مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

نکاتی برای گسرتش بازار

گسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش فروش، بازاریابی و اقدام برای میزان سهم یک شرکت از بازارهای هدف تبدیل به یک علم شده است و استفاده از تجربیات دیگر شرکت ها در این مسیر می تواند برای نیل به موفقیت بسیار حائز اهمیت باشد.

در ایم مقاله به استراتژی های اصلی برای گسترش بازار پرداخته ایم. شما می توانید با به کارگیری اصولی این استراتژی ها مسیر موفقیت و گسترش بازار هدف را برای شرکت خود کوتاه کنید!

گسترش بازار

  • در اختیار گرفتن بازار محل سکونت

این موضوع کاملا بدیهی و منطقی است که اولین بازار برای هر محصول و خدماتی بازار محلی و سکونت گاه شما خواهد بود. شما دسترسی بسیار ساده تری به بازار محلی خود دارید و این موضوع باعث می شود هزینه های شرکت شما به شدت کاهش یابد. یادتان باشد که هزینه های حمل و نقل و جابجایی و ارسال خدمات و کالا یکی از بزرگ ترین بخش های هزینه زای شرکت ها بعد از حقوق و مزایای پرسنل را به خود اختصاص می دهد.

اما سوال اصلی این است که آیا بازار محلی ما در خصوص محصولی خاص اشباع شده است یا خیر؟ بگذارید این سوال را باذکر یک مثال توضیح دهیم. اگر شما فروشگاه مواذ غذایی دارید و فروشگاه های موادغذایی اطراف محل سکونت شما با صف های طولانی روبرو می شوند کاملا مشخص است که بازار شما اشباع نشده است. همچنین اگر رقبای شما به راحتی در حال فروش محصولات خود هستند بنابراین بازار فعال است و مشکل شما در اشباع شدن بازار نیست. در چنین حالتی شما باید بازنگری در کیفیت محصولات خود و قیمت های این محصولات انجام دهید.

تبلیغات میان متنی

شرکت پیام آوا خدمات  طراحی سایت    طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.

  • گسترش بازار با جذب مشتریان

    بعد از آنکه به این نتیجه رسیدید که امکان گسترش حجم تجارت خود در محله و منطقه مسکونی که در آن فعالیت می کنید وجود ندارد باید به خلاقیت های گسترش بازار فکر کنید. برای گسترش بازار خود دو راه اصلی را می توانید انتخاب کنید. اول اینکه شعبه ای خدمات خود را در جای دیگری و در منطقه دیگر شهر ایجاد کنید یا با ترفندهایی سعی کنید که مشتریان را به سمت شعبه کنونی خود جذب کنید. برای مثال با ایجاد قرعه کشی و دادن تخفیف های بسیار جذاب در جهت جلب توجه مشتریان اقدام کنید. برای استفاده از ترفن قرعه کشی توجه داشته باشید که مکان واحد تجاری شما باید در خیابان اصلی باشد تا از این طریق امکان مراجعه مشتریان از کل سطح شهر افزایش یابد.

  • گسترش بازار با افزایش مبادی فروش

همانطور که در بالا توضیح دادم یکی دیگر از روش های جذب مشتری این است که شما به سراغ مشتریان می روید و با ایجاد شعبه های متعدد در سطح شهر مبادی ورودی خود را افزایش می دهید. این کار هزینه های بسیاری می تواند به شرکت و بیزینس شما تحمیل کند و در نتیجه برآوردهای هزینه و فایده از سناریو های احتمالی آینده مهمترین بخش گسترش کسب و کار شما به حساب می آید. علاوه بر هزینه های ملک هزینه های نیروی کار، آموزش و هزینه های جاری نیز مورد توجه قرار بدهید تا با شکست در اجرای چنین استراتژی گسترش بازار روبرو نشوید.

  • ادغام عمودی و گسترش رو به پایین

در مشاغلی که میزان سود دهی شرکت شما به هزینه های مواد اولیه وابستگی بسیار زیادی دارد، بهترین راهکار برای افزایش سود دهی شرکت شما ورود به بازار تولید مواد اولیه است. برای مثال اگر کسب و کار شما به شدت وابسته به محصولات کشاورزی است وارد شدن به بیزینس کشاورزی و توسعه کسب و کار با خرید مزرعه های فعال می تواند تا حد زیادی هزینه های تامین مواد اولیه در طول سال را برای شما کاهش دهد. البته فراموش نکنید که در انجام این کار کیفیت را قربانی افزایش تولید نکنید. در بسیاری از موارد شرکت ها با توسعه زنجیره تولید خود از کیفیت بالای محصولات فاصله گرفته و رفته رفته با کوچک شدن بازار نهایی روبرو می شوند.

