مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

چرا جستجو و سئو اهمیت دارند؟


هر جستجو یک حرکت ویژه است. افراد به دنبال حل مشکلات، انجام وظایف یا انجام کاری هستند. پس نوعی از جستجو، همیشه در آن دخیل است. در سال ۲۰۰۹، بیل گیتس در یک مهمانی خصوصی سخنرانی کرد و سخن معروفش را در آنجا بیان نمود: "کلمات کلیدی در آینده جستجو نقش دارند". در رابطه با اینکه چگونه از سئوی کلمات کلیدی بهره ببریم می‌توانید مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

هرچند گیتس در مورد کلمات مردم که در باکس سرچ تایپ می شود صحبت نمی‌کرد، بلکه در مورد اینکه چرا مردم جستجو می‌کنند صحبت می‌کرد. قبل از اینکه بفهمیم چرا جستجو مهم است، باید قدمی به عقب برداریم و بفهمیم که چرا مردم جستجو می‌کنند.

چرا مردم جستجو می‌کنند؟

در روز های ابتدایی شکل گیری امکان جستجو، افراد به دنبال یافتن اسناد و مدارکی بودند که حاوی کلماتی باشد که جستجو می کنند. امروزه، این روش سرچ دیگر منسوخ شده است.

جستجوی امروزی برای حل مشکلات، انجام وظایف، و ارائه راه حل ها است. افراد ممکن است برای یافتن یک پرواز، خرید چیزی، یاد گرفتن آخرین آهنگ تیلور سویفت یا  برای  دیدن عکس‌های گربه ها جستجو کنند ؛ این موارد همگی یک نوع سرچ هستند. یا، همان طور که گیتس اشاره کرده بود،  (کلمات کلیدی) هستند که توسط دیگران جستجو می شوند.

زمانی که یک کاربر جستجو را آغاز می‌کند، در واقع یک سفر را شروع می کند. بازاریابان عاشق صحبت در مورد چیزی به نام "سفر مشتری" هستند که یک توضیح فانتزی برای ارجاع دادن مسیر یک کاربر از آغاز تا پایان جستجو است – که عمدتا شروع سفر مشتری با همین جستجو آغاز می شود.

سفر مشتری به تدریج نقش مهمتری را در حوزه جستجو در دهه گذشته ایفا کرده‌ است. این سفر در ابتدا به عنوان یک قیف به تصویر کشیده می شد که در آن کاربران از آگاهی به سمت خرید حرکت می کنند، که امروزه منسوخ شده است (اگرچه ما هنوز از این قیف برای به تصویر کشیدن اهداف دیجیتال استفاده می کنیم و تحقیقات پرسونای مخاطب را آسانتر می کنیم). در مقاله‌ی افراد چگونه جستجو می کنند به صورت مفصل و اختصاصی در این زمینه صحبت کرده‌ایم.

 

 

اهمیت جست و جو

تکامل جستجو برای سفر مشتری

سفر مشتری امروزی دیگر شکل یک قیف نیست، بلکه بیشتر شبیه به نخ کاموا است؛ که پیچیدگی های مختلف شامل  کانال ها، رسانه ها و دستگاه های گوناگونی که کاربران از آن‌ها استفاده می کنند را شامل می شود.

برای تطابق با این مدل جدید، جستجو باید از کلمات ساده به منظور درک نیت کاربر در هر مرحله از سفر وی، تکامل یابد. سرچ دیگر تنها در مورد کلمات کلیدی نیست، بلکه به ارائه محتوای درست به کاربر در زمان لازم برای انجام کار، اشاره دارد. (مطالعه‌ی مقاله‌ی دیتا اینتری یا چگونگی بهینه کردن محتواهای موجود در سایت

را از دست ندهید.) برای کاربران، اولویت به, کاربردی بودن محتوا برمی گردد. برای بازاریابان اولویت به کاربر و کمک به وی است(و به طور ایده‌آل، تاثیر گذاری بر آن‌ها است).

سفر مشتری امروزی، دیگر بر روی یک وسیله واحد رخ نمی‌دهد. کاربران ممکن است با دستگاه تلفن همراه خود جستجو را آغاز کنند، به تحقیق روی تبلت خود و یا لپ تاپ ادامه دهند و در نهایت از رایانه دسکتاپ در خانه خرید کنند.

جستجو فقط محدود به کامپیوترها یا تلفن‌ها نیست. کاربران اکنون می‌توانند در مورد انواع وسایل، از جمله ساعت‌های مچی، عینک هوشمند، دستیاران صوتی، و حتی وسایل آشپزخانه جستجو خود را انجام دهند. در دنیای امروز حتی در یخچال هم حساب کاربری توییتر را می توان چک کرد. بازاریاب‌ها می بایست از وسایل مختلف ارتباطی و چگونگی اتصال آنها با یکدیگر و نقشی که در تجربه جستجوی کاربر ایفا می کنند، آگاه باشند.

بحث در این مورد همواره پابرجاست؛ اما سئو در دنیای ارتباطی امروز، به آنچه که ما "بازاریابی واقعی" می نامیم تغییر یافته است. امروزه، دوران هک ذهن مشتری، ترفندها و تلاش برای استفاده از الگوریتم های مهندسی معکوس است.

امروزه تمرکز سئو روی موارد زیر است:

  • درک پرسونا.
  • نگرش‌های برگرفته از داده.
  • استراتژی محتوا
  • حل مسائل فنی.

سه عامل مهم در هر استراتژی یا کمپین بازاریابی

یک جستجو هر یک از موارد زیر را شامل می شود:

  • جذب
  • داشتن تعامل
  • تبدیل کاربر به مشتری دائمی.

اما جستجو به شدت بر مرحله اول تمرکز دارد: یعنی جذب.

"اگر محتوای خوبی خلق کنید، مشتری خود به خود شما را پیدا خواهد کرد" شاید این جمله در موارد دیگر مثل جذب افراد برای یک مسابقه بیسبال جواب دهد اما در مورد وب سایت ها این موضوع صحت ندارد. فقط در اختیار داشتن محصول با کیفیت ملاک نیست. شما باید مشتریان را از طریق چندین کانال جذب کنید. به همین دلیل است که با وجود برخی ادعاهای در تضاد با نظر مشتریان، یا آژانس‌های طراحی سایت،, هر صفحه وب در واقع یک صفحه سئو است. اگر یک صفحه وب در جذب بازدیدکنندگان، جذب مشتریان و یا تبدیل آن‌ها به مشتری دائمی دخیل باشد، بخش مهمی از سئو در این صفحه جریان دارد. در زمینه‌ی هر کدام از موارد گفته شده می‌توانید با مشاوران بازاریابی اینترنتی به صورت رایگان مشورت کنید.

