مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

schema چیست؟ اهمیت آن در سئو

Schema مبنایی است برای یادگیری، قضاوت و تفسیر ما از جهانی که در آن زندگی می کنیم. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا مفهوم schema را درک کرده و از نقش آن در قضاوت و تصمیم گیری ها آشنا شوید.

مجموعۀ یکپارچه و سازمان سافته ای از اطلاعات و تجربیات schema های ما را شکل می دهند. schema ها مانند یک مدل و الگویی هستند که معیار و ابزار برای فهم محیط پیرامون و اطلاعاتی است که دریافت می کنیم.

schema یک چارچوب یا مفهوم شناختی است که به ما کمک می کند اطلاعات را سازمان دهی و تفسیر کنیم.

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

تاریخچه schema

schema بعنوان یک مفهوم پایه در ابتدا توسط یک روانشناس بریتانیایی به نام فردریک بارتلت (Frederic Bartlett) و بعنوان بخشی از نظریه یادگیری وی به کار گرفته شدند. نظریه بارتلت می گفت که شناخت ما از جهان با شبکه ای از ساختارهای روانیِ انتزاعی شکل می گیرد.

فرایندهایی که schema به طریق آنها تعدیل و یا تغییر می کنند، ادغام (جذب) و تطبیق نام دارند. در ادغام، اطلاعات جدید در schema های از پیش موجود تلفیق می شود. در فرایند تطبیق، وقتی یک شخص اطلاعات جدیدی می آموز و تجارب جدیدی کسب می کند، ممکن است schema های موجود تغییر داده شوند یا schema های جدیدی شکل بگیرند.

یک مثال از فرایند ادغام و تطبیق

زمانی که شما برای اولین بار به یک کشوری با فرهنگ متفاوت سفر می کنید، در ابتدا سعی می کنید آن فرهنگ را بر اساس دیدگاه، آموخته ها و تفکرات موجود خود قضاوت کنید (ادغام یا جذب) ولی در ادامه با توجه یادگیری ها و دریافت اطلاعات بیشتر schema شما تغییر پیدا می کند و قضاوت های شما نیز بر اساس schema جدید خواهد بود (تطبیق).

Schema.org

Schema.org در سال 2011 با عنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ فعالیت خود را شروع و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده گرفت. دستورالعملهای قرار گرفته در این سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل درک بوده و نمونههای عملی زیادی در آن پیدا میشود.

هدف از این زبان نشانهگذاری جایگزینی آن با بکلینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

در ابتدا

در ابتدا باید گفت schema.org زبان نمی باشد. بلکه مرجعی از microdata می باشد. سه زبان برای نشانه گذاری وجود دارد:

microdata microformats ، RDFa. Schema.org و دارای مفهوم هایی است که موتورهای جستجو همه آن را پذیرفته و به عنوان زبان استاندارد انتخاب کرده اند.

گوگل بارها حمایت خود را از Shema.org ذکر کرده است.

در schema.org راه های مختلفی برای نشانه گذاری وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهی کرد:

اتفاقات و رویدادها

schema به شما فرصت تعریف یک رویداد را میدهد. اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، مکان و سایر اطلاعات رویداد را میتوان به زبانی ساده برای گوگل تعیین کرد.

geotag و تجارت

schema امکان نشانه گذاری آدرس و اطلاعات تماس خود را فراهم میکند .با استفاده از قابلیت place و یا geocordinates میتوان مکان خود را مشخص تر کرد.

مشاغل و مدیریت اعتبار

بخش مشاغل از schema جدیدترین بخش است و امکان نمایش آن به صورت rich snippets در SERP موجود است. در بخش مدیریت اعتبار با استفاده از schema می توان صفحه های مرتبط با افراد و همچنین اطلاعات جزئی مرتبط با آنها را مشخص نمود. با داشتن اطلاعات اولیه ای از html میتوان نشانه گذاری معنایی سایت خود را آغاز کرد.

نشانه گذاری معنایی و ارتباط با CTR

یکی از جالبترین مزایای نشانه گذاری معنایی، بهبود نتیجه شما در نتایج جستجو توسط Rich Snippets است. نشانه گذاری سبب میشود اطلاعات مفیدتری را گوگل در کنار نتایج سایت شما توسط Rich Snippets نشان داد و در نتیجه نرخ کلیک افزایش یابد. براساس آمار این قابلیت باعث افزایش CTR به مقدار 15 تا 30 درصد میشود.

نشانه گذاری صفحات سایت عملی سخت است و بایستی برای تمامی صفحات به صورت دستی وارد شود. در تعداد زیادی از سیستمهای مدیریت محتوا با طرحریزی درست ساختار صفحات امکان انجام این نشانهگذاری برای تمامی محصولات و صفحات وجود دارد.

شما بعد از انجام این کارها توسط ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل میتوانید نحوه درست بودن عملکرد تمامی دستورالعملها را بررسی کنید.

نشانهگذاری schema و بهبود سئو

با آنکه مت کات گفته بود نشانهگذاری توسط وبسایت مذکور الزاما برابر با رنک بهتر برای وبسایت وبمستران نیست اما بایستی گفت که هدف آن نه رنک بالاتر بلکه رنک صحیح است. علاوه بر این میتواند باعث بهبود CTR و افزایش شانس نمایش یافتن در نتایج جستجوی گوگل و یا قابلیتی همانند با Google Recipe View شود. زمانی که کد HTML وبسایت شما دارای ریزدادههای schema است، موتورهای جستجو بهتر محتوای مطلب سایت شما را تشریح و به دنبال آن باعث افزایش امکان دیده شدن شما و تشخیص کلمات کلیدی اصلی به وسیله گوگل میشوند.

نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود با یک عالمه کار بیشتر برای سایت های بزرگتر.البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با طرح ریزی صحیح ساختار صفحات میتوان این نشانه گذاری را به صورت یکباره برای تمامی محصولات و صفحات سایت انجام داد.

1.      طراحی سایت شرکتی

2.      طراحی سایت فروشگاهی

3.      طراحی سایت تهران

4.      طراحی سایت

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  طراحی وب سایت

معرفی الگوریتم پاندا

الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.

الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

اهداف گوگل پاندا

الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:

  • محتوای بسیار کم: صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند. مانند صفحاتی که دارای موضوعات متنوع اما اطلاعات بسیار کمی در هر مورد هستند.
  • محتوای تکراری: محتوای کپی شده در بسیاری از جاهای اینترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتی در سایت خود شما هم می تواند اتفاق بیفتد. زمانی که یک متن مشخص را در چندین صفحه به صورت تکراری کپی می کنید، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ایجاد کند و خدمات خود را به یک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
  • محتوای ضعیف: صفحاتی که شامل اطلاعات بسیار کمی درباره موضوع خود هستند.
  • فقدان آتوریتی و اعتبار: محتوایی که توسط منابعی تولید می شوند که دارای اعتبار تایید شده ای نیستند. گوگل در این زمینه تاکید کرده است که سایت هایی که نمی خواهند تحت تاثیر منفی پاندا قرار گیرند، می بایست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفید، اعتبار خود را در بین کاربران افزایش دهند.
  • مزرعه محتوا (Content Farming)صفحات بسیار زیاد بی کیفیت که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند. به عنوان مثال می توان به وبسایت هایی اشاره کرد که صفحات زیادی را با موضوعات گرفته شده از کلمات کلیدی مورد جستجو در گوگل، جمع آوری می کنند و محتوای بی ارزشی را درباره آن تولید کرده و بدون اینکه خواسته کاربران را در نظر بگیرند، می خواهند رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کنند.
  • محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به عنوان مثال وب سایت هایی که صرفا پست های مهمان که معمولا بسیار کوتاه نیز هستند منتشر می کنند. این پست ها نیز که معمولا پر از غلط های املایی بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند می باشد.
  • نسبت تبلیغ به محتوای بالا: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند اما محتوایی ندارند.
  • محتوای ضعیف پیرامون لینک های مشخص: محتوای ضعیفی که صرف با هدف لینک دادن به یک سایت مشخص ایجاد شده است.
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران: سایت هایی که کاربران انسانی به صورت مستقیم در نتایج جستجو بلاک کرده اند.
  • محتوای نامرتبط با عبارت مورد جستجو: صفحاتی که عنوان می کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه می دهند اما با ورود به آن با چیز دیگری مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان به صفحاتی اشاره کرده که تخفیف رستوران ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوید که هیچ تخفیفی در این صفحه وجود نداشته و صرفا با تبلیغات پر شده اند.

خط قرمز های الگوریتم پاندا:

برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.

نحوه کار موتور جستجوی گوگل


موتور جستجوی گوگل امروز در سراسر جهان تا حدی فراگیر شده است که به عنوان یک مرجع اطلاعاتی کامل محسوب می شود. موتور جستجوی گوگل دارای کارکردها و الگوریتم های مختلفی است. در این مقاله به معرفی موتور جستجوی گوگل پرداخته شده است.

زمانی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنیم نتایجی که توسط موتورهای جستجو گوگل به کاربر نمایش میدهد بر اساس امتیازاتی است که رده بندی شده و در یک لیست به ما نمایش می دهد . این رده بندی بر اساس یک سری الگوریتم های خود گوگل و فاکتورهایی که این وب سایت ها بر اساس آن رده بندی می شوند و بهترین وب سایت ها را از نظر الگوریتم های گوگل در صدر نتایج قرار می گیرند نشان می دهد .

گوگل چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل، لینک ها را دنبال می کنند. آنها لینک ها را از یک صفحه به دیگر صفحات دنبال می کنند. گوگل شامل پایشگر، ایندکس و یک الگوریتم است. پایشگر گوگل به دنبال لینک ها در وب می گردد و 24 ساعته مشغول به فعالیت است. این پایشگرها نسخه HTML هر صفحه را در دیتابیس بسیار عظیم خود که ایندکس نام دارد، ذخیره می کنند. در صورتی که پایشگر به سایت شما مراجعه کرده و تغییراتی را در سایتتان مشاهده کند، متناسب با آن ایندکس خود را به روز خواهند کرد. تعداد دفعاتی که پایشگرهای گوگل به سایت شما سر میزنند به میزان تغییرات سایت شما وابسته است.

برای اینکه گوگل از حضور سایت شما باخبر شود، کافیست لینکی از سایتتان در یک صفحه ایندکس شده آن قرار داشته باشد. هر زمان که پایشگر ها آن لینک را مشاهده کنند، آن را دنبال کرده و با رسیدن به سایت شما، آن را در ایندکس خود ذخیره می کنند. از این پس صفحات سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهد شد.

فرایندهایی که گوگل برای بدست آوردن نتایج جستجو انجام می دهد :

1.خزیدن

به زبان ساده خزیدن فرایندی است که گوگل برای پیدا کردن صفحات جدید و قرار دادن آنها در ایندکس خود انجام می دهد.