•     ادغام عمودی و گسترش رو به بالا

در روش قبل شما سعی می کردید که زنجیره تولید خود را به طور کامل در دست بگیرید اما گاهی مقیاس کسب و کارتان بسیار کوچک است و در نتیجه شما توان ایجاد یک زنجیره تولید از صف تا صد را ندارید. در چنین مشاغلی شما به کانال های بازاریابی نیاز پیدا می کنید. بنابراین بهترین راه برای توسعه بازار در کسب و کارهای نوپای کوچک استفاده از خدمات بازاریابی شخصی و شرکتی است تا از این طریق بتوانید دسترسی بیشتری به سیستم توزیع بازار داشته باشید.

شما می توانید وضعیت کسب و کار خود را با استخدام تیم فروش، عقد قرارداد با توزیع کنندگان، خرید یک کامیون باربر، باز کردن فروشگاه های خرده فروشی و یا فروشگاه های خروجی کارخانه و یا هر چیز دیگر، بهبود بخشیده و تعداد مشتریان را افزایش دهید. هر بار که یک نفر به مشتریان شما اضافه شود، بی شک سود شما نیز بیشتر می شود. به یاد داشته باشید که هر زمان یک نفر واسطه بین شما و مشتریان قرار بگیرد، موجب افزایش هزینه های عملیاتی و در نتیجه کاهش درآمد می شود. برداشتن موانع ارتباط با مشتریان، به یک برنامه بازاریابی دقیق نیاز دارد.

نکته پایانی

در توسعه کسب و کارها یک نکته عمومی برای دنیای امروز وجود دارد. بازار اینترنتی و دسترسی به مشتریان به صورت آنلاین یکی از مهمترین بخش های توسعه هر شرکتی به حساب می آید. این موضوع به حدی مهم است که در آینده نزدیک کسب و کارهای سنتی که شعبه ای از کسب و کار خود در فضای اینترنت ایجاد نکرده اند محکوم به شکست خواهند بود. شرکت طراحی سایت پیام آوا با ارائه خدمات منحصر به فرد طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن موبایل به شرکت شما کمک می کند که در کمترین زمان ممکن یک ورود قدرتمند به فضای مجازی داشته باشید و از این طریق به گسترش بازار خود اقدام کنید.

بوت استرپ Bootstrap

بوت استرپ Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.

به عبارتی دقیق تر Bootstrap  چارچوب نرم افزاری یا فریم وورکی ( Framework) است که شامل توابع و کتابخانه های از پیش آماده شده به زبان HTML و CSS و JavaScript می باشد. این چارچوب نرم افزاری به ما این امکان را می دهد تا در صفحات وب خود، با استفاده از کتابخانه های از پیش آماده، المان هایی نظیر: فرم ها، دکمه ها، تب ها و … را ایجاد کرده و رابط کاربری وب سایت خود را توسعه دهیم. با توجه به امکانات ارائه شده توسط بوت استرپ Bootstrap و همین طور سادگی استفاده از آن، روز به روز به تعداد وب سایت هایی که از آن استفاده می کنند، افزوده می شود.

امکانات Bootstrap

چارچوب Bootstrap  با تمامی مرورگرهای استاندارد همخوانی دارد و حتی در نسخه های قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر ۸ نیز ظاهر زیبای خود را حفظ میکند.

یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد Bootstrap امکان طراحی وب سایت واکنشگرا و ریسپانسیو است. این ویژگی که امکان طراحی به صورت ریسپانسیو را بسیار ساده کرده از نسخه ی ۲٫۰ به بعد وارد Bootstrap شد طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا به این معنا است که وب سایت در تمامی سایز ها در تمامی دستگاه ها مانند موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و … با حالت استاندارد نمایش داده شود.

نکته دیگر در خصوص Bootstrap متن باز بودن آن است و در سایت Github برای دانلود رایگان قرارگرفته است. همچنین امکان همکاری در این پروژه و شخصی سازی امکانات و ظاهر آن فراهم شده است و تاکنون مستندات مربوط به آن به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. به طور کلی چارچوب بوت استرپ هم در طراحی سایت شرکتی و هم در طراحی سایت فروشگاهی بسیار پرکاربرد است.