 

چرا سئو مهم است؟

کاربران، سفر آن‌ها در اینترنت، سرچ، کلمات کلیدی و غیره به سئو نیاز دارند. کاربران مهم هستند و بسیاری از آن‌ها با یک جستجو سفر خود را شروع می‌کنند، بنابراین جستجو مهم است. اما چرا سئو مهم است؟ سئو فقط یک عامل توسعه دهنده نیست؟ یک ارتباط در این میان وجود دارد؛ آیا گوگل و بینگ نمی‌توانند وب سایت شما را پیدا کنند؟ (مطالعه‌ی مقاله‌ی موتورهای جستجو و ویژگی های آنها خالی از لطف نیست..)

ما این مطلب را با یک نقل قول از گیتس شروع کردیم، اما این گوگل بود که فلسفه گیتس را مورد توجه قرار داد و نه مایکروسافت. مواردی مانند الگوریتم های مرغ مگس خوار ، پاندا ، پنگوئن ، رنک برین ، موبایل گدوم ، موش کور، کبوتر، واحد ها و AMP در اصل همه تلاش های گوگل برای تطبیق الگوریتم جستجوی خود برای انتقال کلمات به افعال و کلمات کلیدی است و کمک به کاربران برای انجام هر کاری که روی آن متمرکز می کنند ( اما این روند آن‌ها آنقدر ها ساده نیستند که بتوانید درک کنید). مقاله‌ی کوتاه مهم ترین الگوریتم های گوگل برای سئو دید بازتری در این زمینه به شما خواهد داد

سئو از روزهای ابتدایی خود فاصله زیادی دارد. مطمئناً، کارهای بیشتری که "باید" توسط تیم توسعه محتوا و سئو انجام شود، وجود دارد  اما اغلب آنها این‌گونه نیستند.

وب سایت‌های امروزی کاربرد بیشتری نسبت به گذشته دارند، و برنامه‌های کاربردی با ویژگی‌های فانتزی بسیاری همراه هستند که همیشه با موتورهای جستجو به خوبی ارتباط برقرار نمی‌کنند (این مزایا و معایب آنهاست). به منظور آنالیز رایگان سئو سایت خود با مشاوران تخصصی سئو رایامارکتینگ در ارتباط باشید.

برنامه جدید سئو

یک سئو خوب نه تنها بر روی محتوا تمرکز دارد، بلکه کمک می‌کند تا:

  • در چندین دستگاه مختلف از یک صفحه خاص به راحتی استفاده کنید.
  • محتوای نامریی برای موتورهای جستجو را از بین ببرید.
  • تنظیمات مناسب برای سرور ایجاد کنید.
  • رسانه‌های اجتماعی، مطالب خلاقانه، تجربه کاربری خوب، جستجوی غیر ارگانیک، و تجزیه و تحلیل را در نظر بگیرید.
  • راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به سایت خود پیدا کنید.

یک سئو حرفه‌ای نه تنها کاربر را درک می‌کند، بلکه چشم‌انداز رقابتی نیز دارد. کافی است که فقط هدف کاربران را درک کنید ، بازاریابان جستجو باید درک کنند که سایر گزینه های موجود در حوزه رقابتی شان چیست و چگونه می توانند این شکاف را پر کنند تا یک راه حل بهتر برای سرچ کاربران ارائه دهند.

ما یک مسیر طولانی با وجود کلمات کلیدی برای بازاریابی داریم. برای کمک به توسعه، معماری بهتر اطلاعات، تجربه کاربری، استراتژی محتوا، بازاریابی، شبکه های اجتماعی و تیم‌های رسانه‌ای سئو استفاده از استراتژی های متعدد لازم است. این یک بازی برای ارائه و تسخیر کاربر است؛ چرا که همه در تلاش برای ایجاد بستری هستند که برای موتورهای جستجو و کاربران کارایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله بهبود سئو با کمک محتوا را مطالعه کنید.

داستان‌های احتیاط آمیز زیادی در این حوزه وجود دارد، مانند طراحی سایت یا یک سیستم CMS جدید که باعث می شود ترافیک سایت بیشتر شده/ یا کمتر شود. واقعیت ساده در این رابطه این است که اکثر تغییرات وب سایت این روزها بر سئو تأثیر می گذارد - و تنها به کمک سئو می توان یک تجارت را به نتایج مثبت رساند. مطالعه‌ی 5 راه پیشی گرفتن از رقبا و موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی کمک شایانی در این زمینه به شما خواهد کرد.

بازاریابی

 

چرا جستجو مهم است؟

  • جستجو مهم است چرا که کاربران مهم هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، سئو به روش‌های جدید جستجو، وسایل ارتباط جمعی جدید و انواع جدیدی از جستجوها (مانند جستجوی صوتی) سروکار دارد، اما تنها چیزی که ثابت باقی می‌ماند این است که چرا مردم جستجو می‌کنند؛ پاسخ روشن است. در واقع کلمات کلیدی از بین نمی‌روند.

بیشتر بخوانید:

1.      http://seowebmaster.centerblog.net/15-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86

2.      http://seo-webdesign.aramblog.ir/

3.      http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/18

4.      http://seo-one.blog.ir/1399/08/25/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

5.      http://seowebmaste5.blog.ir/1399/08/25/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86

6.      http://seobaz.famblog.ir/post/8

7.      http://seokar.blogtez.com/post51.php

http://seokar8.niloblog.com/p/38/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

مرحله مؤثر در استراتژی وبلاگ نویسی

متأسفانه اگر با 10 سازمان حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید، درباره نحوه تدوین استراتژی وبلاگ نویسی 10 ایده مختلف خواهید گرفت و حتی برخی از آنها به مشتریان استراتژی Cookie-cutter پیشنهاد می دهند.

یعنی شما نمی توانید برای یک مؤسسه بازرگانی همان استراتژی وبلاگ نویسی را استفاده کنید که برای یک شرکت تولید کننده محصولات آفت کش استفاده می شود. اولین و مهمترین اقدام در گفتگوها و مشاوره هایی که به صاحبان کسب و کار داده می شود، تمرکز کردن روی اهداف نهایی یا برند شخصی است.