گوگل با استفاده از سرورها و کامپیوتر های پیشرفته خود وب سایت ها را باز و آنها را در ایندکس خود قرار می دهد. برنامه ای که این کار را انجام می دهد ربات گوگل می نامند.

2. ایندکس کردن

ربات گوگل تمام صفحه هایی که در آنها خزیده است را پردازش می کند و کلمات کلیدی و اطلاعات درون تگ ها را شناسایی و در گوگل ذخیره می کند.

3. ارائه کردن

زمانی که شما یک کلمه را در کادر جستجو گوگل وارد می کنید، گوگل ایندکسهای خود را با کلمه شما تطبیق می دهد و نتایجی که به اعتقادش با کلمه شما مرتبط است را به کاربر نمایش می دهد. رتبه بندی صفحات اهمیت زیادی در جستجو گوگل دارد. اگر رتبه یک وب سایت در گوگل بالاتر باشد در نتایج بالای جستجو قرار می گیرد.

صفحه نتایج جستجوی گوگل

صفحه نتایج جستجوی گوگل با عنوان SERP، بین 7 الی 10 وبسایت را در خود می گنجاند که از دید گوگل مرتبط ترین نتایج با عبارت مورد جستجوست. ما از این نتایج با عنوان نتایج طبیعی جستجو یاد می کنیم. با رفتن به صفحات بعدی، نتایج بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر چه سایت شما در صفحات بعدی قرار داشته باشد، احتمال بازدید سایت شما از طریق جستجو کاهش می یابد.

در قسمت بالا یا پایین نتایج جستجو، بعضا سایت هایی وجود دارند که با پرداخت پول نمایش داده می شوند. این سایت ها جز بخش گوگل ادوردز هستند و شما می توانید با پرداخت مبلغی سایت خود را در این قسمت نمایش دهید. هر چه کلمه مورد نظر شما رقابتی تر باشد، میزان هزینه تبلیغ آن بیشتر خواهد بود.

سئو و گوگل

سئو مجموعه بهینه سازی هاییست که بر روی سایت انجام می دهیم تا صفحات آن در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار گیرند. در روند سئو وبسایت، تلاش هایی صورت می گیرد که مطابق با الگوریتم های گوگل است. با اینکه الگوریتم گوگل از بدو پیدایش تا کنون کاملا مبهم بوده است، اما نتایجی که آزمایشات مختلف گرفته شده، ما را به ایده های خوبی از سئو رسانده است.

سئو سایت شما نبایست در جهت فریب موتورهای جستجو مانند گوگل باشد، گوگل سعی دارد که مرتبط ترین نتایج را برای کاربران نمایش دهد. اگر سعی دارید که در زمان کمتری به رتبه های بالای گوگل برسید، از کلمات کلیدی بلندتری شروع کنید و وبسایت خود را کاملا متناسب با عبارت مورد نظرتان کنید

ارزش لینک ها در موتورهای جستجو

درک اهمیت لینک ها برای موتورهای جستجو به ما کمک می کند تا از نحوه کار آنها با این لینک ها آشنا شویم. تعداد لینک هایی که به سمت یک صفحه اشاره می کنند، تعیین کننده اهمیت آن صفحه است. بنابراین هرچه تعداد لینک های یک صفحه بیشتر باشد، موتورهای جستجو تصور می کنند که آن صفحه دارای اطلاعات بیشتر و مهمتریست. هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی (بک لینک ها)، به گوگل در رتبه بندی صفحات کمک می کنند. ارزش لینک ها نیز متفاوت است. سایت هایی که دارای بک لینک زیادی هستند، لینک هایشان نیز متعاقبا ارزش بیشتری نسبت به سایت های کوچکی که لینک های کمی دارند است.

اهمیت لینک ها به قدریست که گوگل سیاست های خاصی برای آن ایجاد کرده است. در صورتی که سعی کنید از سایت هایی لینک بگیرید که مورد تایید گوگل نیستند یا برای گرفتن لینک ها پول پرداخت کنید، گوگل سایت شما را با جریمه مواجه می کند.

درنهایت اینکه گوگل سعی می کند بر اساس شاخص گذاری هایی که از قبل انجام داده است، برنامه و استراتژی الگوریتم خود و رتبه صفحات بهترین نتایج نمایش دهد. امروزه کار کردن در موتور جستجوی گوگل خیلی سخت تر از گذشته شده است و به راحتی نمی توان در صفحه اول قرار گرفت.

نکاتی برای مدیران موفق


    واقعا چه کسانی و چه افرادی از دروغ های زیان بار مدیریت در محل کار آسیب می بینند؟ اگر می خواهید مدیریت گروهی از افراد در هر نوع سازمانی را به عهده بگیرید، ابتدا باید این نکته را به یاد داشته باشید که مفهوم رایج مدیریت، خدشه دار شده است. مدیریت نه تنها به طرز صحیحی انجام نمی گیرد و از حالت طبیعی خود خارج شده، بلکه دچار آسیب های فراوانی شده است.