مزیت های Bootstrap

– بهبود نمایش صفحات وب

– سرعت بالای کار با آن و کاهش زمان اجرای یک پروژه

– همخوانی با تمامی مرورگرهای استاندارد

– امکان ایجاد صفحه بندی، امکان ساخت انواع، قابلیت های زیبا سازی

– امکان طراحی صفحات وب بصورت واکنش گرا

مشکلات Bootstrap

پروژه Bootstrap با هدفی مشخص و ایده ای ستودنی راه اندازی شده است و در این مسیر سومین نسخه خود را تجربه میکند. طراحان زیادی از استانداردهای آن بهره میبرند و افراد زیادی استفاده از Bootstrap در طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی را یک مزیت مهم میدانند ولی مشکل اصلی زمانی ایجاد میشود که شما وابستگی زیادی به طراحی اولیه آن داشته باشید.

امروز شاهد سایت های زیادی هستیم که همگی ظاهر نسبتا یکسانی داشته و به راحتی میتوان ردپای Bootstrap را در آن دید. بعنوان مثال رنگ مشکی هدر سایت، حاشیه های ۱ پیکسلی خاکستری و دکمه های آبی و قرمز با ظاهری مشخص نشان دهنده بکارگیری Bootstrap در یک سایت هستند، در حالیکه با کمی تغییر میتوان ظاهری جدید و متفاوت به هریک از این بخش ها داده و رنگ بندی های دلخواه خود را در آنها ایجاد نمود.

اگر روند استفاده از Bootstrap به همین شکل ادامه پیدا کند ممکن است در آینده تشخیص سایت های اینترنی از یکدیگر کمی دشوار شده و همگی دارای ظاهری یکسان و تکراری گردند. این مسئله به معنی مخالفت ما با این سیستم و امکانات آن نیست بلکه منظور آن است که بیایید تا این امکانات را در راستای بهبود فضای اینترنت بکار گرفته و خلاقیت خود را فراموش نکنیم.

موفقیت بازاریابی

چگونه می توان یک بازاریاب موفق بود؟ بدیهی است اساسی ترین موضوع، آموزش و درک دقیق اصول و مفاهیم بازاریابی است.اما آموختن دانش پایه بازاریابی، فقط آغاز راه است و بازاریابان امروزی باید بیشتر مسلط باشند. همه ما به خوبی از اهمیت بازاریابی آگاهی داریم، چرا که بازاریابی فرآیندی حیاتی است که در فضای در حال تغییر مستمر اقتصادی، کمک شایانی به صاحبان کسب و کار می کند.

در این نوشتار برخی از راهکارهای مهمی که می تواند شما را به یک بازاریاب موفق و موثر تبدیل کند، معرفی می شود:

1- مهارت های عمومی کسب و کار:

یک بازاریاب از جمله افرادی است که برای کسب موفقیت نیاز به تسط کامل بر مهارت های عمومی کسب و کار دارد. برخی از مهم ترین این مهارت ها عبارت است از:

  • ارتباطات: منظور از این مهارت برقراری ارتباطات نوشتاری، گفتاری و شنیدن موثر است. یک بازاریاب موفق در ارتباطات بدون نقص است.

  • کارتیمی: به عنوان یک بازاریاب باید بتوانید اثبات کنید بازیکن خوبی در تیم بازاریابی هستید، علاوه بر آن توانایی مدیریت و تفویض کار به دیگران را نیز دارید. مهارت کار تیمی موجب بهبود روابط کاری مثبت در بین اعضای تیم بازاریابی می شود.

  • مذاکره و متقاعدسازی: یک بازاریاب موفق به مهارت های مذاکره به خوبی مسلط است و توانایی لازم را برای متقاعد سازی مناسب دارد.

  • حل مساله: شما همیشه نیاز به توانایی حل مساله با روشی منطقی و تحلیلی برای حل و فصل مسائل کاری در بازاریابی دارید.

  • رهبری: این احتمال وجود دارد که پست مدیریتی نداشته باشید اما باید از مهارت های رهبری برای ایجاد انگیزه و روحیه در دیگر همکاران برخوردار باشید.