مثلا باید مشخص شود که هدف نهایی یک کسب و کار جذب مشتری و افزایش آن در طی 10 سال و سپس حفظ آنهاست (مثل جراح پلاستیک یا شرکت سرمایه گذاری) یا اینکه هدف نهایی تبلیغ کردن محصولات به مشتریانی است که فقط یکبار خرید می کنند (مثل شرکت تولید کننده کیت های تست DNA)؟ مثال های گفته شده به این دلیل هستند که بدانید برای هر کدام از کسب و کارهای گفته شده باید استراتژی وبلاگ نویسی متفاوتی را اتخاذ کرد.

با اینکه کسب و کارها با یکدیگر متفاوت هستند اما تقریبا برای اکثر آنها می توان از استراتژی های متفاوتی استفاده کرد که هر کدام با توجه به حیطه فعالیتی که دارند استفاده خاص خود را خواهند برد.

پروسه تدوین استراتژی مناسب برای وبلاگ نویسی از سه تاکتیک مجزا تشکیل شده که هم زمان با هم باید بکار گرفته شوند. به اولین تاکتیک اصطلاحا سئو کردن هدفمند داستان گویی گفته می شود که در آن محتوای بهینه سازی شده براساس کلمات کلیدی مرتبط با هدف کاربر از سرچ است که به شکل داستان گویی اجرا می شود. تاکتیک بعدی روی USP (Unique Selling Points) یا نقطه فروش منحصربفرد تمرکز دارد و تاکتیک سوم نیز مربوط به میزان فروش است.

شاید مواردی که گفته شد کمی پیچیده به نظر برسد اما نگران نباشید، در این مطلب به طور کامل توضیح خواهیم داد. (همچنین توصیه میکنیم که مقاله استراتژی تولید محتوا را نیز مطالعه کنید.)

توجه داشته باشید که همزمان با رشد و پیشرفت کسب و کار، تمرکز روی محتوا هم باید با پیشرفت همراه باشد که نهایتا این پیشرفت و ارتقاء، سبب شکل گیری تغییرات می شوند.

اصولا هر زمان که کسب و کار گسترش پیدا می کند به تناسب آن باید محصولات و خدمات و ارزش های اصلی اولیه هم متحول شده و تغییر کنند و این رویه باید در مدیریت وبلاگ و وبلاگ نویسی نیز نمود پیدا کند.

ویژگی شاخص و ایده ­آل این سه تاکتیک در استراتژی وبلاگ نویسی این است که هر چقدر هم کسب و کارها تغییر کنند و پیشرفته تر شوند، باز هم می توان از آنها استفاده کرد.

 

 

استراتژی وبلاگ نویسی

 

مرحله اول: تاکتیک سئو کردن هدفمند داستان گویی

پایه و اساس هر استراتژی وبلاگ نویسی را سئو و داستان گویی هدفمند تشکیل می دهد. خیلی از افراد فقط روی جنبه سئو تمرکز دارند یعنی فقط در تولید محتوا به کلمات کلیدی و هدف کاربران از سرچ نگاه می کنند. داستان گویی هدفمند نیز یعنی فقط پیرامون نتیجه سرچ کاربران، محتوا تولید شود.

3 حالت برای هدف کاربران از سرچ ترسیم شده است:

  • اطلاع دهنده (مثلا  تاریخچه Blue Widget)
  • هدایت کننده (مثلا گروه های Blue Widget در فیسبوک)
  • معاملاتی (مثلا فروش Blue Widget)

برخی از سازمان هایی که به ظاهر در دیجیتال مارکتینگ حرفه ای هستند، در استراتژی وبلاگ نویسی خود فقط موضوعات مختلف پیرامون کلمات کلیدی طراحی می کنند اما اکثر این سازمان ها اصل داستان گویی را فراموش می کنند، مؤلفه ای که برای متمایز شدن نسبت به بقیه بسیار ضروری است.

به همین دلیل گفته شده که وقتی در استراتژی وبلاگ نویسی خود، کلمات کلیدی و کلماتی که کاربران سرچ می کنند را با اصل داستان گویی ترکیب کنید، وبلاگ شما مخاطبین بیشتری را جذب خواهد کرد. به مثال زیر توجه کنید که از این تاکتیک در استراتژی وبلاگ نویسی استفاده شده است. مقاله تدوین استراتژی تولید محتوا شما را در این رابطه کمک بیشتری خواهد کرد.

ابتدا باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کرد و وبلاگ ها منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی هستند که البته منظور ما کلمات کلیدی که در صفحه اصلی خدمات یا محصولات استفاده شده اند نیست.

در مرحله بعدی صرف نظر از نوع مشتری که از ما خواسته استراتژی وبلاگ نویسی طراحی کنیم، معمولا 100 کلمه کلیدی طولانی در اختیار خواهید داشت که باید تمرکز خود را روی آنها بگذارید. سپس این کلمات کلیدی را باید به موضوعات یا تم های اصلی - براساس هدف کاربر از سرچ - تقسیم بندی کرد که بهترین تقسیم بندی، همان 3 نوعی است که به آن اشاره کردیم.

کلمات کلیدی طولانی معمولا کمتر سرچ می شوند و در نتیجه برای رتبه گرفتن در آنها خیلی راحتتر می توان نتیجه گرفت. در مرحله بعدی معمولا توصیه می شود کلمات کلیدی که کمتر از 70 بار سرچ شده اند را حذف کنید که البته بیشتر بستگی به میزان سودآوری حاصل از کلیک بر روی این کلمات کلیدی دارد، ولی معمولا در این مرحله فقط 10 کلمه کلیدی باقی می ماند.

در مرحله بعدی باید با مشتریان صحبت شود تا در حال حاضر فقط روی محصولات و خدماتی تمرکز کنند که برای آنها بازگشت سرمایه دارد و اینکه آیا قصد رونمایی از خدمات یا محصولات جدید و یا انجام تبلیغات را دارند یا خیر؟

فایده اطلاع پیدا کردن از چنین مواردی این است که به موضوعات محتواها در استراتژی وبلاگ نویسی جهت می بخشد.

مثلا اگر هدف کسب و کار تبلیغات باشد پس باید محتواهای خود را پیرامون رونمایی از محصولات و خدمات جدید نگارش کنید و بهترین مکان نیز برای انجام چنین کاری وبلاگ است.

