مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

پنج نکته برای انتخاب نام دامنه مناسب


وقتی شما در نام دامنه‌تان از خطوط فاصله استفاده کنید، با چند مشکل بالقوه مواجه می‌شوید. اولین مشکل آن است که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که از خط فاصله استفاده نمایند. فرض کنیم نام دامنه‌تان به صورت  «we-sell-used-shoes.com»  باشد. 5 نکته‌ای که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم شما را در انتخاب یک نام مناسب برای دامنه‌ وب‌ سایت‌ تان راهنمایی می‌کنند.

وقتی شما در نام دامنه‌تان از خطوط فاصله استفاده کنید، با چند مشکل بالقوه مواجه می‌شوید. اولین مشکل آن است که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که از خط فاصله استفاده نمایند. فرض کنیم نام دامنه‌تان به صورت  «we-sell-used-shoes.com»  باشد. 5 نکته‌ای که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم شما را در انتخاب یک نام مناسب برای دامنه‌ وب‌سایت‌تان راهنمایی می‌کنند.

نام دامنه‌تان باید با نام کمپانی یکی باشد
با وجود آن که این موضوع بسیار بدیهی به نظر می‌رسد اما بسیاری از شرکت‌ها در همین انتخاب ساده نیز اشتباه می‌کنند. نام دامنه شما، بر روی برند و نام تجاری کمپانی‌تان تاثیر می‌گذارد.

انجام این کار، یعنی هم‌نام بودن نام شرکت با نام دامنه، شناسایی نام تجاری شما را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال اگر نام کسب و کاری که راه انداخته‌اید «Bob's Pizza Shop» است، سعی کنید که دامنه bobspizzashop.com  را تصاحب نمایید. ساده‌ترین راه برای مطلع شدن از این موضوع که آیا نام وب‌سایت مورد نظر شما قبلا توسط دیگران تصاحب شده یا خیر، آن است که آدرس آن را در نوار URL مرورگرتان تایپ کرده و دکمه Enter را بفشارید. اما در برخی از شرایط نام دامنه از قبل ثبت شده ولی هنوز هیچ صفحه‌ای برروی آن بارگذاری نشده است برای اطلاع یافتن از آزاد بودن دامنه مورد نظر خود به این آدرس مراجعه کنید.

از خطوط فاصله استفاده نکنید
گاهی اوقات دامنه مورد نظر شما قبلا تصاحب شده و این موضوع در بسیاری مواقع طبیعی است. اما این موضوع به معنای چراغ سبزی برای به‌کارگیری هر نوع خلاقیتی در انتخاب نام دامنه نیست. یادتان باشد که یکی از قوانین اساسی در تبلیغات این است: «سادگی بهترین چیز است».
وقتی شما در نام دامنه‌تان از خطوط فاصله استفاده کنید، با چند مشکل بالقوه مواجه می‌شوید. اولین مشکل آن است که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که از خط فاصله استفاده نمایند. فرض کنیم نام دامنه‌تان به صورت «we-sell-used-shoes.com»  باشد. شاید فکر کنید انتخاب چنین اسمی جالب و هیجان‌انگیز است، ولی بخش عمده‌ای از مردم که درباره وب‌سایت شما چیزی شنیده‌اند، برای رسیدن به سایت شما، wesellusedshoes.com  را وارد خواهند کرد.
اگر بر استفاده از خطوط فاصله اصرار دارید، ابتدا مطمئن شوید که یکی از رقبایتان دقیقا همین نام را بدون خطوط فاصله نداشته باشد.

هر چه کوتاه‌تر، بهتر!
یک نام دامنه می‌تواند تا 67 کاراکتر طول داشته باشد. این بدان معنا نیست که نام دامنه‌تان باید نزدیک به 67 کاراکتر طول داشته باشد. دوباره قانون عمومی را به یاد بیاورید: «سادگی بهترین چیز است». به نظر شما یک مشتری بیشتر تمایل دارد آدرس patrickfranciswilliamsautobodyshop.com را تایپ کند، یا مثلا آدرس pfwauto.com  را در نوار آدرس مرورگر خود وارد نماید؟ هر چه نام دامنه‌تان طویل‌تر باشد، احتمال آن که مشتریان نام آن را به خاطر بیاورند یا بتوانند به راحتی آن را تایپ کنند، کمتر است.

