سئو و ادوردز تکنیکهای بازاریابی در فضای اینترنت است که هر کدام روش های خاصی را با هدف ارتقای رتبه سایت بکار میبرند. هر دو اینها در جای خود میتواند تاثیرگذار و مفید باشند. بازار پر رقابت کنونی به نحوی است که برای موفقیت و کسب رتبه برتر باید همه امکانات را شناخت و به بهترین شکل ممکن بکار برد. برای اینکه با تفاوتهای سئو و ادوردز آشنا شوید و مزایا، معایب و کاربردهای هر یک را بشناسید، این نوشتار را تا انتها مطالعه کنید.
برخی از روشها مانند انجام بهینه سازی سایت (سئو) به زمان طولانی تری نیاز دارد تا رتبه شما را در سرچ گوگل ارتقا دهد. ولی رسیدن به رتبه اول گوگل با سئو، ماندگارتر است. اگر سئو ادامه داشته باشد و روشهای بهینه سازی سایت متوقف نشود، به احتمال زیاد شما همیشه در رتبه اول گوگل باقی می مانید. در صورتیکه تمایل دارید، سایت خود را بهینه سازی کنید تا به صفحه اول گوگل برسید، کافی است با مشاوران وب تماس بگیرید. برای مشاهده نمونه کارهای سئو کلیک کنید.
برای اینکه همواره در نتایج اول جستجو قرار بگیرید باید به صورت مستمر بر روی سئو سایت کار کنید، بکار بردن اصول سئوی کلاه سفید نتایج استراتژیهای سئو سایت شما را ماندگار تر خواهد کرد. خیلی کم پیش میآید که سایتی بدون حضور متخصص سئو به نتایج اول جستجوها دست یابد و برای بدست آوردن جایگاه مناسب و حفظ آن لازم است اصول و قواعد را به صورت مستمر رعایت کنید. سایتی که نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد قطعا کاربران زیادی داشته و ضمن افزایش ترافیک میتواند به فروش بالایی هم دست یابد.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبلیغات میان متنی/
درب شیشه ای چیست؟ا یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.
تبلیغات میان متنی
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
گاهی شما زمان کافی برای رسیدن به رتبه اول گوگل را ندارید. در این صورت شما میتوانید راه دوم یعنی Google Adwords را به کار ببرید. در این صورت شما تبلیغاتی هدفمند و کم هزینه در گوگل خواهید داشت که هر یک از مشتریان و مخاطبان شما که کالا یا خدمات شما را در گوگل سرچ کنند، تبلیغ شما اولین انتخابی است که به آنها نمایش داده خواهد شد.
تبلیغات در گوگل روشی بسیار هدفمند و قابل کنترل برای رسیدن به رتبه اول گوگل است. چرا که به شما امکان برنامه ریزی کامل روی تبلیغتان را میدهد. مثلاً شما میتوانید زمان نمایش تبلیغات در گوگل خود را مشخص کنید. همچنین میتوانید از گزارشهای گوگل در مورد تبلیغ شما مانند میزان بازدید و ... مطلع شوید. در این صورت میتوانید با انتخاب جملات و کلید واژههای کاربردی تر، در سرچهای بیشتری از مخاطبانتان رتبه اول گوگل باشید.
برای اینکه شما بهتر با این شیوه تبلیغاتی آشنا شوید، آن را با ذکر یک مثال بیان می کنیم.
تصور کنید که شما فروشنده موبایل هستید و قصد دارید فروش اینترنتی هم داشته باشید یا حداقل اطلاعات تماس و آدرس شما در اینترنت برای مشتریان شما قابل مشاهده باشد. در این حالت کلمات کلیدی در رابطه با شغل شما، شامل خرید موبایل، فروش موبایل و … خواهد بود. هنگامی که فردی با قصد خرید موبایل وارد موتور جستجوی گوگل میشود، واژههایی مثل خرید موبایل و … را سرچ میکند. در این هنگام تبلیغ شما در صفحه ی اول گوگل نشان داده میشود. یکی از مزیتهای این تبلیغ در مقایسه با دیگر روشهای تبلیغات این است که در ادوردز همه کسانی که تبلیغ شما را میبینند و باز میکنند، مخاطبان و مشتریان واقعی شما است. به عبارتی تنها افرادی تبلیغ شما را در گوگل مشاهده خواهند کرد که قصد خرید موبایل را دارند. بنابراین نتیجه همه سرچها و کلیکهای انجام شده روی تبلیغ شما در گوگل واقعی و مثبت خواهد بود.
عمده درآمد گوگل از طریق Google Adwords حاصل میشود و از این رو برای این شرکت از جایگاه و اهمیت ویژهای برخوردار است. تبلیغات در گوگل میتواند بسیار اثر بخش باشد، اما مساله مهم آن است که شما شیوه تبلیغ در این موتور جستجو را بشناسید و بتوانید هزینههای تبلیغات خود را به خوبی مدیریت کنید. مشاوره با یک متخصص حرفه ای در این مسیر میتواند بسیار مفید باشد و به ارتقای رتبه سایت کمک کند. هزینه تبلیغات ادوردز به صورت کلیکی محاسبه میشود به این صورت که بر اساس ورودیهای سایت از طریق لینک تبلیغ، هزینه ای که باید پرداخت کنید محاسبه خواهد شد. شما برای هزینه تبلیغات روزانه خود میتوانید سقف مشخص کنید که در کنترل ورودیهای روزانه و مدیریت هزینهها بسیار تاثیر گذار هستند. گوگل امکان تعریف بازه زمانی مشخص برای تبلیغات را هم فراهم آورده به صورتیکه شما میتوانید مشخص کنید تبلیغ شما در چه ساعاتی از روز نمایش داده شود. اگر زمینه کسب و کار شما از رقابت کمتری برخوردار باشد در کمترین زمان و با صرف هزینه پایین میتوانید به رتبه دلخواه خودتان دست پیدا کنید اما در کلمات پر رقابت بحث تخصص و هزینه بیشتر مطرح میشود.
شرکتهای توانمند که سطح رقابت در آنها بسیار بالاست در کنار سئو همواره از ادوردز هم استفاده میکنند تا جایگاه خود را حفظ کنند. اگر تعداد رقبا بالا باشد ناچار خواهید بود قیمت بیشتری را برای کلمات کلیدی مد نظرتان پیشنهاد دهید. کار در این مرحله دشوار خواهد شد و هزینه ادوردز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه طراحی و سئو سایت
http://seowebdesigning.deyblog.ir/