2- درک تاثیر بازاریابی:

یک بازاریاب باید به خوبی آگاه باشد که تصمیمات وی به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر تمامی واحدهای شرکت و حتی دیگر ذینفعان تاثیر می گذارد. یک بازاریاب موفق باید بداند تصمیمات بازاریابی در انزوا و در پشت درهای بسته گرفته نمی شود و تصمیم گیری نادرست در تیم بازاریابی می تواند به بروز مشکلات جدی برای شرکت منجر شود. برای مثال تصمیم گیری برای فروش ویژه یک محصول که در آن قیمت به طور قابل توجهی کاهش می یابد، می تواند نمایندگان فروش را در صورتی که به درستی از این تصمیم مطلع نشده باشند دچار مشکلاتی جدی کند.

3- درک تکنولوژی:

بازاریابان امروزی باید از دو جهت درک قوی از تکنولوژی داشته باشند.

  • اول اینکه بازاریابان باید در استفاده از تکنولوژی به عنوان بخشی از فعالیت های روزانه خود کاملا مهارت داشته باشند. آنها نه تنها باید توانایی های عمومی استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهایی مانند اکسل و پاورپوینت داشته باشند، بلکه نیاز است تا اطلاعات خود را برای افزایش کارآیی و اثربخشی در بازاریابی مانند استفاده از تلفن های هوشمند پیشرفته و برنامه های کاربردی مرتبط به خوبی کامل کنند.

  • دوم آنکه بازاریابان باید درک صحیحی از تاثیر شبکه های اجتماعی و برنامه های ارتباطی بر بازار داشته باشند. رشد سریع رسانه های اجتماعی می تواند به طور مستقیم بر استراتژی های بازاریابی موثر واقع شود.

4- نیاز به چشم اندازهای جهانی:

اینترنت موجب شده است که هر کسب وکاری بتواند تا در مقیاس جهانی فعالیت کند؛ اما تنها با ایجاد و راه اندازی یک وب سایت نمی توان موفقیت کسب و کار را تضمین کرد. بازاریابان باید با درک تفاوت های بازارهای جهانی و محلی برنامه ریزی مناسبی برای بازاریابی انجام دهند.

5- جست وجوگر اطلاعات:

بازاریابی یک فعالیت کاملا پویا است. تغییرات در آن به طور مستمر و اغلب به سرعت رخ می دهد. بنابراین بازاریابان باید همیشه و از طریق کانال های ارتباطی متنوع خود را در معرض اطلاعات به روز نگاه دارند. همواره تلاش کنید تا پیش بینی های مربوط به کسب و کار خود را تا 12 ماه آینده مطالعه و رصد کنید. به این ترتیب آنها خواهند توانست علاوه بر حفظ و نگهداری مشتریان فعلی خود، مشتریان جدید خود را پیدا کنند.

6- نوآوری:

به طور کلی ما انسان ها خیلی زود به شرایط انجام کار عادت می کنیم و به آن وابسته می شویم؛ ولی این رفتار مانند حکم اخراج برای یک بازاریاب است! سعی کنید تاکتیک ها و روش های بازاریابی خود را نسبت به سال گذشته(یا حتی ماه گذشته) براساس شرایط تغییر دهید. نوآوری شرط اصلی بقا در بازاریابی است.

7- استفاده از داده های بزرگ:

مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ اقدامی استراتژیک در بازاریابی است. یکی از ابزارهای موثر در سال 2015 مطابق با بررسی موسسه Bain & Company ، ابزار داده های بزرگ است.

8- تمایل به تجربیات جدید:

یکی از مهم ترین اقدامات برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق میل شدید به کسب تجارب جدید است. سعی کنید در هر گام بازاریابی ریسک پذیر باشید و تجربه ای نو کسب کنید.
به خاطر داشته باشید موفقیت در شغل بازاریابی یک سفر است که هر روز باید برای آن قدم های تازه بردارید

بازاریابی محتوایی

اگر بخواهیم یک دلیل برای وجود بازاریابی محتوا ارائه کنیم، آن جلب توجه است. افراد و شرکت هایی که به بازاریابی محتوا می پردازند، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند تا مطمئن شوند محتوایی که ارائه می کنند خلاق و گیراست و بین مردم به اشتراک گذاشته شده و همه جا پخش می شود.

مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید. با توجه به تغییرات مداوم در الگوریتم های موتورهای جستجو، ناپایداری وفاداری مخاطبان هدف، تغییر در میزان محبوبیت دستگاه ها و موارد دیگر، بازاریابی محتوا به یک مسابقه بزرگ تبدیل شده که هر کس سعی دارد از دیگران عقب نماند. مسابقه ای که به این زودی ها پایانی ندارد. به منظور اطمینان از اینکه بهترین تلاش ممکن را در این زمینه انجام می دهید، در اینجا 10 پیشنهاد ارائه کرده ایم که می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا در این مسابقه پا به پای تغییرات و تحولات پیش بروند.

1- به مشتریان احترام بگذارید

مشتری برگزیده هفته را با ارائه تصویر و داستان شخصی او معرفی کنید. این کار را ادامه دهید تا بازدیدکنندگان صرفا برای باخبر شدن از داستان بعدی هم که شده به سایت یا صفحات شما مراجعه کنند.

article_image_one_490.jpg

2- به نسل جوان توجه کنید

این نسل همان نسلی هستند که کاملا با یکدیگر در ارتباطند، افراد 18 تا 34 ساله ای که در حال حاضر مسئول 500 میلیارد دلاری هستند که سالانه برای اینترنت پرداخت می شود و تنها چند سال دیگر 75 درصد نیروی کار را تشکیل می دهند. این موارد تعدادی از مشخصه های این گروه است که بهتر است در استراتژی های بازاریابی شما به آنها دقت شود:

  • تمام وقت با یکدیگر در ارتباط هستند.
  • از روش های سنتی که کسب و کارها سعی دارند به آنها دسترسی داشته باشند، جدا هستند؛ حتی اگر از طریق بازاریابی محتوا باشد.
  • برای پیشنهاد و مشورت به دوستان شان اعتماد می کنند.
  • نمی خواهند «وادار» به انجام کاری شوند.
  • برای اینکه مطلبی را بخوانند و به اشتراک بگذارند، به دلیل نیاز دارند؛ اینکه برایشان جالب باشد، سرگرم شوند، از آنها خواسته شده باشد که مشارکت کنند، نکات دقیق و ظریف و همچنین اعتبار، اصالت و مسئولیت اجتماعی را در آن ببینند.

3- به شکلی منحصر به فرد روی برند خود متمرکز شوید

نسل کنونی و آینده بازار هدف شما به دنبال حقیقت است، نه جلوه و ظاهر. می خواهند بدانند چه کسی هستید و از چه کسی خرید می کنند. می خواهند افراد پشت پرده این برند را بشناسند. این بخش عمده ای از تلاش برای ایجاد رابطه با مشتریان است که اکثر بازاریابان محتوا از آن آگاه هستند اما بهبود و ارتقای این بخش از فعالیت شما بسیار مهم است.
ویدئوها، تصاویر و داستان های شخصی جالبی که به تیم شما مربوط باشند، به مرور زمان اهمیت پیدا می کنند.

4- یک جنبش و حرکت همگانی داشته باشید

میزان فروش کفش های تولید شده شرکت Toms به شدت افزایش یافته، دلیلش هم جنبشی است که این شرکت راه اندازی کره است: همه افراد محروم در سراسر جهان کفش به پا داشته باشند. این شرکت به ازای هر جفت کفشی که می فروشد یک جفت کفش به مردم محروم هدیه می دهد. مشتری امروز دیگر نگران قیمت کفش خود نیست، ارزش اینکه بخشی از یک جنبش همگانی باشد به همان اندازه اهمیت دارد.

5- امکان مشاهده و خواندن آسان

آسان خواندن، معانی بسیاری دارد اما اینکه مردم بتوانند محتوایی را که ارائه کرده اید، روی هر دستگاهی دریافت و مشاهده کنند، بسیار اهمیت دارد. تهیه یک استراتژی که ابتدا به موبایل توجه کند، باید همین الان اجرا شود. طراحی استراتژی محتوا باید ابتدا به دستگاه های همراه و موبایل بپردازد و سپس می توان موارد بیشتری را برای رایانه های شخصی در نظر گرفت، البته با این تصور که استفاده از رایانه کمتر خواهد شد.