com. به net. و org. به مابقی پسوندها ارجحیت دارد
com. شناخته‌شده‌ترین پسوند آدرس وب در اینترنت است. اگر به سمت پسوندهای net. یا org. بروید، باز هم بخشی از مشتریان ابتدا به دنبال آدرس com. نام دامنه شما می‌روند. اگر می‌توانید، پول بیشتری برای گرفتن دامنه com. پرداخت کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

CamelCase ابزاری عالی است
یک راه خوب برای محبوب ساختن دامنه‌تان استفاده از CamelCase است. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه شما است. برای مثال،doghouse.com  می‌تواند DogHouse.com باشد. بسیاری از افراد این روش را بسیار زیباتر و پسندیده‌تر می‌دانند. این بدین معناست که بهتر است در تبلیغات و مکان‌هایی که وب‌سایت خود را معرفی می‌کنید از حروف بزرگ و کوچک در کنار هم استفاده نمایید تا مخاطب بهتر آن را به خاطر بسپارد.
 
به کمک این 5 نکته کاربردی، می‌توانید یک نام دامنه قدرتمند و مناسب را داشته باشید. در این کار موفق باشید.


الگوریتم پنگوئن گوگل


گوگل پس از پاندا، پنگوئن را وارد میدان مبارزه با سایت‌های موسوم به وب‌اسپم کرده است. گوگل با استفاده از الگوریتم جدید خود قصد دارد مقابله با سایت‌های بی‌محتوا و تبلیغاتی را شدت بخشد. به نقل از سایت Search Engine Land، نام این الگوریتم جدید به‌روزرسانی پنگوئن یا Penguin Update است. گوگل با استفاده از این الگوریتم، در حال به زیر کشیدن سایت‌های موسوم به وب‌اسپم (Webspam) است. این دسته از سایت‌ها با نفوذ در موتورهای جست‌وجو و با زیر پا گذاشتن قوانین و بی‌اعتنایی به اخلاقیات کاری، می‌کوشند به بالاترین رتبه‌ها رسیده و کسب درآمد کنند.

گوگل پس از پاندا، پنگوئن را وارد میدان مبارزه با سایت‌های موسوم به وب‌اسپم کرده است. گوگل با استفاده از الگوریتم جدید خود قصد دارد مقابله با سایت‌های بی‌محتوا و تبلیغاتی را شدت بخشد. به نقل از سایت Search Engine Land، نام این الگوریتم جدید به‌روزرسانی پنگوئن یا Penguin Update است. گوگل با استفاده از این الگوریتم، در حال به زیر کشیدن سایت‌های موسوم به وب‌اسپم (Webspam) است. این دسته از سایت‌ها با نفوذ در موتورهای جست‌وجو و با زیر پا گذاشتن قوانین و بی‌اعتنایی به اخلاقیات کاری، می‌کوشند به بالاترین رتبه‌ها رسیده و کسب درآمد کنند.

در سایت‌های وب‌اسپم از روش‌هایی همچون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و دستکاری لینک‌های ابرمتن، برای فریفتن موتورهای جست‌وجوگر استفاده می‌شود. این در حالی است که وب‌اسپم‌ها معمولاً از نظر محتوایی، سایت‌هایی ضعیف و بی‌کیفیت هستند.
بر پایه این گزارش، الگوریتم جدید گوگل بر ۳ درصد یافته‌های موتور جست‌وجو تاثیر می‌گذارد. مدیران برخی سایت‌ها ممکن است پس از شروع فعالیت این به‌روزرسانی، شاهد تغییراتی در رتبه سایت خود در گوگل باشند. گوگل چند ماه پیش، الگوریتم پاندا را برای تشویق صاحبان وب‌سایت‌ها به تولید محتوای باکیفیت رونمایی کرد. برخی کارشناسان، پنگوئن را پاندای دوم گوگل نام نهاده‌اند.

الکسا چیست؟


الکسا چیست؟ مبنای رتبه بندی آن چگونه است؟

الکسا یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت آمازون است که به رتبه بندی وب سایت های سراسر جهان می پردازد. وب سایت الکسا رتبه وب سایت‌ها را بر مبنای تعداد بازدید کنندگان آن اندازه گیری می کند اما سوالی که در ذهن ممکن است ایجاد شود این است که چگونه الکسا به این اعداد در مورد وب سایت ها دسترسی پیدا می کند. الکسا ترافیک وب سایت‌ها را بر مبنای نوار ابزار خود و ۲۵۰۰۰ افزونه موجود در مورد مرورگرها جمع آوری و اعداد به دست آمده را بر مبنای آن ها دسته بندی می کند و به رتبه بندی وب سایت‌ها می پردازد.