    در واقع، این مشتریان و سهامداران هستند که آسیب می بینند و کارمندان با استعداد هم محل کار را ترک کرده و حاضر به ادامه همکاری با مدیری نیستند که برای کارهای آنان ارزش قائل نمی شود. در این مقاله به 10 دروغ مدیریت اشاره شده است که تماما، از ترس و بی اعتمادی ناشی می شوند و به همین دلیل بسیار مخرب هستند. بسیاری از افراد، با نوع سنتی مدیریت که حالتی آمرانه و حاکی از نظارت مدیران است، آشنایی دارند. شاید در 150 سال گذشته مدیران موفق از رویکرد «فقط از دستورات من پیروی کن و دیگر هیچ» الگو می گرفتند و پیروان این مکتب مدیرانی موفق و خلاق به شمار می آمدند، اما زمانه تغییر کرده است! در حال حاضر در عصری به سر می بریم که دیگر چنین روشی کاربرد ندارد. اگر مدیران برای تجارب، استعدادها و غرایز کارمندان در محل کار، ارزش قائل شوند آنها هم با کمال میل حاضر به همکاری هستند که نتیجه کار به نفع کارفرمایان هم خواهد بود. مدیران قدیمی که هنوز اعتقاد دارند شغل مدیر، نظارت و مدیریت افراد توانا است هرگز از حضور کارمندان خود بهره ای نخواهند برد و در بهترین حالت، شاهد بی میلی و غرولند از سوی کارمندان خواهند بود.

    به عنوان مدیر، در جلسه بعدی که با تیم خود تشکیل می دهید، درباره این مقاله با همکاران صحبت کنید و از آنها بپرسید، چه دروغ های مدیریتی را در طی سال ها شنیده اند؟ بسیاری از افراد به دفعات این دروغ ها را شنیده اند. اکنون، زمان آن فرا رسیده که دروغ های مدیریت را فراموش کنید و به بیان واقعیت ها درباره مدیریت بپردازید. مدیریت به آن معنا است که با داشتن اعتماد به اندازه کافی به خود، بتوانید اشخاصی را که به آنها اعتماد دارید استخدام کنید. پس از استخدام افراد استثنایی، آنان را آزاد گذاشته تا با کارهایشان شما را متحیر کنند و هم، از عهده انجام این کار به خوبی برخواهند آمد. و اما مضرترین باورهای غلط کسب وکار عبارت است از:

    1. حق همیشه با رئیس است، زیرا او رئیس است

    نام دیگر این دروغ «اگر زورت بیش است حرفت پیش است» است. این آخرین حربه و ابزار مدیریت مبتنی بر ترس است. به عنوان یک مدیر باید اشتباهات خود را بپذیرید و از اینکه در زمان مناسب در مسیر درست قرار گرفته اید متشکر باشید.

    2. اگر شرایط کاری برای کارمندان بیش از حد راحت باشد، هرگز عملکرد خوبی نخواهند داشت

    اگر کارمندان درگیر قوانین نادرست و مدیران ازخود راضی نباشند، می توانند از قدرت خلاقانه خود استفاده کنند و عمیقا، درگیر انجام کار شوند. این سبک از مدیریت به افسانه ها پیوسته است. این دروغ را باور نکنید که کارمندان در حین انجام کار، تفریحات بسیاری دارند. اگر کارمندان در حین انجام کار، سرگرمی و خوشی نداشته باشند، تعهد خود را برای انجام وظایف، نسبت به مدیر از دست می دهند.

    3. کارمندان هنگامی که از نزدیک تحت نظارت باشند، عملکرد بهتری دارند.

    اگر به عنوان مدیر، مجبور هستید که کار کارمندان را از نزدیک زیر نظر داشته باشید با مشکلات فراوانی روبه رو خواهید شد. بزرگسالان به نظارت زیادی احتیاج ندارند و اگر با آنها مانند کودکان رفتار کنید، رفتار کودکانه ای از خود نشان خواهند داد و شما به دلیل داشتن روش مدیریت ناصحیح، مورد سرزنش قرار می گیرید.

    4. پاداش و مجازات (چماق و هویج) بهترین راه برای ایجاد انگیزه در افراد است.

    در گذشته، تئوری های ابتدایی مدیریت مانند روش چماق و هویج از محرک های بسیار محبوب کارمندان به شمار می رفته اما در حال حاضر، اطلاعات افراد بالاتر رفته است. انسان ها مانند حیوانات نیستند، بلکه قادر به خلق ارزش های والا و درخشانی هستند به ویژه زمانی که موانع از سر راهشان برداشته شود می توانند با کسب موفقیت های متعدد، مدیران را شگفت زده کنند. از عوامل تشویق افراد می توان به احترام، آزادی عمل، توجه به نیازهای آنها (مانند تجهیزات مناسب) اشاره کرد.

    5. دادن اطلاعات فراوان به کارمندان، موجب سردرگمی آنها خواهد شد، فقط مطالب لازم و مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهید.

    یک راه تضمین شده برای اینکه از توجه و مراقبت نسبت به کارمندان بکاهید، این است که به آنها بگویید «اطلاعات را در اختیار شما قرار نمی دهیم زیرا برای انجام کار به دانستن آن احتیاجی ندارید». در میان گذاشتن اطلاعات تقریبا هیچ هزینه ای در بر ندارد و مدیرانی که از به اشتراک گذاشتن اطلاعات سر باز می زنند، افراد ضعیفی هستند. کارمندان را به داشتن روحیه کنجکاوی تشویق کنید تا از شما درباره کسب و کار، سوالات گوناگون بپرسند. چه کسی می داند شاید در ضمن انجام وظیفه و پی بردن به نحوه انجام کارها، به نظرات باورنکردنی دست پیدا کنند.

    6. زمان بیکاری، اتلاف وقت و به ضرر شرکت است.

    به هدر دادن زمان ممکن است هنگامی که هم گروهی های شما در حال جا به جا کردن جعبه ها یا تخلیه بار کامیون هستند عامل مضری به نظر برسد. اما در دانش روز اقتصادی به سختی می توان گفت که یک فعالیت خاص (برای مثال، تماشای یک ویدئو در یوتوب یا خط خطی کردن روی یک تکه کاغذ) هدر دادن وقت است. فرآیند خلاقیت هر فرد با افراد دیگر کمی متفاوت است. اگر شخصی به اهداف خود دست پیدا کند، چرا باید چگونگی دستیابی به اهداف برای شما مهم باشد؟ نگران اوقات بیکاری نباشید و موفقیت های اعضای تیمتان را جشن بگیرید!

    7. اصل مهم، وظیفه یا نقش فرد است و نه خود شخص.

    اگر معتقد باشید که وظیفه در تیم مهم تر از فرد و توانایی او در قالب وظیفه اش است آن گاه بهانه ای قوی به کارمندان خود می دهید که وظایف خود را تنها در چارچوب شرح وظایف ارائه شده و نه بیشتر، انجام دهند. زمانی که خلاقیت فردی، انرژی و شهامت شخص خاصی را در هر وظیفه ای که به عهده دارد، تصدیق و تمجید می کنید در واقع باعث می شوید که همگروهی ها نیز به کار خود توجه نشان داده و علاقه مند شوند. همه افراد از انجام کار خاصی برای شناخته شدن و مشهورشدن، لذت می برند. کارمندان هم تا حدی که احساس کنند می توانند کار متفاوتی انجام دهند و مشکلات را پشت سر بگذارند، سعی می کنند کارها را با موفقیت انجام دهند. هر زمانی که بگویید «شخص اهمیتی ندارد و آنچه دارای اهمیت است، وظیفه است» کارمندان را از فرصتی که می توانند به کار علاقه نشان دهند، دور می کنید. آیا واقعا چنین قصدی دارید؟

    8. برای اینکه کارمندان عملکرد عالی داشته باشند به بازخورد مکرر نیاز دارند

    هیچ گونه مدرکی دال بر این مطلب وجود ندارد که بازخوردهایی که به کارمندان داده می شود موجب بهبود عملکرد آنها می شود، مگر اینکه خود، خواهان شنیدن نظرات از سوی مدیران باشند. برنامه بررسی عملکرد سالانه کارمندان در حقیقت یک اتلاف وقت است. سعی کنید کارمندان متوجه شوند حاضرید در ارتباط با مسائلی که درگیرشان هستند به آنها کمک کنید. علاوه بر این، همیشه در دسترس هستید و در صورت نیاز، حاضر به راهنمایی کردن هم می باشید. نظرات شما برای دیگران هیچ اهمیتی ندارد مگر اینکه واقعا با ارزش و سازنده باشند. آیا در مورد این موضوع که نظرات شما تاثیر شگرفی دارند، اطمینان دارید؟ متاسفانه، اکثر مدیران در این زمینه نظر خاصی ندارند.

    9. مدیریت یعنی داشتن اهداف و راهنمایی کارمندان جهت دستیابی به اهداف

    مدیریت از کارمندان توقع هدف گذاری ندارد، شما و هم تیمی هایتان می توانید با کمک یکدیگر آن را انجام دهید. اگر هم گروهی های شما در فرآیند، داشتن اهداف هیچ گونه همکاری ندارند و خود را درگیر مسائل نمی کنند، پس چرا دستیابی به اهداف باید برای آنها حائز اهمیت باشد؟ برانگیختن افراد به منظور دستیابی به اهداف یک نظر قدیمی است که در دنیای امروز هیچ جایگاهی ندارد. نباید هیچ فردی را مجبور به انجام این کار کرد. افرادی را استخدام کنید که مطمئن هستید ابزار، اطلاعات، شرایط و حمایتی را در اختیار دارند که لازمه انجام هر کاری برای سازمان است. بگذارید خود مسیر دستیابی به اهداف را طی کنند!

    10. اگر قادر نیستید مسائل را بسنجید پس از عهده مدیریت هم بر نمی آیید!

    این دروغ مدیریت، هر روز، به تیم های بی شماری صدمه می زند. مهم ترین عناصر در کسب وکار شما، تعهد، پویایی و هم گامی با بازار است که با طرز فکر و ابزارهای سنجش قدیمی و پوسیده، قابل سنجیدن نیست. اجزا و عوامل تاثیرگذار بیشتر شبیه به امواج هستند، نه ذرات قابل اندازه گیری اما می توان آنها را احساس کرد و حدس زد چه زمانی یک گروه دارای انرژی و چه موقعی فاقد انرژی است. هنگامی که انرژی کار کردن کاملا از بین رفته است، چه اهمیتی دارد کارمندان اوقات خود را در مکالمات تلفنی هدر داده اند یا در زمان ناهار. سعی کنید بر ایجاد اعتماد در سازمان خود تمرکز کنید، همچنین می توانید معیارهای غیر منطقی که در سازمان بنا نهاده اید را دور بیندازید. آیا این یک تغییر خوشایند نمی تواند باشد؟

    5 ویژگی مدیران موفق

    • تاریخ انتشار 1395/01/29
    •  
    • .
    •  
    •  2331
    •  
    • .
    •  
    • گروه رازهای مدیریت کسب و کار

    اغلب ما اعتقاد داریم که بعضی ویژگی ها وجه مشخصه مدیران خوب است؛ به عنوان مثال ترسیم چشم اندازی مشخص و واقع گرایانه برای سازمان تحت مدیریت خود. این نمونه و مواردی مانند آن ویژگی هایی است که بسیار مشخص و واضح هستند. ولی یک مدیر موفق قطعا از ویژگی های بسیار دیگری برخوردار است. در بحث های مدیریتی ثابت شده است که تمامی مدیران موفق دارای پنج ویژگی هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

    1. پایبندی به تعهدات

    بیخیالی بیماری است که می تواند سد راه موفقیت مدیران باشد.مدیران موفق آموخته اند که به هیچوجه نباید به تعهدات خود پشت پا بزنند . تجربه به آنها آموخته است که باید برای پایبندی به قول و حرف خود تمامی راه های ممکن را بیازمایند. مدیر موفق کاملا به این موضوع واقف است که پایبندی او به تعهداتش، احترام کارمندان و وفادری آنها به سازمان را به همراه دارد.

