مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

شغل ایده آل

در اقدامی درست هر کسی ممکن است، شغل مناسبی برای خود پیدا کند اما همیشه تصویری از یک شغل رؤیایی در سر داشته باشد که همیشه چشمش به دنبال آن بوده است. شاید هنوز برای به دست آوردن آن آمادگی کامل نداشته اید. شاید هم هدفتان این بوده که این شغل را به دست بگیرید، تا سر فرصت شغلی که همیشه می خواسته اید را به دست بیاورید. اما پیش از آنکه به جستجوی خود ادامه دهید، از خودتان بپرسید آیا شغل فعلی تان قابلیت تغییر و تحول را دارد یا خیر. شاید بتوانید با اندکی تلاش، شغل فعلی تان را به شغل رؤیایی تان بدل کنید.

شارلیز هرست، استادیار رشته ی مدیریت کالج کسب و کار مندوزا، اعتقاد دارد مردم اغلب اوقات میزان کنترلی که روی شغل خود دارند را دست کم می گیرند. او در این باره می گوید: «پژوهش ها نشان داده اند نگاهی متفاوت به کار، بازتعریف وظایف شخص در قالبی تازه، و یا تغییر نحوه ی تعامل با دیگران، همه و همه کارهایی هستند که افراد از طریق آنها می توانند معنای تازه ای از دل شغل خود بیرون بکشند».

شغل رؤیایی شغلی است که شما را راضی کند و نقاط قوتتان را به نحو احسن به کار بگیرد. اگر در حوزه ای فعال هستید که از آن لذت می برید، اما هنوز شغلی که می خواهید را در آن حوزه به دست نیاورده اید، انجام هفت کار زیر به شما کمک می کند شغل فعلی تان را به شغلی که همیشه می خواسته اید بدل کنید.

1- ایده پرور باشید

پیشنهاد هرست این است که مسئولیت های خود را با ارائه ی پیشنهاد های خلاق و سازنده به بالادستی های خود دستخوش تغییر و تحول کنید. او در این باره می گوید: «اگر ایده های شما به کار گرفته شوند، شاید بتوانید در اجرای آنها نیز مشارکت داشته باشید». دیوید نور، مدیرعامل شرکت مشاوره ی استراتژی نور گروپ توصیه می کند فرا تر از نقش و حوزه ی مسئولیت های خود فکر کنید تا بتوانید از نیاز های بعدی تیم یا شرکتتان پیش بینی بهتری داشته باشید. او می گوید: «آیا مهارت ها، دانش، یا رفتار مورد نیاز را در خود دارید؟ اگر خیر، به این فکر کنید که چگونه می توانید به سرعت آنها را کسب کنید و به کار بگیرید».

2- کارهایی خارج از بازه ی همیشگی خود انجام دهید

نور توصیه می کند کاری کنید مدیرتان در کنار نقش فعلی تان، شما را در نقشی که دوست دارید نیز ببیند. او می گوید «برای پروژه های بزرگ و طرح های مهم داوطلب شوید و به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فرا تر از تعریف شغلتان تأثیرگذار باشید».

3- روابط خود را توسعه دهید

نور توصیه می کند با برقراری روابط قدرتمند با تصمیم گیران، کاری کنید هر کسی برای امور مختلف به شما مراجعه کند. اطمینان حاصل کنید دیگران می توانند اولویت های مورد نظر شما برای مسئولیت های تازه را تشخیص دهند. او ادامه می دهد: «دیگران همیشه می توانند کسانی را پیدا کنند که بتوانند از پس انجام جنبه های فنی کار شما بر بیایند. اما شما باید کاری کنید به خاطر برقراری و حفظ ارتباطات مهم در تیم و سازمان، به شما مراجعه کنند یا شما را پیشنهاد دهند».

4- در موقعیت خود نوآور باشید

توصیه ی نور این است که سعی کنید مدام در حال رشد باشید و ریزه کاری های حوزه ی فعالیت خود را کشف کنید. در رویداد ها و کنفرانس های آن حوزه شرکت کنید، در انجمن های آن فعال باشید و خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد اثرگذار روبرو شوید. سپس بینش، ایده ها و روابط حاصله را به محل کار خود بیاورید. او می گوید: «برای زندگی شخصی و شغلی خود نقشه ی راه درست کنید».

5- وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.
او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

6- لحظات اوج خود را پیدا کنید

ماوی اعتقاد دارد مشاغل مختلف به خاطر پتانسیل هایی که دارند جذابیت پیدا می کنند؛ مثل اینکه می توانیم در آنها خیلی چیز ها یاد بگیریم، دستاورد هایی داشته باشیم و از آنها درآمد کسب کنیم. او ادامه می دهد: «در ادامه کشش پیدا می کنیم و تا حدی شناخته می شویم، تا اینکه در نهایت به اوج می رسیم. این لحظه حس فوق العاده ای دارد: لحظه ای که در رأس بازی خود قرار می گیرید و از انجام آن لذت می برید». ماوی توصیه می کند به دنبال آن لحظه ی بعدی باشید. او می گوید «لحظه ای که به خاطر ترفیع، افزایش حقوق، و یا مدیریت یک تیم در پوست خود نمی گنجید. این لحظه هر چه که می خواهد باشد، اما به دنبالش باشید».

7- نیاز هایتان را از مدیر خود بخواهید

آنیشا وینجاموری، مدیرعامل شرکت مشاوره ی اینوویشنز آیکیو اعتقاد دارد هیچ کارفرمایی دوست ندارد کارمند ارزشمندی که به پیشرفت سازمانش کمک می کند را از دست بدهد. او در این باره توضیح می دهد: «اگر از لحاظ فرهنگی و کاری عضو مؤثری باشید، مدیر شما از فراهم کردن شرایط کاری دلخواهتان، درک نقاط قوتتان و توانمندسازی شما در جهت رسیدن به اهداف حرفه ای شما و شرکت خود، بی نهایت خوشحال خواهد شد

فرهنگ در کسب و کار

    اگر می خواهید اعضای تیم تان مثل صاحبان واقعی کسب و کارتان رفتار کنند، لازم است اطلاعاتی که برای این نوع تفکر به آن نیاز خواهند داشت را در اختیارشان قرار دهید. بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان دوست دارند کارمندانشان طوری رفتار کنند که گویی آن کسب و کار متعلق به خودشان است. اما چند تای آنها برای توانمند سازی کارکنان خود با این نوع تفکر، قدمی عملی بر می دارند؟

    شفافیت یکی از مهم ترین ویژگی های شرکت های بزرگ است؛ فارغ از اندازه یا صنعتی که در آن قرار دارند. به اشتراک گذاری اطلاعات، اعتماد به بار می آورد، فرصت یادگیری فراهم می کند و به تصمیم های هوشمندانه تری منجر می شود. اگر شفافیت برایتان اهمیت دارد می توانید از روز اول آن را به یکی از ارزش های اصلی خود بدل کنید. ارزش های شما نباید تنها روی دیوار قرار بگیرند؛ شما باید با ارزش های خود زندگی کنید و تصمیم های شرکت را با در نظر گرفتن آنها بگیرید. در ادامه 5 راه پیشنهادی برای خلق و نهادینه سازی فرهنگ شفافیت در کسب و کار را از نظر خواهید گذراند.

    1- کسانی را استخدام کنید که به آنها اعتماد دارید.

    برخی شرکت ها گرفتار خصوصی نگه داشتن مسائل می شوند، که این می تواند به بی اعتمادی میان اعضای تیم بیانجامد. در عوض، کسانی را استخدام کنید که به شکل غریزی می توانید به آنها اعتماد کنید تا بتوانید با توانمند کردنشان برای تفکر مورد نظر، احساس راحتی داشته باشید. با اینکه مساوات می تواند به عنوان مزیتی مالی برای موفقیت محسوب شود، مالکان کسب و کار ها اغلب برای ساختن چیزی از هیچ، سخت نیازمند مسئولیت و اختیار هستند و نباید در این مسیر به واسطه ی عدم بهره مندی از اطلاعات مسیرشان سد شود.

    2- در جلسات بی پرده صحبت کنید.

