مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مقالات و مطالبی مفید درباره دوربین مداربسته


در سلسله یادداشت هایی سعی می کنم لیستی از مطالب مفید درباره دوربین های مداربسته را نیز به شما عزیزان معرفی کنم. در ادامه پست های گذشته توصیه من این است که نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید.

1.

  1. دوربین مداربسته AHD چیست؟
  2. شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته
  3. سوئیچ KVM چیست؟
  4. انتقال تصویر از طریق سایت No-IP
  5. معرفی دوربین مداربسته AHD
  6. آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

7.      نقشه کشی برای سیستم دوربین مداربسته

8.      طریقه اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی

9.      نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته

10.   نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته

11.   آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

12.   آموزش زدن فیش BNC

13.   پیش فاکتور دوربین مداربسته

14.   آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

15.   طریقه اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی

16.   چرخش موضع شرکت Dahua

17.  شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته

18.  سوئیچ KVM چیست؟

19.  انتقال تصویر از طریق سایت No-IP

20.  دوربین مداربسته AHD چیست؟

21.  آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

22.  برندهای مورد تائید دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی

23.  نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته

24.  راهنمای خواندن کاتالوگ دوربین مداربسته

25.  راهنمای خواندن کاتالوگ DVR

کاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربین مداربسته / اهمیت پهنای باند در دوربین مداربسته


کاربرد-HLC-BLC-و-WDR-در-دوربین-مداربسته,,
ویژگی های مختلفی د ر  دوربین مدار بسته   وجود دارد که مصرف کنندگان اغلب با عملکرد آن ها آشنایی ندارند. به همین جهت ممکن است در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار اشتباه شوند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند اصطلاح و ویژگی رایج در دوربین های مداربسته آشنا کنیم.
ویژگی هایی مانند Compensation Backlight Compensation (BLC)، Compensation Highlight (HLC)، Wide Range Dynamic Range (WDR) و ... برای کیفیت و وضوح تصاویر ویدئویی در دوربین مداربسته در شرایط مختلف نوردهی در طول روز بسیار مهم هستند. این ویژگی ها اغلب از قابلیت های رایج در سیستم های مداربسته محسوب می گردند. اما دارای تفاوت های عمده ای در عملکردشان هستند که آگاهی از این تفاوت ها شما را در انتخاب دوربین مورد نظر خود کمک می کند.
این اجزا هر کدام به صورت جداگانه بر روی سنسور دوربین مداربسته قرار دارند و دارای عملکرد مستقلی هستند و هنگامی که برای کاربرد های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت زیادی می یابند زیرا کاربر را قادر می سازند که در مکان مورد نظر تصاویر را تا حد امکان واضح و با کیفیت ببیند.
   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن
به کمک این مقاله می توانید دریابید که کدام قابلیت ها برای کاربری شما مناسب است، به یاد داشته باشید که خرید دوربین مداربسته با کیفیت مانع از به وجود آمدن مشکلات بعدی و منجر به صرفه جویی در هزینه ها و زمان شما می گردد.

(Compensation Highlight(HLC چیست؟

HLC قابلیتی است که در هنگام تابش نور شدید و مستقیم ناشی از پروژکتور ها و یا نور چراغ خودرو ها به لنز دوربین کاربرد دارد. این قابلیت این تابش ها را در تصاویر تشخیص داده و از شدت آنها می کاهد تا در نهایت تصاویری با کیفیت و یکدست ایجاد شود. HLC در جلوگیری از بین رفتن دید دوربین های امنیتی در هنگام شب ناشی از چراغ های خودرو ها بسیار موثر است. قابلیت خواندن پلاک خودروها یکی از ویژگی هایی است که در کاربری های خاص بالاخص پارکینگ ها و نقاط ورودی کاربرد و اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بدون وجود HLC ارائه تصاویر با کیفیت در شب و با وجود روشن بودن چراغ اتومبیل ها غیر ممکن است.
با توجه به اینکه در حال حاضر قابلیت HLC در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد تا حد زیادی نوری که مستقیما به دوربین می تابد و تصاویر را تار می کند کاهش می یابد و امکان خواندن و تشخیص پلاک خودروها در حالت ثابت و یا حین حرکت آرام وجود دارد. اما چنانچه خواهان استفاده از قابلیت تشخیص پلاک برای وسایل نقلیه ای هستید که با سرعت بیشتری حرکت می کنند توصیه می شود تا از دوربین های مداربسته پلاک خوان که اساسا برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمائید. زیرا آنها علاوه بر HLC دارای قابلیت های پیشرفته دیگری برای خواندن پلاک هستند.

(Compensation BACKLIGHT (BLC چیست؟

BLC نیز یکی دیگر از قابلیت های موجود در دوربین مداربسته جهت تنظیم و بهینه سازی روشنایی تصویر است. در مکان هایی نزدیک به درب ورودی یا پنجره ها اغلب نور آفتاب مستقیما به لنز دوربین تابیده و منجر به تیره شدن تصویر می گردد و چنانچه سوژه ای وارد گردد این نور مانع از تشخیص درست آن می شود.
BLC قابلیتی در دوربین های مداربسته است که نور پس زمینه و پیش زمینه تصویر دوربین را تنظیم می کند. این قابلیت ابتدا تصویر را به چند قسمت مختلف تقسیم نموده و روشنایی هر منطقه را به صورت جداگانه تنظیم می کند. این قابلیت نور را در نقاطی که دارای روشنایی بیش از حد نرمال هستند کاهش می دهد.
با این حال، باید توجه داشته باشید که BLC نیز دارای محدودیت هایی است به خصوص در هنگام اصلاح روشنایی در مکان هایی که دارای اختلاف شدید در سطوح نور هستند. برای حل این مشکل و گرفتن بهترین نتیجه، تکنولوژی WDR ابداع شد که در ادامه به شرح تفاوت های آن می پردازیم.
WDR نیز همانند BLC اما به طور کلی بسیار پیشرفته تر از آن، به بهبود تعادل روشنایی در تصاویری با بازه دینامیکی بسیار بالا کمک می کند. بازه دینامیکی یک اصطلاح عمومی برای بیان تفاوت های موجود در مقادیر قابل اندازه گیری یک کمیت است. در قابلیت WDR نیز این اصطلاح به نسبت میان روشن ترین و تاریک ترین عناصر موجود در یک تصویر اشاره دارد. WDR بیشتر برای مکان هایی با اختلاف شدید سطوح نوری مانند درب های ورودی و ... مناسب است و از تکنولوژی اسکن دوگانه Double Scan technology برای اصلاح تصاویر استفاده می کند.
حسگر تصویر دوربین های مجهز به قابلیت WDR دارای دو بخش است. یکی از بخش ها برای تصویربرداری با سرعت بالا و دیگری برای سرعت های پائین است. این دو بخش به صورت همزمان با یکدیگر کار کرده و با ایجاد چندین اسکن از یک صحنه، یک تصویر متعادل و واضح را ارئه می کنند. در واقع به جای گرفتن یک اسکن از یک فریم ویدئویی که در دوربین های معمولی انجام می شود دو اسکن گرفته می شود.
اسکن اول تصویر را در شرایط نور طبیعی می گیرد در حالی که دیگری تصویر را در سرعت بالا برای گرفتن تصویر با نور قوی در پس زمینه اسکن می کند. سپس دو تصویر گرفته شده با یکدیگر ادغام می شوند و تصویری واحد با وضوح و روشنایی متعادل به دست می آید.
قابلیت دیگری با نام DWDR وجود دارد که به عنوان یک راه حل ارزانتر ارائه شده است. در واقع قدرت قابلیت WDR را ندارد اما وجود آن از نبودنش مفیدتر است. در DWDR از تکنولوژی دستکاری پیکسل ها به صورت دیجیتالی به جای اسکن دوگانه استفاده می کند. به این ترتیب که هر پیکسل را در تصویر به طور جداگانه تنظیم و براساس آن روشنایی را اصلاح می کند.
این تکنیک دارای محدودیت هایی است. گفته شده است که DWDR نمی تواند برای پیکسل های بسیار روشن کاری انجام دهد و تنها پیکسل های تاریک را روشن تر می کند. واقعیت این است که دستکاری پیکسل ها با DWDR منجر به دانه دانه شدن تصویر و کاهش کیفیت آن می گردد. به طور کلی DWDR ویژگی است که برای جبران نبود WDR واقعی ارائه می شود که نیاز به سنسورهای تصویر گرانقیمت برای ساخت دوربین دارد.

پکیج دوربین مداربسته

   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

اهمیت پهنای باند در دوربین مداربسته

اهمیت-پهنای-باند-در-دوربین-مداربسته,,
پهنای باند یکی از مباحث مهم در سیستم های مدار بسته است. که به طور مستقیم در هزینه های موجود تاثیرگذار است. در این مطلب سعی کرده ایم تا انچه که می بایست قبل از راه اندازی سیستم مداربسته خود درباره مصرف پهنای باند و عوامل موثر بر آن بدانید را بازگو کنیم.

معرفی پهنای باند


پهنای باند Bandwidth به معنی حجم اطلاعاتی است که از نقطه ای به نقطه ای دیگر منتقل می گردد. پهنای باند بر سرعت انتقال اطلاعات نیز اثر گذار است اما صرفا و به تنهایی تعیین کننده آن در شبکه نیست و عوامل دیگری نیز بر سرعت انتقال اطلاعات اثر گذار اند.
در سیستم های مداربسته مبحث پهنای باند در هنگام ارسال اطلاعات از دوربین مداربسته به دستگاه ضبط کننده مطرح می گردد. نکته حائز اهمیت در این باره محدودیت پهنای باند است به خصوص اگر ابعاد پروژه بزرگ بوده و تعداد دوربین های زیادی در محل نصب شده باشند. بنابراین، لازم است تا با نحوه محاسبات آن نیز آشنایی کامل داشته باشید.
ابتدا ذکر این نکته مهم است که هر دوربین بر اساس طراحی خود میزان مشخصی از پهنای باند را برای ارسال اطلاعات اشغال می کند. همچنین لازم به ذکر است که در هنگام نصب باید در محاسبه میزان مصرف پهنای باند توسط کلیه دوربین ها و به دست آوردن میزان کل و مقایسه آن با پهنای باندی که در اختیار داریم دقت لازم را داشت.
پهنای باند فقط در دستگاه های تحت شبکه کاربرد دارد نکته مهمی که در مورد پهنای باند لازم است بدانید، این است که این مفهوم فقط در دستگاه های NVR به کار گرفته می شود و مربوط به دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد. در حالی که در دستگاه های DVR مفهوم پهنای باند کاربردی ندارد. در دستگاه دی وی آر با مفاهیمی همچون تعداد کانال و سری محصولات، تعداد دوربین مداربسته و وضوح تصویر سر و کار داریم. به عنوان نمونه؛ اگر در دستگاه DVR، 32 کانال موجود باشد، می توانید به آن دستگاه 32 عدد دوربین مداربسته متصل کرد.


واحد اندازه گیری پهنای باند


زمانی که تصاویر ضبط شده از دوربین تحت شبکه IP به ضبط کننده یا تلفن همراه منتقل می شود، از اصطلاحاتی مانند Kbps 500 ، ۱ Mbps و غیره استفاده می کنیم. این اعداد بیانگر میزان اطلاعاتی است که در هر ثانیه بین دستگاه ها جابجا می شود.
بنابراین، وقتی می گوییم پهنای باند دوربین مداربسته، ۲۵۶ Kbps است ، به این معنی است که ۲۵۶،۰۰۰ بیت در هر ثانیه منتقل می شود (K بیانگر ۱۰۰۰ است).
کلا هر نوع دوربین مداربسته ای پهنای باند مشخصی را اشغال می کند و به دستگاه DVR منتقل می کند. بنابراین، میزان پهنای باند به نوع و مدل دوربین بستگی دارد و در مشخصات هر دوربین آمده است.
از سوی دیگر در یک سیستم مداربسته، عوامل زیادی بر مصرف پهنای باند موثر اند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته

1. فرمت فشرده سازی


یکی از عوامل موثر بر حجم تصاویر کیفیت آنهاست هر چه تصاویر از کیفیت بالاتری برخوردار باشند حجم بیشتری هم خواهند داشت.
بنابراین در انتقال انها نیز پهنای باند بیشتری مصرف می شود. همانطور که در مطالب قبلی گفتیم فرمت های فشرده سازی مختلفی برای کم کردن حجم تصاویر ویدئویی وجود دارند(شامل MPEG4 ،H.264 ،H.265 ،H.264+ و … ) که هر کدام قادرند تا میزانی مشخصی از حجم تصاویر بکاهند و در نتیجه با توجه به خروجی متفاوت هر کدام توجه به این نکته مهم است که در دستگاه های شما از کدام یک استفاده می شود.
از جمله فرمت های فشرده سازی در دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • MPEG4: یک فرمت قدیمی است که در حال حاضرذ نیز در برخی از دوربین های مداربسته یا دستگاه های ضبط مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فرمت H.264: تا پیش از آمدن ورژن های جدیدتر مانند H.265 رایجترین فرمت فشرده سازی در تصاویر دوربین مداربسته بود.

  • فرمت H.265: فرمت H.265 دارای دوبرابر نرخ فشرده سازی نسبت به H.264 با حفظ کیفیت تصاویر می باشد.

  • فرمت H.265+: این کدک ساخت شرکت هایک ویژن است بهترین نوع کدگذاری در دوربین های مدار بسته برای فشرده سازی تصاویر ویدئویی محسوب می گردد.