    2. قاطعیت در تصمیم

    مدیران موفق، با تکیه بر تجربیات خود، مهارتی بی نظیر در روند اخذ تصمیم دارند؛ از تصمیمات بسیار کوچک، مانند لباسی که می خواهند بپوشند، تا تصمیمات بسیار بزرگ مانند گام هایی که در انجام یک پروژه کلان باید برداشته شود. مدیران برجسته می دانند که گرچه نتیجه کار از اهمیت خاصی برخوردار است، اعتقاد و باوری که کارمندان به تصمیمات اخذ شده توسط آنها دارند از بیشترین اهمیت برخوردار است. اینگونه مدیران در طی زمان می آموزند که اگر شخصاً به تصمیم گیری های خود ایمان داشته باشند، این حس اعتماد و باور در دیگران نیز شکل می گیرد.

    3. پیروی از مدیران برتر

    مدیران موفق همواره مدیرانی هستند که در مسیر خود به سوی موقعیت فعلی نگاهی به نحوه مدیریت مدیران موفق داشته اند. تجاربی که این افراد با پیروی از سایر مدیران و ابراز حس وفاداری به آنها کسب کرده اند، به آنها امکان می دهد حس سایرین را در هنگام کار کردن با مدیری با مشخصات خود درک کنند. مدیران موفق به عملکرد خود در موقعیت های گوناگون واقفند و به خوبی می دانند چه زمانی باید بیشتر در دسترس کارمندان باشند و ارتباطات خود را با کارمندان چگونه شکل دهند که بیشترین نتیجه مورد نظر را کسب کنند.

    4. جستجوگر

    یکی از نقاط ضعف کارمندان معمولی این است که در جستجوی موقعیت های احتمالی نیستند. مدیران موفق در مسیر پیشرفت خود به این رتبه، سعی کرده اند بیش از توان خود تلاش کنند و بارها و بارها با تصاحب به موقع فرصت ها مسیر را سریعتر پیموده اند. مدیران موفق می دانند که با تلاش بیشتر، امکان یادگیری و کسب مهارت و دانش افزایش می یابد که به نوبه خود مدیریت عقلانی و منطبق بر دانش و تجربه را امکانپذیر می کند.

    5. انتقال تجارب و دانسته ها

    هرگز افراد بزرگ و موفق منجمله مدیران موفق به تنهایی به جایگاهی که دارند دست نیافته اند. انتقال دانش و تجارب به کارمندان جوان تر یکی از با ارزش ترین اقداماتی است که مدیران موفق انجام می دهند. مدیران موفق برای کارمندان خود نمونه ای متعالی از چهره واقعی یک کارمند جویای نام و موقعیت های بالاتر هستند.

    1.      طراحی سایت شرکتی

    1.      طراحی سایت تهران

    1.      طراحی وب سایت

    1.      طراحی سایت تهران

    2.      طراحی سایت

    3.      طراحی وب سایت

    4.      طراحی سایت شرکتی

    5.      طراحی سایت فروشگاهی

    6.      طراحی سایت تهران

    7.      طراحی سایت

    8.      طراحی وب سایت

    1.      طراحی سایت شرکتی

    2.      طراحی سایت فروشگاهی

    3.      طراحی سایت تهران

    شغل ایده آل

    در اقدامی درست هر کسی ممکن است، شغل مناسبی برای خود پیدا کند اما همیشه تصویری از یک شغل رؤیایی در سر داشته باشد که همیشه چشمش به دنبال آن بوده است. شاید هنوز برای به دست آوردن آن آمادگی کامل نداشته اید. شاید هم هدفتان این بوده که این شغل را به دست بگیرید، تا سر فرصت شغلی که همیشه می خواسته اید را به دست بیاورید. اما پیش از آنکه به جستجوی خود ادامه دهید، از خودتان بپرسید آیا شغل فعلی تان قابلیت تغییر و تحول را دارد یا خیر. شاید بتوانید با اندکی تلاش، شغل فعلی تان را به شغل رؤیایی تان بدل کنید.

    شارلیز هرست، استادیار رشته ی مدیریت کالج کسب و کار مندوزا، اعتقاد دارد مردم اغلب اوقات میزان کنترلی که روی شغل خود دارند را دست کم می گیرند. او در این باره می گوید: «پژوهش ها نشان داده اند نگاهی متفاوت به کار، بازتعریف وظایف شخص در قالبی تازه، و یا تغییر نحوه ی تعامل با دیگران، همه و همه کارهایی هستند که افراد از طریق آنها می توانند معنای تازه ای از دل شغل خود بیرون بکشند».

    شغل رؤیایی شغلی است که شما را راضی کند و نقاط قوتتان را به نحو احسن به کار بگیرد. اگر در حوزه ای فعال هستید که از آن لذت می برید، اما هنوز شغلی که می خواهید را در آن حوزه به دست نیاورده اید، انجام هفت کار زیر به شما کمک می کند شغل فعلی تان را به شغلی که همیشه می خواسته اید بدل کنید.

    1- ایده پرور باشید

    پیشنهاد هرست این است که مسئولیت های خود را با ارائه ی پیشنهاد های خلاق و سازنده به بالادستی های خود دستخوش تغییر و تحول کنید. او در این باره می گوید: «اگر ایده های شما به کار گرفته شوند، شاید بتوانید در اجرای آنها نیز مشارکت داشته باشید». دیوید نور، مدیرعامل شرکت مشاوره ی استراتژی نور گروپ توصیه می کند فرا تر از نقش و حوزه ی مسئولیت های خود فکر کنید تا بتوانید از نیاز های بعدی تیم یا شرکتتان پیش بینی بهتری داشته باشید. او می گوید: «آیا مهارت ها، دانش، یا رفتار مورد نیاز را در خود دارید؟ اگر خیر، به این فکر کنید که چگونه می توانید به سرعت آنها را کسب کنید و به کار بگیرید».

    2- کارهایی خارج از بازه ی همیشگی خود انجام دهید

    نور توصیه می کند کاری کنید مدیرتان در کنار نقش فعلی تان، شما را در نقشی که دوست دارید نیز ببیند. او می گوید «برای پروژه های بزرگ و طرح های مهم داوطلب شوید و به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فرا تر از تعریف شغلتان تأثیرگذار باشید».

    3- روابط خود را توسعه دهید

    نور توصیه می کند با برقراری روابط قدرتمند با تصمیم گیران، کاری کنید هر کسی برای امور مختلف به شما مراجعه کند. اطمینان حاصل کنید دیگران می توانند اولویت های مورد نظر شما برای مسئولیت های تازه را تشخیص دهند. او ادامه می دهد: «دیگران همیشه می توانند کسانی را پیدا کنند که بتوانند از پس انجام جنبه های فنی کار شما بر بیایند. اما شما باید کاری کنید به خاطر برقراری و حفظ ارتباطات مهم در تیم و سازمان، به شما مراجعه کنند یا شما را پیشنهاد دهند».

    4- در موقعیت خود نوآور باشید

    توصیه ی نور این است که سعی کنید مدام در حال رشد باشید و ریزه کاری های حوزه ی فعالیت خود را کشف کنید. در رویداد ها و کنفرانس های آن حوزه شرکت کنید، در انجمن های آن فعال باشید و خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد اثرگذار روبرو شوید. سپس بینش، ایده ها و روابط حاصله را به محل کار خود بیاورید. او می گوید: «برای زندگی شخصی و شغلی خود نقشه ی راه درست کنید».

    5- وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

    میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.
    او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

    6- لحظات اوج خود را پیدا کنید

    ماوی اعتقاد دارد مشاغل مختلف به خاطر پتانسیل هایی که دارند جذابیت پیدا می کنند؛ مثل اینکه می توانیم در آنها خیلی چیز ها یاد بگیریم، دستاورد هایی داشته باشیم و از آنها درآمد کسب کنیم. او ادامه می دهد: «در ادامه کشش پیدا می کنیم و تا حدی شناخته می شویم، تا اینکه در نهایت به اوج می رسیم. این لحظه حس فوق العاده ای دارد: لحظه ای که در رأس بازی خود قرار می گیرید و از انجام آن لذت می برید». ماوی توصیه می کند به دنبال آن لحظه ی بعدی باشید. او می گوید «لحظه ای که به خاطر ترفیع، افزایش حقوق، و یا مدیریت یک تیم در پوست خود نمی گنجید. این لحظه هر چه که می خواهد باشد، اما به دنبالش باشید».

    7- نیاز هایتان را از مدیر خود بخواهید

    آنیشا وینجاموری، مدیرعامل شرکت مشاوره ی اینوویشنز آیکیو اعتقاد دارد هیچ کارفرمایی دوست ندارد کارمند ارزشمندی که به پیشرفت سازمانش کمک می کند را از دست بدهد. او در این باره توضیح می دهد: «اگر از لحاظ فرهنگی و کاری عضو مؤثری باشید، مدیر شما از فراهم کردن شرایط کاری دلخواهتان، درک نقاط قوتتان و توانمندسازی شما در جهت رسیدن به اهداف حرفه ای شما و شرکت خود، بی نهایت خوشحال خواهد شد

    فرهنگ در کسب و کار

      اگر می خواهید اعضای تیم تان مثل صاحبان واقعی کسب و کارتان رفتار کنند، لازم است اطلاعاتی که برای این نوع تفکر به آن نیاز خواهند داشت را در اختیارشان قرار دهید. بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان دوست دارند کارمندانشان طوری رفتار کنند که گویی آن کسب و کار متعلق به خودشان است. اما چند تای آنها برای توانمند سازی کارکنان خود با این نوع تفکر، قدمی عملی بر می دارند؟

      شفافیت یکی از مهم ترین ویژگی های شرکت های بزرگ است؛ فارغ از اندازه یا صنعتی که در آن قرار دارند. به اشتراک گذاری اطلاعات، اعتماد به بار می آورد، فرصت یادگیری فراهم می کند و به تصمیم های هوشمندانه تری منجر می شود. اگر شفافیت برایتان اهمیت دارد می توانید از روز اول آن را به یکی از ارزش های اصلی خود بدل کنید. ارزش های شما نباید تنها روی دیوار قرار بگیرند؛ شما باید با ارزش های خود زندگی کنید و تصمیم های شرکت را با در نظر گرفتن آنها بگیرید. در ادامه 5 راه پیشنهادی برای خلق و نهادینه سازی فرهنگ شفافیت در کسب و کار را از نظر خواهید گذراند.