    سعی کنید در جلسات تان همه از «چرا» های لازم اطلاع داشته باشند. جزئیات رشد، امور مالی، ساختار استخدامی، اولویت ها و برنامه های آینده را در جلسات خود به اشتراک بگذارید. برگزاری جلسات «هرچه می خواهی بپرس» یک یا دو بار در ماه نیز می تواند یاری رسان باشد. در این جلسات هر یک از اعضای تیم می تواند برای پرسیدن سؤالات خود به شما مراجعه کند. اگر برای مستند سازی و پاسخگویی در قبال اشتباهات خود به همان اندازه ای که برای جشن گرفتن پیروزی های خود عجله می کنید سرعت به خرج دهید، هم تیمی هایتان می توانند از تجربیات شما درس بگیرند. بخش بازاریابی می تواند کمپین های بهتری ساماندهی کند، بخش فروش می تواند مشتریان راغب پرورش دهد، مهندسین می توانند سیستم های مقیاس پذیر بیشتری خلق کنند، و تیم های امور مشتریان می توانند حساسیت های مشتریان را بهتر منعکس کنند. به این ترتیب همه برنده خواهند بود.

    3- با مشتریان صداقت داشته باشید.

    شفافیت داشتن به سمت بیرون سازمان شما نیز جریان خواهد داشت؛ به ویژه برای مشتریان. استراتژی های شفاف بازاریابی و فروش بخش مهمی از این شفافیت هستند. برای مثال هزینه هایتان را از مشتریان خود مخفی نکنید. حتی می توانید ابزاری برای قیمت گذاری روی وبسایت خود ایجاد کنید که مشتریان با استفاده از آن بتوانند بفهمند خدمات شما دقیقاً چقدر برای کسب و کارشان هزینه بر خواهند بود. به علاوه، وقتی محصول شما به درد مشتری به خصوصی نمی خورد، ارائه دهنده ی دیگری را به او معرفی کنید. با شفافیت و صداقت مطمئن باشید در درازمدت مشتریان راضی تری خواهید داشت.

    4- به دنبال بازخور باشید و آنها را فاش کنید.

    یکی از بهترین راه ها برای بهبود این است که بازخورهای اعضای تیم خود را جویا شوید. برای این کار مثلاً می توانید هر چند وقت یک بار برای ارزیابی مشارکت، رهبری، همسویی و پیشرفت و توسعه نظرسنجی برگزار کنید. برای تشویق افراد به ارائه ی بازخور های بی پرده و صادقانه، نظرسنجی های خود را بی نام انجام دهید. اما به هر صورت، نتایج آن را با همه به اشتراک بگذارید.
    علاوه بر این، در میان گذاشتن نظرات شخصی اعضا با رهبر تیم و بالعکس به یادگیری اعضا و رشد آنها کمک می کند و باعث می شود هم تیمی های بهتری برای یکدیگر باشند. این برای خلق و حفظ فرهنگی اصیل در شرکت مفید واقع می شود.

    5- نشان دهید پای حرف هایتان می ایستید.

    گاهی اوقات شفافیت داشتن آسان نیست، اما کار درست همین است. مدیرعامل باید هر بار اشتباهات خود را بپذیرد و مسئولیت آنها را به گردن بگیرد. این بخشی از مسئولیت پذیری ما در قبال یکدیگر است که به همه ی ما کمک می کند بهتر شویم. هیچ کس کامل نیست. به همین ترتیب لازم است در مورد حوزه هایی که دوست داریم در آنها بهبود حاصل شود صحبت کنیم؛ چه درونی و چه بیرونی. یکی از مهم ترین جنبه های به راه اندازی یک کسب و کار این است که هویت خود به عنوان یک شرکت را درک کنید. ایجاد فرهنگ شفافیت می تواند برای مأموریت شما حیاتی باشد و به ایجاد حس اعتماد و دوستی کمک کند. خود این نیز در نهایت برای شما، تیم تان و مشتریانی که به آنها خدمت رسانی می کنید مفید خواهد بود.

    1.      سئو سایت

    2.      طراحی وب سایت

    3.      طراحی سایت شرکتی

    4.      طراحی سایت فروشگاهی

    5.      طراحی سایت تهران

    طراحی سایت

    1.      طراحی سایت شرکتی

    2.      طراحی سایت فروشگاهی

    طراحی سایت تهران

    1.      طراحی سایت فروشگاهی

    2.      طراحی سایت تهران

    طراحی سایت

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد