیس یا آتش نشانی و … نصب شده و تصاویر را بطور زنده برای اتاق بحران ( اتاق مانیتورینگ ) ارسال می کند .

تی وی تی

در این راهکار ، مدیریت پارکینگ توسط سیستم یکپارچه هایک ویژن انجام می شود . خودرو ها توسط چراغ های نشانگر و نمایشگر های ویژه درون پارکینگ به محل پارک مورد نظر هدایت می شوند همچنین ورود و خروج خودرو ها توسط دوربین های پلاک خوان هایک ویژن انجام می شود و زمان انتظار مشتریان را به حداقل می رساند . کنگره جهانی ITS با شعار مدیریت هوشمند حرکت و توانمند سازی شهر ها به عنوان یک نمایشگاه مرجع در حوزه حمل و نقل در جهان به شمار می آید . و بیش از 1000 شرکت کننده در غالب بیش از 300 غرفه از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت کردند .