خلاصه اینکه وقتی کلمات کلیدی نهایی را مشخص کردید و لیستی از موضوعات مختلف پیرامون محصولات و خدماتِ با پتانسیل بالای بازگشت سرمایه، و رونمایی و تبلیغ از محصولات، تهیه کردید، آنها را برای بررسی و آنالیز، در گوگل سرچ کنید هر چند توصیه می کنیم تا سایت هایی مثل Reddit، Quora و رسانه های اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام و فیسبوک را هم چک کنید تا ببینید که کاربران پیرامون موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی منتخب شما چه سؤالاتی پرسیده اند.

سپس با توجه به اطلاعات کسب شده از بخش های گفته شده و حتی کادر People Also Ask در گوگل، باید به دنبال رتبه رقیبان در کلمات کلیدی منتخب خود بگردید که برای این منظور می توانید از SEMrush استفاده کنید.

تمامی این اقدامات باعث می شوند تا سایر کلمات کلیدی مرتبط با لیست کلمات کلیدی انتخابی خودتان را پیدا کرده و موضوعات بهتری انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در این پروسه هیچ موقع اقدام به نوشتن مقاله بهتر و جامع تر پیرامون موضوعاتی که قبلا نوشته شده نکنید چرا که کم کم خط فکری سایر رقیبان را تقلید خواهید کرد و برای کسب و کار شما اثر بسیار بدی دارد ضمن اینکه با استراتژی وبلاگ نویسی نیز در تناقض است.

در نهایت وقتی شروع به وبلاگ نویسی می کنید حتما از مؤلفه داستان گویی استفاده کنید که با این کار به اهمیت استفاده از این مؤلفه توسط افرادی که در زمینه سئو مهارت و تخصص دارند پی خواهید برد.

USP یا پیشنهاد فروش منحصربفرد رکن اساسی استراتژی وبلاگ نویسی است

مرحله دوم: تاکتیک مبتنی بر نقطه فروش منحصربفرد

پس از انجام مرحله اول در استراتژی وبلاگ نویسی نوبت به این می رسد که محصولات یا خدمات شما چه وجه تمایز و برگ برنده ای نسبت به سایر محصولات، در حیطه فعالیت شما دارند و هرچقدر محصول و خدمات شما خاص تر باشد، تمرکز کردن روی نقطه فروش منحصربفرد یا USP هم راحتتر بوده و همین باعث برتری کسب و کار شما می شود.

مثلا اگر فقط فروشنده قطعات یک مدل خاصی از موتورسیکلت باشید، تدوین استراتژی وبلاگ نویسی طبق اصول سئو و USP راحتتر از حالتی است که کل قطعات موتورسیکلت های برندهای مختلف را بفروشید.

منظور ما از نقطه (پیشنهاد) فروش منحصربفرد عبارات پیش پا افتاده ای مثل؛ 100% گارانتی، تحویل فوری یا ارزان ترین قیمت نیست چون این موارد خدماتی است که هر کسب و کاری باید ارائه کند پس برگ برنده نیست و منحصربفرد بودن شما را نمی رساند. اما موارد زیر مصداق بارزِ خاص بودن خدمات یا محصولات کسب و کارهای مختلف هستند:

  • موقعی که فروشنده قطعاتِ مدلِ خاصی از موتورسیکلت باشید و ویدیوهای آموزشی هم در مورد نحوه نصب آنها پست کنید یا از روی دستورالعمل فنی این قطعات، نحوه نصب را آموزش داده و به شکل ویدیو منتشر کنید
  • موقعی که شما علاوه بر فروش قطعات مدل خاصی از موتورسیکلت، نیروی فنیِ خدماتی ماهر در اختیار دارید یا نمایندگی رسمی شرکت مربوطه باشید

مواردی از این قبیل نشان دهنده فعالیت و ویژگی منحصر بفرد کسب و کار شماست و باید در کل پروسه استراتژی وبلاگ نویسی به آن اشاره شود.

حتی به کمک این مرحله از استراتژی وبلاگ نویسی، نه تنها به فروشنده معتبری تبدیل می شوید بلکه بخاطر ویدیوهای آموزشی که بارگذاری کرده اید، منبع موثقی برای انجام چنین کارهایی (نصب قطعات) خواهید شد به نحوی که حتی اگر کسی قصد خریدِ قطعات از شما، نداشته باشد از این مطالب استفاده کرده و اولویت ذهنی آنان خواهید شد.

حتی با عمل کردن به این مرحله از استراتژی وبلاگ نویسی می توانید رتبه و اعتبار وبلاگ و سایت را در زمینه کلمات کلیدی طولانیِ مرتبط با خدمات یا محصولات خود ارتقاء ببخشید که شاید حتی در ابتدا اصلا روی این کلمات کلیدی تمرکز و وقت نگذاشته بودید.

 

 

مرحله سوم: تاکتیک میزان فروش

با انجام دو تاکتیک گفته شده در استراتژی وبلاگ نویسی، نوبت به ساخت تقویم محتوا می رسد که در آن میزان فروش نقش اساسی ایفا می کند که پروسه ای بسیار مهم در شناخت مخاطب واقعی کسب و کار است.

ابتدا باید بدانید که ایده قیف فروش منسوخ شده است و در مقابل ذهن خود را معطوف به این 8 فاکتور بسیار مهم کنید که در مدل مشتری مداری، حول محور موضوعاتی مثل خدمات مشتریان، بازاریابی و فروش می چرخند:

  • پیش آگاهی
  • آگاهی
  • آموزش
  • لحاظ کردن
  • ارزیابی
  • دلیل تراشی و توجیه سازی
  • تصمیم گیری
  • ارائه خدمات

هدف تاکتیک سوم در استراتژی وبلاگ نویسی این است که به کمک محتوای تولید شده، مخاطبین پیرامون این 8 فاکتور مهم، مطالب جدید یاد بگیرند.