6- ارسال مداوم دعوتنامه برای مشارکت

سعی کنید تا حدی که می توانید به طور مداوم مسابقات و نظرسنجی های مختلف برگزار کنید؛ از بازدیدکنندگان تان بخواهید در مورد طراحی لوگوی جدیدتان رأی بدهند، نظرسنجی هایی پخش کنید که پرسش هایی مفهومی داشته و این احساس را به مردم بدهد که نظرشان ارزش دارد. برای مثال یک شرکت تولید نوشیدنی از بازدیدکنندگان خود دعوت کرد تا تصاویری از عجیب ترین فروشگاه ها بفرستند و فرد برنده نیز باید در یکی از تبلیغات شرکت حاضر شود.

7- به جای متن، بیشتر از عناصر نمایی و تصویری استفاده کنید

مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید؛ مانند استفاده از ویدئو، فایل صوتی، اینفوگرافی، عکس و ...

8- برنامه ای به منظور تهیه ایده هایی برای محتوای برند خود داشته باشید

همیشه باید پرونده ای پر از ایده های مختلف برای محتوای برند خود داشته باشید و همه اعضای تیم شما نیز باید در این کار شرکت کنند. به مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه خود گوش دهید، سوال های احتمالی شان را حدس بزنید. سعی کنید همیشه حداقل 50 سوال را آماده داشته باشید. اگر این کار را انجام دهید هرگز برای یافتن ایده ای برای محتوای بعدی خود نیاز به جستجو نخواهید داشت.

9- به آن دسته از تبلیغات محتوا توجه کنید که بتوانید ایمیل مشتریان را به دست آورید

اکثر اوقات میزان بازدید و مراجعه به سایت، وبلاگ و صفحات شما در شبکه های اجتماعی توسط فردی غیر از شما کنترل می شوند؛ مثل یک موتور جستجو یا اشتراک گذاری بین افراد. لازم است مقداری کنترل روی توزیع و انتشار مطالب خود داشته باشید. یکی از راه های موجود برای این کار ایجاد یک پایگاه ایمیلی است که همواره گسترده تر می شود. به بازدیدکنندگان خود فرصت های متعددی بدهید تا آدرس ایمیل خود را در سیستم ثبت کنند. اکنون می توانید در انتخاب عنوان ایمیل ها، خلاقیت به خرج دهید، طوری که حتما آن را باز کنند. دکمه ای برای به اشتراک گذاشتن آن نیز داخل ایمیل قرار دهید.

10-ترکیبی از روانشناسی فروش و علم عصب شناسی را به کار ببرید

درصد عملیات خرید، احساسی است و تنها 15 درصد آن منطقی است. به تحقیقاتی که امروزه در عصب شناسی انجام می شود دقت کنید؛ تحقیقاتی که نشان می دهند کدام بخش از مغز بر اثر چه چیزی تحریک می شود. امروزه رابطه تنگاتنگی بین روانشناسی و عصب شناسی وجود دارد که استفاده از آن در روش های بازاریابی محتوا یک استراتژی فوق العاده است.


موفقیت بازاریابی

چگونه می توان یک بازاریاب موفق بود؟ بدیهی است اساسی ترین موضوع، آموزش و درک دقیق اصول و مفاهیم بازاریابی است.اما آموختن دانش پایه بازاریابی، فقط آغاز راه است و بازاریابان امروزی باید بیشتر مسلط باشند. همه ما به خوبی از اهمیت بازاریابی آگاهی داریم، چرا که بازاریابی فرآیندی حیاتی است که در فضای در حال تغییر مستمر اقتصادی، کمک شایانی به صاحبان کسب و کار می کند.

در این نوشتار برخی از راهکارهای مهمی که می تواند شما را به یک بازاریاب موفق و موثر تبدیل کند، معرفی می شود:

1- مهارت های عمومی کسب و کار:

یک بازاریاب از جمله افرادی است که برای کسب موفقیت نیاز به تسط کامل بر مهارت های عمومی کسب و کار دارد. برخی از مهم ترین این مهارت ها عبارت است از:

  • ارتباطات: منظور از این مهارت برقراری ارتباطات نوشتاری، گفتاری و شنیدن موثر است. یک بازاریاب موفق در ارتباطات بدون نقص است.

  • کارتیمی: به عنوان یک بازاریاب باید بتوانید اثبات کنید بازیکن خوبی در تیم بازاریابی هستید، علاوه بر آن توانایی مدیریت و تفویض کار به دیگران را نیز دارید. مهارت کار تیمی موجب بهبود روابط کاری مثبت در بین اعضای تیم بازاریابی می شود.

  • مذاکره و متقاعدسازی: یک بازاریاب موفق به مهارت های مذاکره به خوبی مسلط است و توانایی لازم را برای متقاعد سازی مناسب دارد.

  • حل مساله: شما همیشه نیاز به توانایی حل مساله با روشی منطقی و تحلیلی برای حل و فصل مسائل کاری در بازاریابی دارید.

  • رهبری: این احتمال وجود دارد که پست مدیریتی نداشته باشید اما باید از مهارت های رهبری برای ایجاد انگیزه و روحیه در دیگر همکاران برخوردار باشید.

2- درک تاثیر بازاریابی:

یک بازاریاب باید به خوبی آگاه باشد که تصمیمات وی به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر تمامی واحدهای شرکت و حتی دیگر ذینفعان تاثیر می گذارد. یک بازاریاب موفق باید بداند تصمیمات بازاریابی در انزوا و در پشت درهای بسته گرفته نمی شود و تصمیم گیری نادرست در تیم بازاریابی می تواند به بروز مشکلات جدی برای شرکت منجر شود. برای مثال تصمیم گیری برای فروش ویژه یک محصول که در آن قیمت به طور قابل توجهی کاهش می یابد، می تواند نمایندگان فروش را در صورتی که به درستی از این تصمیم مطلع نشده باشند دچار مشکلاتی جدی کند.

3- درک تکنولوژی:

بازاریابان امروزی باید از دو جهت درک قوی از تکنولوژی داشته باشند.

  • اول اینکه بازاریابان باید در استفاده از تکنولوژی به عنوان بخشی از فعالیت های روزانه خود کاملا مهارت داشته باشند. آنها نه تنها باید توانایی های عمومی استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهایی مانند اکسل و پاورپوینت داشته باشند، بلکه نیاز است تا اطلاعات خود را برای افزایش کارآیی و اثربخشی در بازاریابی مانند استفاده از تلفن های هوشمند پیشرفته و برنامه های کاربردی مرتبط به خوبی کامل کنند.

  • دوم آنکه بازاریابان باید درک صحیحی از تاثیر شبکه های اجتماعی و برنامه های ارتباطی بر بازار داشته باشند. رشد سریع رسانه های اجتماعی می تواند به طور مستقیم بر استراتژی های بازاریابی موثر واقع شود.

4- نیاز به چشم اندازهای جهانی:

اینترنت موجب شده است که هر کسب وکاری بتواند تا در مقیاس جهانی فعالیت کند؛ اما تنها با ایجاد و راه اندازی یک وب سایت نمی توان موفقیت کسب و کار را تضمین کرد. بازاریابان باید با درک تفاوت های بازارهای جهانی و محلی برنامه ریزی مناسبی برای بازاریابی انجام دهند.

5- جست وجوگر اطلاعات:

بازاریابی یک فعالیت کاملا پویا است. تغییرات در آن به طور مستمر و اغلب به سرعت رخ می دهد. بنابراین بازاریابان باید همیشه و از طریق کانال های ارتباطی متنوع خود را در معرض اطلاعات به روز نگاه دارند. همواره تلاش کنید تا پیش بینی های مربوط به کسب و کار خود را تا 12 ماه آینده مطالعه و رصد کنید. به این ترتیب آنها خواهند توانست علاوه بر حفظ و نگهداری مشتریان فعلی خود، مشتریان جدید خود را پیدا کنند.

6- نوآوری:

به طور کلی ما انسان ها خیلی زود به شرایط انجام کار عادت می کنیم و به آن وابسته می شویم؛ ولی این رفتار مانند حکم اخراج برای یک بازاریاب است! سعی کنید تاکتیک ها و روش های بازاریابی خود را نسبت به سال گذشته(یا حتی ماه گذشته) براساس شرایط تغییر دهید. نوآوری شرط اصلی بقا در بازاریابی است.

7- استفاده از داده های بزرگ:

مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ اقدامی استراتژیک در بازاریابی است. یکی از ابزارهای موثر در سال 2015 مطابق با بررسی موسسه Bain & Company ، ابزار داده های بزرگ است.

8- تمایل به تجربیات جدید:

یکی از مهم ترین اقدامات برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق میل شدید به کسب تجارب جدید است. سعی کنید در هر گام بازاریابی ریسک پذیر باشید و تجربه ای نو کسب کنید.
به خاطر داشته باشید موفقیت در شغل بازاریابی یک سفر است که هر روز باید برای آن قدم های تازه بردارید.