الکسا یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت آمازون است که به رتبه بندی وب سایت های سراسر جهان می پردازد. وب سایت الکسا رتبه وب سایت‌ها را بر مبنای تعداد بازدید کنندگان آن اندازه گیری می کند اما سوالی که در ذهن ممکن است ایجاد شود این است که چگونه الکسا به این اعداد در مورد وب سایت ها دسترسی پیدا می کند. الکسا ترافیک وب سایت‌ها را بر مبنای نوار ابزار خود و ۲۵۰۰۰ افزونه موجود در مورد مرورگرها جمع آوری و اعداد به دست آمده را بر مبنای آن ها دسته بندی می کند و به رتبه بندی وب سایت‌ها می پردازد.

در مورد نحوه رتبه بندی ، این وب سایت از ترکیب میانگین تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد تخمین زده شده روزانه یک وب سایت (estimated average daily unique visitors) و تعداد کل مشاهده صفحات (estimated number of pageviews) در بازه زمانی سه ماهه گذشته استفاده می کند و با توجه به الگوریتم های خاص خود به رتبه بندی وب سایت‌ها می پردازد.

رتبه الکسا فقط در مورد دامین اصلی وب سایت است و در صورتی که وب سایت دارای ساب دامین های متفاوتی باشد فقط رتبه دامین اصلی اطلاع رسانی می شود. البته استثنائاتی نیز در این مورد وجود دارد که آدرس ساب دامین دارای رتبه متفاوتی در الکسا می باشد مانند آدرس وب سایت هایی که ساب دامین های خود را در اختیار کاربران قرار می دهند مانند وب سایت بلاگفا.


رتبه الکسا در مورد کشورها
قابلیت مهم دیگری که در مورد وب سایت الکسا وجود دارد امکان رتبه بندی وب سایت‌های یک کشور است. بسیاری از برندها، به منظور انجام تبلیغات اینترنتی ابتدا بودجه ای تعیین می کنند و سپس بر اساس رتبه الکسای کشوری و وب سایت‌های موجود در این لیست به انجام تبلیغات می پردازند.

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      سئو

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  سئو سایت

11.  سئو

موتور جستجو چیست؟


دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.

دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می کند؟
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسیم.


موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.
آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می‌کنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است که جستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران در دنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی)، محسوب می شود.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده، در زمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست می‌یافت زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانه‌ای قابل استفاده برای همه کرده است (از هیچ کس توقع نمی‌رود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته باشد).
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند- با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر می‌باشد.
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه می‌کند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند. به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد.
اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنها نتایج یکسانی را ارائه نمی‌دهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبرو می‌شویم. تفاوت در ارائه نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها در الگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی داده‌شان ناشی می‌شود. حتی اگر همه آنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده کنند، بازهم نتایج جستجویشان متفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر برای رده‌بندی صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند که فوق‌العاده محرمانه می‌باشد. الگوریتم نیز مجموعه ای از دستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن تصمیم می‌گیرد که سایت ها را چگونه در خروجی‌اش مرتب کند.
برای اینکه سایت ها با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده، مرتب شوند، موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعه‌ای از پارامترها اعمال می‌کند. پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانند الگوریتم آن ها ناشناخته می‌باشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جستجوگر را دوچندان می‌کنند.
به اهمیت موتورهای جستجوگر از دیدگاه کاربران وب و جستجوکنندگان اطلاعات اشاره شد. آیا موتورهای جستجوگر از دیدگاه تجاری و دیدگاه یک مدیر سایت نیز مهم می باشند؟
● اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر
فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بیننده به سایت را برای موفقیت در دنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند. فرقی نمی‌کند که سایت چه می‌فروشد و چه خدماتی ارایه می دهد: اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد.
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب می‌باشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه می‌کند و چه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد. بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت شما را بیابند.
برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چگونه دیگران بدانند که شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگر را می یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر به آنچه که می خواهیم، دست می یابیم.
اگر ما اینکار را انجام می دهیم، دیگران نیز دقیقا همین کار را می کنند: جستجوی چند عبارت در یکی از موتورهای جستجوگر و مراجعه به یکی از وب سایتها. ببینیم آمارها چه می گویند:
▪ ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایتها عنوان کرده اند.
▪ ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است. (منبع: SRI )
▪ ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می‌شوند.


(منبع: ۷th www user survey-Georgia Institute of Technology)
همان گونه که آمارها نشان می‌دهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می‌یابند. البته تنها رده‌های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند و آنها به سایت‌های لیست شده در این رتبه‌ها مراجعه می کنند.
بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند. اما آمارها چه می گویند:
▪ ۷۰ درصد از کاربران به هنگام جستجو حتما یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند.
▪ تنها ۷ درصد از آنها سایتهای قرار گرفته در رتبه های بیستم به بعد را کلیک می کنند.
▪ ۸۵ درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند، موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند.
▪ ۳۳ درصد کاربران وب فکر می کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قرار دارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد.
با دقت در این آمارها، اهمیت کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می‌شود. نکته مهم دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانه سایت‌ها می‌کنند، به احتمال زیاد مخاطبان اصلی سایت مورد نظر می‌باشند و این در حالی است که هزینه چندانی نیز صرف آوردن آنان به سایت نشده است.
آمارهای ارایه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایتهایی ‌که در رتبه‌های بالا قرار نمی‌گیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود را از دست می دهند.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطب آن است که موفقیت سایت را رقم می زند. زیرا در اغلب موارد این بینندگان مخاطب سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده می خواهند.
امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می شوند. طبق آمارهای ارایه شده در ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۰۳) نزدیک به ۹۳ درصد بینندگان سایت های فعال در زمینه ارایه هدایای کریسمس را موتورهای جستجوگر فراهم کرده اند که در این بین گوگل با ۲۷ درصد در صدر ایستاده است و پس از آن یاهو با ۲۵ درصد در رده دوم قرار گرفته است.
شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ما آنجاست. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسیکه قرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند:
رقیب ما هر روز چاق تر و چاق تر می شود و ما نحیف و نحیف تر.
بازاریابی با موتورهای جستجوگر (Search Engine Marketing) نیز دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:
۱) حضور در جاهایی که خریداران ما آنجا هستند.
۲) بالاتر بودن از رقبا ( کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اینگونه از بازاریابی شامل فعالیتهای مختلفی می باشد که از مهمترین فعالیتهای آن، بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization) می باشد. در حقیقت موتورهای جستجوگر از مهمترین بینندگان هر سایتی هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید: سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد. به عنوان مثال مرورگرها می توانند صفحات را با وجود بعضی از خطاها در کدهای آنها، به کاربران نمایش دهند اما موتورهای جستجوگر تا این حد مهربان نیستند. خوشبختانه توجه به موتورهای جستجوگر در طراحی سایت، آنرا برای کاربران سایت هم قابل استفاده تر می کند.
بهینه سازی سایت به معنای به کارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلکه در اغلب موارد به کارگیری و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولا تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جستجوگر دارند.
ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جستجوگر مهم و عمده، بایگانی شدن هر چه بیشتر صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا پنجم نتایج جستجوی آنهاست.
متخصصین بسیاری در تلاش‌اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجوگر را شناسایی کنند تا بتوانند به کمک آنها به رتبه‌های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند.
البته به موازات آنها، موتورهای جستجوگر نیز روز به‌ روز الگوریتم های خود را هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از الگوریتم‌هایشان می‌افزایند.
چیزی که امروزه این متخصصان با تاکید بر آنها قصد بهبودی رتبه های سایت های خود را دارند، تنها تجربه است و نه یافته های علمی ثابت شده از اسرار بسیار موتورهای جستجوگر.
● خلاصه:
▪ موتور جستجوگر ابزاری است که کاربران اینترنت به کمک آنها سایت ها را می یابند.
▪ نتایج جستجوی تمام موتورهای جستجوگر دقیق نیست.
▪ بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر می تواند خواسته آنها را برآورده کند.
▪ راههای بسیاری برای دسترسی به سایتها وجود دارد اما موتورهای جستجوگر همواره راهکار اساسی بوده اند.
▪ تجارت الکترونیک به شدت خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است و همه سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند.
▪ اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولا با شکست همراه می باشد.