 

مثلا یکی از شرکت های معروف دنیا استراتژی وبلاگ نویسی خود را براساس چنین طرحی بنا کرده است:

  • 50% محتوا برای افراد مبتدی: این افراد صرفا در حال فهمیدن کسب و کار، محصولات یا خدمات صنعت حیطه فعالیت شما هستند. این دسته از افراد کسانی هستند که این شرکت پیوسته به آنان مطالب جدید یاد می دهد تا هر زمان که قصد خرید محصولی خاص یا استفاده از خدمات را داشتند، آنها در اولویت ذهنی باشند. این افراد کسانی هستند که بدون هیچ اطلاعات پایه ای خاصی سرچ می کنند.
  • 25% محتوا برای افراد سطح متوسط: این دسته از افراد اطلاعات پایه ای دارند اما نیاز به اطلاعات جزئی تر دارند. در این گونه در استراتژی وبلاگ نویسی، تولید محتواهایی را در دستور کار قرار داده که اطلاعات تخصصی تری را منتقل می کند تا سطح دانش تخصصی خود را به رخ کشیده و مشتریان بیشتری جذب کند.
  • 25% محتوا برای افراد متخصص و حرفه ای: این دسته از مخاطبان کاملا حرفه ای بوده و کسانی هستند که به دنبال ارتقای سطح دانش فنی خود می گردند و حتی کسانی هستند که برای پیشرفت کسب و کار به دنبال شریک های حرفه ای و متخصص هستند.

اهمیت انجام چنین استراتژی وبلاگ نویسی این است که در محتوای خود می توانید تمامی مخاطبین را لحاظ کرده و از طریق 8 فاکتور گفته شده اطلاعات مورد نیاز را انتقال دهید.

البته در نظر داشته باشید که این حالت برای همه کسب و کارها کاربردی نیست چون پزشکانی که مجلات تخصصی چاپ می کنند باید صرفا اطلاعات کاملا تخصصی به مخاطب خود منتقل کنند اما در حالت کلی برای اکثر کسب و کارها کاربردی است.

پیشرفت کسب و کار

 

جمع بندی

در استراتژی سئوسازی مطالب، تولید محتوای بهینه سازی شده هدف هر کسب و کاری است و در بازاریابی محتوایی، استراتژی وبلاگ نویسی سودمند و مؤثر نیز هدف اصلی کسب و کارها برای ارتقای برند و سئوسازی مطالب است.

توجه داشته باشید که وبلاگ، رکن اصلی در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال است:

  • هر چقدر کلمات کلیدی انتخابی دقیقتر و بهتر باشند و محتوای قویتری تولید شود، در زمینه سئو نیز قویتر خواهد بود
  • محتواهای خبری برای تبدیل کردن مشتریان فعلی به مشتریان ثابت و دائمی و آموزش دادن آنها الزامی هستند
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارزش گذاری بیشتر روی مخاطبین و فالوورها ضروری است
  • لینک سازی با اشتراک گذاری محتواها و کمپین های بازاریابی قدرتمند کمک می کند تا به وب سایت های قویتر با لینک های معتبرتر دست پیدا کنید

به کمک سه تاکتیک فوق می توانید استراتژی وبلاگ نویسی برای صاحبان کسب و کار تدوین کنید که برای اکثریت کسب و کارها منحصربفرد باشد چون هر کسب و کاری مشتری خاص خود و محصولات یا خدمات خاص خود را دارد و دو رقیبی که در یک حیطه فعالیت دارند نیز با توجه به موقعیت و جایگاه خود در بازار رقابتی، استراتژی وبلاگ نویسی متفاوتی باید داشته باشند.

در هر استراتژی ابتدا باید روی مخاطب هدف تمرکز نمود و سپس به این فکر کرد که چه نوع محتوایی برای مخاطبین مناسبتر است، مثلا مخاطبین نیاز دارند تا بیشتر اطلاعات کسب کنند و یاد بگیرند یا اینکه باید برای این دسته از مخاطبین روی تبلیغات و ویژگی های شاخص و متمایز کننده برند تمرکز کرد.

توجه داشته باشید که تدوین بهترین استراتژی وبلاگ نویسی یک پروسه دائمی است و به همین دلیل شاهد هستیم که دلیل موفقیت بازاریاب های محتوایی این است که پیوسته روی این استراتژی کار می کنند تا متناسب با موقعیت، تغییر لازم را ایجاد کنند.

1.      http://webkar.famblog.ir/post/27

2.      http://seopardaz.niloblog.com/p/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

3.      http://seo55.avablog.ir/post/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%A7+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

4.      http://seo1.blogtez.com/post23.php

5.      https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/08/25/post-37/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa

6.      https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/08/25/post-34/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86

7.      https://seokar7.persianblog.ir/ZKW8y1O1eAuwa5Lb4l7w-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

8.      http://seo747.rozblog.com/post/21

اهمیت طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

برای شناخته شدن در بازار رقابتی رستوران ها وکافی شاپ ها طراحی سایت راهی عالی به شمار می آید. در صورت طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شیوه ای استاندراد و اصولی و همچنین مدیریت صحیح سایت، می تواند نقش موثری در جلب مشتریان جدید و حتی حفظ مشتریان قدیمی داشته باشد. داشتن سایتی متمایز از دیگر سایت ها می تواند به صورت چشمگیری در جلب مشتری و رونق رستوران یا کافی شاپ تاثیر گذار باشد. بسیاری از افراد خصوصا جوانان اوقات فراغت و یا قرارهای دوستانه و حتی ملاقات های کاری را در رستوران یا کافی شاپ مناسب می گذرانند.

ساخت وب سایت

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

این روزها که اینترنت و دنیای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی ها شده است به سادگی با جستجو در دنیای وب سایت ها می توان بهترین گزینه ها را برای صرف غذایی خوشمزه در محیطی زیبا و آرام پیدا کرد. با توجه به سبک زندگی جوامع امروزی و نفوذ و گسترش تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی بشر نقش طراحی سایت برای کسب و کارهای گوناگون مانند طراحی سایت رستوران و کافی شاپ ها را در شناخته شدن و موفقیت بیشتر نمی توان نادیده گرفت. سایت های مرتبط با تغذیه و خوراکی ها معمولا طرفداران خاص خود را دارند فقط کافی است با طراحی جذاب، ویژه و مطابق با تکنولوژی و پیشرفت های روز دنیا و همچنین اهمیت دادن به بحث سئو، تعداد بازدیدکنندگان از سایت افزایش یابد که مطمئنا این افراد خدمات شما را به سایر دوستانشان نیز معرفی خواهند کرد که در نهایت با ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد فضایی دلنشین توانسته اید در بازار رقابتی جایگاه ویژه ای به دست آورید.

تعرفه طراحی سایت

نکات کلیدی برای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

برای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ توجه داشته باشید هر چه گرافیک سایت بهتر باشد و از تصاویر و عکس های واقعی و با کیفیت استفاده شود در جلب توجهات تاثیرگذارتر خواهد بود. بکارگیری ایده های نو و خلاقیت در طراحی سایت نقش بسزایی دارد.

طراحی سایت تالار رستوران و کافی شاپ

بخش معرفی یا درباره ما در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند به اختصار به معرفی مجموعه شما، سابقه تاسیس و فعالیت، اهداف و چشم اندازها بپردازد تا مخاطبین آشنایی کلی با شما پیدا کنند. اگر رستوران یا کافی شاپ شما به صورت زنجیره ای بوده و دارای چندین شعبه می باشد در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ بهتر است بخشی با عنوان شعب در منو قرار دهید که در این قسمت اطلاعاتی در مورد آدرس، شماره تماس ها، ساعات فعالیت، ظرفیت رستوران یا کافی شاپ و محدوده سرویس دهی قرار دهید.

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ سفارش اینترنتی است که در این قسمت منوی کامل را به همراه قیمت را قرار دهید و اماکن پرداخت اینترنتی برای این بخش در نظر بگیرید تا افراد به راحت سفارش را ثبت کرده و پرداخت را انجام دهند می توانید امکان ثبت نام در سایت را برای کاربران در نظر بگیرید تا اطلاعات را بار اول ثبت کرده و به هنگام ثبت سفارش مجدد نیازی به ورود اطلاعاتی مانند نام، آدرس و اشتراک نباشد. امکان رزرو آنلاین میز و غذایی خاص و پرداخت اینترنتی جهت رزرو از دیگر قابلیت های سایت شما می تواند باشد. در بخش اخبار سایت نیز می توانید اخبار مربوط به رستوران مانند تخفیفات، برنامه های ویژه، تغییرات در ساختار و یا منوی غذایی، شعب جدید و. را قرار دهید. در بخش گالری تصاویر نیز می توانید تصاویر خاطره برانگیز رستوران و کافی شاپ و تصاویری از غذاها و نوشیدنی ها را قرار دهید.

طراحی سایت پزشکی


طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

در قسمت تماس با ما آدرس و شماره های تماس، پست الکترونیکی و راه های ارتباطی قرار می گیرد که در این بخش در نظر گرفتن ارتباط آنلاین برای پرسش و پاسخ می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. هم چنین شماره تماس مخصوص پیشنهادات و انتقادات و قسمتی برای نظرسنجی و درج نظرات افراد در مورد کیفیت خدمات مانند کیفیت غذاها و خوراکی ها، رفتار پرسنل، بهداشت محیط، خدمات آنلاین و نحوه ارسال سفارشات در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند از نقاط قوت سایت به شمار آید و حس اعتماد را در مخاطبین افزایش دهد. بخش با عنوان مقالات که در آن مطالبی پیرامون خواص مواد غذایی، دستور پخت انواع مختلف غذا و مواردی اینچنینی قرار دارد می تواند از دیگر قسمت های جالب توجه در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار آید. بخش بازدید مجازی از رستوران یا کافی شاپ به صورت ویدئو و یا استفاده از تصاویر سه بعدی در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند بر جذابیت سایت و ایجاد حس اطمینان در مشتریان و مخاطبین بیفزاید.

طراحی سایت تالار رستوران و کافی شاپ

اهمیت پنل مدیریت در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

داشتن پنل مدیریتی حرفه ای و مناسب از نیازهای اساسی در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار می آید. نیاز به مدیریت پرداخت ها و حساب کاربری مشتریان و مدیریت مطالب داخل سایت نیازمند پنل مدیریتی قوی می باشد. برای موفقیت از طریق دنیای مجازی طراحی سایت گام اول می باشد گام بعدی اهمیت به بحث بهینه سازی یا همان سئو سایت می باشد. برای اثرگذاری طراحی سایت رستوران و کافی شاپ در جلب مشتریان می بایست سایت شما هنگام عباراتی مانند رستوران، کافی شاپ و موارد مرتبط در صفحات اولیه موتورهای جستجوگر قرار گیرد تا تعداد بازدیدها از سایت بیشتر شده و به دنبال آن مخاطبان بیشتری با شما آشنا شده و از خدماتتان استفاده نمایند. با توجه به گستردگی استفاده از تلفن همراه و تبلت برای جستجو در سایت ها بحث ریسپانسیو بودن سایت برای نمایش سایت به صورت درست و مناسب از دیگر موارد قابل توجه در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار می آید.

طراحی سایت وردپرس


الکسا چیست و چگونه کار می کند؟

ابزار الکسا برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و هم اکنون متعلق به کمپانی آمازون است. افزایش رتبه در الکسا هدف هر مدیر وب سایت است چرا که از طریق الکسا می توان سایت ها را با یکدیگر مقایسه کرد و هر سایتی که رتبه الکسا بهتری داشته باشد از نظر کاربران ارزشمندتر است، از همین رو بسیاری برای کاهش رتبه الکسا از روش های غیر معمول مثل خرید پاپ آپ یا ارسال بازدید کننده فیک از طریق ابزارهای گوناگون استفاده می کنند که شاید در کوتاه مدت باعث افزایش رتبه الکسا شود ولی از طریق اطلاعاتی که الکسا در اختیار شما قرار می دهد می توان فهمید بازدید کنندگان یک سایت واقعی هستند یا خیر.

الکسا رنک بر اساس Global rank و Country Rank تقسیم بندی می شود. Global Rank رتبه سایت شما در کل دنیا است و Country Rank رتبه سایت در کشور حوزه فعالیت سایت است. برای مثال اگر یک سایت فارسی دارید که کاربران آن در داخل ایران قرار دارند به صورت اتوماتیک الکسا رتبه سایت شما را در آن کشور بررسی می کند و با در نظر گرفتن سایر سایت های داخل آن کشور یک رتبه به آن می دهد. فرض کنید سایت شما در Alexa Rank Iran رتبه ۲۳۰۰ است. این بدان معنی است که ۲۲۹۹ سایت با بازدید بیشتر در کشور ایران قبل سایت شما وجود دارد.

alexa rank

چند روش برای کاهش رتبه الکسا

به صورت کلی هر کاری که باعث شود بازدید سایت شما افزایش یابد در نتیجه باعث کاهش رتبه الکسا می شود. در اصل می توان گفت سئو وب سایت باعث کاهش رتبه سایت می شود و همان اصولی که برای سئو سایت گفته می شود می تواند باعث کاهش رتبه الکسا شود.

۱. افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت

هر چه کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و صفحات مختلف سایت شما را مطالعه کنند در کاهش رتبه الکسا تاثیر مستقیم دارد. فرض کنید در سایتتان یک مقاله جذاب طولانی دارید یا یک ویدئو دیدنی که باعث بشه کاربران چندین دقیقه وقت برای دیدن آن صرف کنند.

 ۲. مطالبتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اکثر کاربران اینترنت بیشتر وقتشان را در شبکه های اجتماعی می گذارنند و اگر بتوانید به صورت هدفمند این کاربران را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با سایتتان آشنا کنید باعث افزایش بازدید سایت شما می شود و در کاهش رتبه الکسا سایت تاثیر گذار است.

۳. محتوا نو و متفاوت

همانطور که در بالا گفتم بیشترین وقت کاربران سایت صرف مطالعه مقاله و نوشته های شما می شود. کاربران آنلاین حوصله زیادی ندارند و اگر مقاله شما تکراری، غیر جذاب و غیرکاربردی باشد فورا از سایت شما خارج می شوند و باعث می شود Bounce rate سایت شما افت کند.

۴. کامنت مارکتینگ

در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی تبلیغ کردن مطالب خود در کامنت ها و فروم ها باعث می شود کاربران با سایت شما آشنا شوند و بازدید کننده بیشتری جذب سایت شما شوند. البته دقت کنید این کار نوعی لینک سازی می شود و اگر بیش از حد باشد باعث جریمه سایت توسط گوگل می شود.

۵. ایمیل مارکتینگ

سعی کنید یک خبرنامه در سایت راه اندازی کنید و هر هفته مطالب منتخب سایت را از طریق ایمیل به کاربران اطلاع رسانی کنید. با این کار ارتباط مداوم سایت با کاربران برقرار می شود و کاربرانی که مایل به دریافت آخرین مقالات سایت هستند با خبر می شوند.

۶. تبلیغات گوگل

یکی از بهترین روش ها برای کاهش بازدید الکسا استفاده از تبلیغات ادورز گوگل است که کاربران به صورت هدفمند با سایت شما آشنا می شوند. البته این کار نیاز به یک بودجه مشخص دارد و بهتر است سایت شما جذاب باشد تا کاربرانی که برای آنها هزینه شده است به راحتی از سایت خارج نشوند.

تشخیص منبع بازدیدهای یک سایت با Site Flow

همانطور که در بالا گفتیم بعضی از وبمسترها برای کاهش رتبه الکسا پاپ آپ خریداری می کنند یا بازدید کننده فیک روی سایت ارسال می کنند. الکسا جدولی به نام Site Flow دارد که در قسمت Visited just before نشان می دهد کاربران از چه طریق وارد سایت شده اند. همانطور که می دانید معمولا سایت ها از طریق موتور جستجو گوگل کاربران را پذیرش می کنند و اگر در قسمت Visited just before سایتی به غیر از گوگل بیشترین درصد را داشته باشد باید به ارزش آن سایت شک کرد.

site flow alexa

تبلیغات دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مداربسته اصفهان به خدمات فروش و نصب دوربین های مداربسته در شهر اصفهان اشاره دارد. پیش از آنکه به موضوع تخصصی دوربین مداربسته بپردازیم بگذارید ابتدا شهر زیبای اصفهان را کمی به شما معرفی کنیم. اصفهان شهری تاریخی در مرکز فلات ایران، مرکز استان اصفهان و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. کلان‌شهر اصفهان همچنین هجدهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه به حساب می آید. این شهر در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی در زمان پادشاهی صفویان پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد از شاخصه های مهم این شهر است.

اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین و پرجمعیت ترین شهرهای مدرن ایران دارای اماکن و اداره جات دولتی متعدد، کارخانجات و واحد های صنعتی کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی است که تمام این مکان ها به سیستم های نظارتی و نصب دوربین های مداربسته احتیاج دارند. در این مقاله به موضوع نصب  دوربین مداربسته در اماکن مختلف در شهر اصفهان، انواع دوربین مداربسته، برندها و قیمت دوربین مداربسته می پردازیم.

فروش دوربین مداربسته هایک ویژن

اصفهان

 بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن   

قیمت دوربین مداربسته اصفهان

همانطور که دوربین مداربسته در مدل ها و انواع متفاوت تولید می شود کاملا طبیعی است که قیمت این دوربین ها نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال مقاومت بدنه دوربین، کیفیت تصویر، توانایی در در شب و تاریکی مطلق و شفافیت تصویر از جمله موضوعاتی است که در تعیین قیمت یک دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود.

از سوی دیگر برند های متفاوتی در دنیا به تولید دوربین مداربسته می پردازند و در نتیجه ارزش یک برند نیز موضوع دیگری است که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود. برندهای هایک ویژن، داهوا، مکسرون، سامسونگ و… از جمله برندهای معروف تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات محافظتی در دنیا هستند که در ایران نیز این برندها طرفداران بسیاری پیدا کرده و به وفور در بازار ایران موجود است. نکته ای که در مورد قیمت یک سیستم دوربین مدار بسته لازم است بدانید این است که در صورتی که سیستم دوربین را کامل و به صورت پکیج دوربین مدار بسته خریداری کنید قیمت تمام شده آن 10 تا 30 درصد کمتر از خرید تکی اقلام خواهد بود.

بهترین مارک دوربین مداربسته

همانطور که گفته شد برندهای متفاوتی در دنیا  تولید کننده دوربین مداربسته هستند. قبل از آنکه از میان این برندها بخواهیم بهترین برند دوربین مداربسته را انتخاب کنیم باید معیارهای مختلفی را ابتدا برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته در نظر بگیریم. موضوعاتی مانند کیفیت تصاویر، مقاومت بدنه و همچنین دردسترس بودن در بازار ایران از جمله مهمترین فاکتورها برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته اصفهان به حساب می آیند. بر اساس برآورد های متخصصین این حوزه در حال حاضر بهترین برند دوربین مداربسته با توجه به فاکتورهای ذکر شده برند هایک ویژن، هایک لوک و داهوا به حساب می آیند. برندهای دیگر و مطرح دنیا هم از نظر قیمت بسیار بالاتر از این برندها هستند و هم در بازار ایران کمی دسترسی به سایر برند ها با مشکل روبرو شده است.