هایک ویژن برای اثبات ادعای خود مبنی بر کارایی بالای فرمت فشرده سازی H.265 + نسبت به H.265 و H.264 تستی را طراحی و اجرا کرد پارامتر های این تست به شرح زیر است:
  • نصب دوربین مداربسته ای مجهز به کدک H.265 و دوربین دیگری مجهز به H.265 + یکی در خیابان و دیگری در یک کافه شلوغ
  • هر دو دوربین دارای رزولوشن 1080p و نرخ فریم 25fbs بودند.

پورت ESATA در دوربین مدار بسته چیست؟


پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته  مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای <ilink|article|217>ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود. </ilink|article|217>

انتخاب مکان مناسب برای نصب دستگاه DVR و NVR


انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.
این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.

1.      مزایای سیستم امنیتی یکپارچه

2.      سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

3.      سنسورهای CMOS در 5 سال آینده نیز به روند رشد فروش خود ادامه خواهند داد.

4.      تبلیغات دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Axis که در واقع 4 مگاپیکسلی نیستند!

5.      رشد 163درصدی شرکت Hikvision در بخش آمریکای شمالی

6.      گزارش IHS : رشد بازار دوربین مداربسته در خاورمیانه

7.      تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ HD با دوربین مداربسته تحت شبکه

8.      کی و چطور ONVIF از کدک H.265 پشتیبانی می نماید؟!

9.      هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )

10.  نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

11.  قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن

12.  سیستم کنترل تردد هوشمند

13.  سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن

14.  هوشمند سازی صنایع خرده فروشی با دوربین مدار بسته هایک ویژن

15.  نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن

16.  دوربین بولت هایک ویژن

17.  نکات برجسته بازار کنترل تردد (access control )

18.  دوربین توربو اچ دی PIR هایک ویژن

19.  دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

20.  دوربین مدار بسته بدون اینترنت

21.  دوربین مداربسته پرنده آمازون

22.  بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

23.  آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

24.  دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس

Adjustment Range زاویه تنظیم لنز دوربین مداربسته


Adjustment-Range-زاویه-تنظیم-لنز-دوربین-مداربسته,,

یکی از پارامترهای موجود در مشخصات فنی یک دوربین مداربسته زاویه تنظیم یا Adjustment Range است که در دوربین های مختلف دام بولت و .. متفاوت است. این مشخص نشان میدهد بدنه دوربین را پس از نصب در چه زوایایی می توان تنظیم کرد. معمولا بدنه دوربین های مداربسته را طوری طراحی می کنند که بهترین زاویه گردش را داشته و امکان تنظیم دوربین برای داشتن بهترین تصویر وجود داشته باشد.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

هنگام انتخاب نوع و مدل دوربین مداربسته اغلب به تنوع تنظیمات آن در شرایط مختلف دقت می کنیم. البته هر چه به سمت مدل های پیشرفته با قابلیت های بیشتری می رویم، این قابلیت ها نیز بیشتر می گردد اما به طور کلی در هنگام خرید دوربین توصیه می کنیم به نکات زیر در مورد زاویه تنظیم توجه نمایید:

  • بدنه دوربین های دام طوری طراحی شده اند که برای نصب زیر سقف مناسب هستند در نتیجه اقدام به نصب آنها بر روی دیوار ممکن است تنظیم کردن آنها را بسیار سخت کند.
  • دوربین های بولت برای نصب بر روی دیواری مناسب هستند. به همین دلیل تنظیم کردن انها در حالیکه بر روی سقف نصب شوند غیرمنطقی و دشوار به نظر می آید.
  • دوربین های باکس بر اساس پایه ای که بر روی ان سوار می شوند تنظیم می گردند و ذاتا زاویه تنظیم ندارند.

زاویه دید در دوربین مدار بسته

یکی از سوالاتی که بسیار از سوی کاربران مطرح می گردد اندازه زاویه دید دوربین مدار بسته است. لذا در ادامه شما را با انواع زاویه دید آشنا شویم:

  • زاویه دید افقی: زاویه دید افقی همان زاویه دید معمولی در دوربین های مدار بسته است و در واقع همان زاویه ای است که دوربین می تواند در راستای افقی تحت پوشش قرار دهد.
  • زاویه دید عمودی: این زاویه دید نیز زاویه ای است که دوربین در راستای عمودی تحت پوشش قرار می دهد.
  • زاویه دید قطری: زوایای دید افقی و عمودی به صورت همزمان تشکیل یک مستطیل را می دهند. زاویه تحت پوشش قطر این مستطیل را زاویه دید قطری می نامند.