      1- کسانی را استخدام کنید که به آنها اعتماد دارید.

      برخی شرکت ها گرفتار خصوصی نگه داشتن مسائل می شوند، که این می تواند به بی اعتمادی میان اعضای تیم بیانجامد. در عوض، کسانی را استخدام کنید که به شکل غریزی می توانید به آنها اعتماد کنید تا بتوانید با توانمند کردنشان برای تفکر مورد نظر، احساس راحتی داشته باشید. با اینکه مساوات می تواند به عنوان مزیتی مالی برای موفقیت محسوب شود، مالکان کسب و کار ها اغلب برای ساختن چیزی از هیچ، سخت نیازمند مسئولیت و اختیار هستند و نباید در این مسیر به واسطه ی عدم بهره مندی از اطلاعات مسیرشان سد شود.

      2- در جلسات بی پرده صحبت کنید.

      سعی کنید در جلسات تان همه از «چرا» های لازم اطلاع داشته باشند. جزئیات رشد، امور مالی، ساختار استخدامی، اولویت ها و برنامه های آینده را در جلسات خود به اشتراک بگذارید. برگزاری جلسات «هرچه می خواهی بپرس» یک یا دو بار در ماه نیز می تواند یاری رسان باشد. در این جلسات هر یک از اعضای تیم می تواند برای پرسیدن سؤالات خود به شما مراجعه کند. اگر برای مستند سازی و پاسخگویی در قبال اشتباهات خود به همان اندازه ای که برای جشن گرفتن پیروزی های خود عجله می کنید سرعت به خرج دهید، هم تیمی هایتان می توانند از تجربیات شما درس بگیرند. بخش بازاریابی می تواند کمپین های بهتری ساماندهی کند، بخش فروش می تواند مشتریان راغب پرورش دهد، مهندسین می توانند سیستم های مقیاس پذیر بیشتری خلق کنند، و تیم های امور مشتریان می توانند حساسیت های مشتریان را بهتر منعکس کنند. به این ترتیب همه برنده خواهند بود.

      3- با مشتریان صداقت داشته باشید.

      شفافیت داشتن به سمت بیرون سازمان شما نیز جریان خواهد داشت؛ به ویژه برای مشتریان. استراتژی های شفاف بازاریابی و فروش بخش مهمی از این شفافیت هستند. برای مثال هزینه هایتان را از مشتریان خود مخفی نکنید. حتی می توانید ابزاری برای قیمت گذاری روی وبسایت خود ایجاد کنید که مشتریان با استفاده از آن بتوانند بفهمند خدمات شما دقیقاً چقدر برای کسب و کارشان هزینه بر خواهند بود. به علاوه، وقتی محصول شما به درد مشتری به خصوصی نمی خورد، ارائه دهنده ی دیگری را به او معرفی کنید. با شفافیت و صداقت مطمئن باشید در درازمدت مشتریان راضی تری خواهید داشت.

      4- به دنبال بازخور باشید و آنها را فاش کنید.

      یکی از بهترین راه ها برای بهبود این است که بازخورهای اعضای تیم خود را جویا شوید. برای این کار مثلاً می توانید هر چند وقت یک بار برای ارزیابی مشارکت، رهبری، همسویی و پیشرفت و توسعه نظرسنجی برگزار کنید. برای تشویق افراد به ارائه ی بازخور های بی پرده و صادقانه، نظرسنجی های خود را بی نام انجام دهید. اما به هر صورت، نتایج آن را با همه به اشتراک بگذارید.
      علاوه بر این، در میان گذاشتن نظرات شخصی اعضا با رهبر تیم و بالعکس به یادگیری اعضا و رشد آنها کمک می کند و باعث می شود هم تیمی های بهتری برای یکدیگر باشند. این برای خلق و حفظ فرهنگی اصیل در شرکت مفید واقع می شود.

      5- نشان دهید پای حرف هایتان می ایستید.

      گاهی اوقات شفافیت داشتن آسان نیست، اما کار درست همین است. مدیرعامل باید هر بار اشتباهات خود را بپذیرد و مسئولیت آنها را به گردن بگیرد. این بخشی از مسئولیت پذیری ما در قبال یکدیگر است که به همه ی ما کمک می کند بهتر شویم. هیچ کس کامل نیست. به همین ترتیب لازم است در مورد حوزه هایی که دوست داریم در آنها بهبود حاصل شود صحبت کنیم؛ چه درونی و چه بیرونی. یکی از مهم ترین جنبه های به راه اندازی یک کسب و کار این است که هویت خود به عنوان یک شرکت را درک کنید. ایجاد فرهنگ شفافیت می تواند برای مأموریت شما حیاتی باشد و به ایجاد حس اعتماد و دوستی کمک کند. خود این نیز در نهایت برای شما، تیم تان و مشتریانی که به آنها خدمت رسانی می کنید مفید خواهد بود.

      1.      سئو سایت

      2.      طراحی وب سایت

      3.      طراحی سایت شرکتی

      4.      طراحی سایت فروشگاهی

      5.      طراحی سایت تهران

      طراحی سایت

      1.      طراحی سایت شرکتی

      2.      طراحی سایت فروشگاهی

      طراحی سایت تهران

      1.      طراحی سایت فروشگاهی

      2.      طراحی سایت تهران

      طراحی سایت