دوربین مداربسته ارزان قیمت در اصفهان

در حال حاضرسیستم های دوربین مدار بسته ارزان قیمت در دو نوع سیمی و بیسیم ( وای فای ) ارائه می شوند. دوربین های بیسیم که همراه با مموری جدا هستند،  ارزان قیمت ترین نوع دوربین مداربسته در بازار به حساب می آیند. این دوربین ها محل درج مموری کارت داشته و تصاویر را بر روی کارت های حافظه ذخیره می کنند از این رو نیاز به دستگاه مرکزی رکوردر و هارد اینترنال ندارند و این خود قیمت تمام شده سیستم را به مراتب کم و ارزان می کند. در حالت کلی اگر سیستم دوربین مداربسته برای اماکن خصوصی کوچک می خواهید این نوع دوربین ها پیشنهاد می شود چرا که از نظر کیفیت خدمات مدنظر شما را دارند و از نظر قیمت نیز بسیار با صرفه خواهند بود. بهترین کیفیت دوربین مداربسته اصفهان را می توانید از شرکت مهرتجارت بخواهید.

دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مداربسته در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

نظارت بر کار و امور اداری کارمندان به وسیله سیستم های نظارتی یک امر عادی در مدیریت امروز ارگان ها تبدیل شده است. همچنین استفاده از دوربین مداربسته در بخش های مختلفی مانند انبارها ، سازمان های نظارتی، ادارات و شرکت ها، فروشگاه ها و مراکز خرید، بیمارستان ها، اماکن دولتی، کارخانجات، مراکز خدماتی و حتی منازل رایج شده است.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت ایجاد نظارت کامل در اماکن مختلف ممکن است صرف استفاده از دوربین های مداربسته کافی نباشد و در نتیجه استفاده از ابزارهای کنترلی دیگر در برخی اماکن توصیه می شود. برای مثال در فروشگاه ها از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر لباس نیز استفاده می‌شود تا از این طریق کاستی های سیستم نظارت تصویری را برطرف می‌سازد.همچنین در منازل نیز بسیاری از ساکنین از چشمی درب دیجیتال و  هوشمند سازی دربهای ورودی برای محافظت از ساکنین منازل بخصوص سالمندان و کودکان استفاده می کنند.

انواع دوربین مدار بسته اصفهان

دوربین های مداربسته را بر مبنای نوع تکنولوژی که در آنها به کار گرفته شده است به انواع مختلفی مانند  دوربین مداربسته AHD،  دوربین های مداربسته HDTVI، دوربین های مداربسته HDCVI، دوربین های مداربسته وایرلس و دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP تقسیم بندی می شوند. همچنین در یک دسته بندی متفاوت از نظر ظاهر و کارکرد دوربین های مداربسته، این دوربین ها به دوربین مدار بسته صنعتی، دوربین مداربسته دام، دوربین مداربسته بولت، دوربین مداربسته اسپیددام، دوربین مداربسته مینیاتوری، دوربین مداربسته فلت و … تقسیم می شوند.

کاملا بدیهی است که هر یک از انواع دوربین های مداربسته قابلیت های خاصی را دارند که برای مکان های متفاوتی استفاده می شوند. در ادامه سه نوع پرکاربرد دوربین های مداربسته را به شما معرفی می کنیم.

دوربین های مدار بسته وایرلس

دوربین مدار بسته وایرلس یا بی سیم با توجه به عدم نیاز به سیم کشی و نصب آسان برای منازل و فروشگاه ها بصرفه بوده و نسبت به سایر دوربین های مدار بسته قیمت مناسب تری دارد. بدلیل نصب آسان و قیمت بسیار مناسب، این دوربین ها در بین مصرف کنندگان خانگی و صاحبان کسب و کار از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده است. بر اساس آمار بدست آمده از مراکز فروش دوربین مداربسته اصفهان در دو سال گذشته میزان تقاضا برای نصب این دوربین ها در شهر اصفهان بیش از 4 برابر شده است. استفاده بسیاری از آپارتمان ها در شهر های بزرگی مانند اصفهان از دوربین های مداربسته از عوامل افزایش این تقاضا به حساب می آید.

دوربین مداربسته AHD 

AHD   یا Analog High Definition  تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابل های کواکسیال تا فاصله 500 متر میباشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاه های آنالوگ قدیمی میباشد.پس دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p  فراهم شده است.

دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP

دوربین‌ مداربسته تحت شبکه از دیگر انواع دوربین‌های دیجیتالی است که در بستر شبکه، داده‌های کنترلی را دریافت و تصاویر را ارسال می‌کند.  این دوربین ها برخلاف دوربین‌های آنالوگ برای ذخیره سازی به دستگاه ضبط محلی نیازی ندارند و به همین دلیل برای نظارت بر فعالیت‌ها و اطلاعات، با اهداف مدیریتی یا امنیتی استفاده می‌شوند. برخی از دوربین مداربسته تحت شبکه به منظور رسیدگی بر ذخیره‌ سازی داده‌ها، تصاویر ویدیوئی و مدیریت هشدارها به یک ضبط‌کننده‌ی مرکزی در شبکه  (NVR) نیز نیاز دارند و برخی دیگر قادرند داده‌های خود را به صورت غیرمتمرکز، از راه دور و در هر محلی ذخیره کنند.لازم به ذکر است که این نوع دوربین مداربسته در اصفهان بسیار پرتقاضا و پر کاربرد است.

مهرتجارت نمایندگی رسمی دوربین های مداربسته هایک ویژن در ایران

شرکت مهرتجارت با بیش از ده سال تجربه در زمینه دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی مدرن مجری بسیاری از پروژه های بزرگ کشور در سالهای گذشته بوده است. ما مفتخریم که در قسمت اعظمی از پروژه های ملی کمکی در جهت بهبود امنیت شهروندان عزیز داشته ایم. پروژه نصب دوربین های نظارتی فرودگاه بین المللی امام خمینی، پروژه دوربین های نظارتی در مترو تهران بزرگ و همچنین اجرای سیستم های نظارت تصویری اماکن شهری در تهران از جمله افتخارات شرکت مهرتجارت در خدمت رسانی به شما عزیزان است. همچنین شرکت مهر تجارت با در اختیار داشتن شبکه توزیع سراسری در کل ایران آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز اصفهانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل