اپلیکیشنها در ساعت ۸ شب با اوج استفادهی کاربران روبهرو میشوند
اغلب اپلیکیشنها با الگوی مصرف مشابهی مواجه هستند: افزایش استفاده در صبح، وقتی مردم رفتوآمد خود را شروع میکنند و کاهش تدریجی در روز. بعد از ساعات کاری، به تدریج با افزایش استفاده روبهرو هستیم تا جایی که در ساعت ۸ شب، اوج مصرف استفاده از اپلیکیشنها اتفاق میافتد. بعد از این ساعت و با فرارسیدن زمان استراحت و خواب افراد، اپلیکیشنها کمتر مورد استفاده قرار میگیرند تا این که در ساعت ۱۰ شب کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران اتفاق میافتد. ساعات اوج مصرف بهترین زمان برای فراخوانی کاربران به استفاده از اپلیکیشنتان و برقراری ارتباط با آنها است ولی همهی اپلیکیشنها از یک الگوی مصرفی تبعیت نمیکنند.
سه دسته اپلیکیشنی که ساعات اوج مصرف آنها در صبح اتفاق میافتد عبارتند از: اخبار، حملونقل و آبهوا. بیشتر مردم آبوهوا، وضعیت ترافیک و سرخط اخبار را درست زمانی که از خواب برمیخیزند بررسی میکنند. بدیهی است که اپلیکیشنهای حملونقل، صبح و عصر یعنی زمانی که مردم به دنبال بهینهترین و خلوتترین راه برای عبور و مرور بین محل کار و مدرسه و خانه هستند، اوج مصرف را تجربه میکنند. برای اپلیکیشنهایی که در ساعات اولیه صبح با بازدید پرتعداد کاربران مواجه هستند، یک پیام درونبرنامهای که با برنامهریزی قبلی و در زمان مناسب ارسال شود، میتواند باعث افزایش قابل توجه درگیری کاربر با اپلیکیشن شود.
دستههای کسبوکار، مالی و موسیقی در طول روز بیشترین بازدید را تجربه میکنند
سایر اپلیکیشنها در طول روز نرخ استفادهی ثابتی را تجربه میکنند ولی اپلیکیشنهای کسبوکار و مالی در طول روز نرخ استفادهی بیشتر و روبهرشدی دارند. اپلیکیشنهای موسیقی هم به طور پیوسته مورد استفاده قرار میگیرند، علت این مساله میتواند این باشد که مردم همزمان با انجام کارهای روزانه به موسیقی گوش می دهند. این سه دسته از اپلیکیشنها کمتر تحت تاثیر زمان رفتوآمد مردم هستند و به عنوان اپلیکیشنهای همراه مردم در ساعات روز به طور مداوم مورد استفاده قرار میگیرند. نکتهی جالب این است که اپلیکیشنهای مالی و کسبوکار علاوه بر ساعات اداری، در ساعات عصر و غروب هم نرخ استفادهی بالایی دارند که این امر نشان میدهد مردم سعی دارند با استفاده از گوشی هوشمند همراهشان همچنان با مسائل مربوط به محل کار در ارتباط باشند.
کاربران برای اپلیکیشنهای سرگرمی و تفننی تا دیروقت بیدار هستند
در میان همهی دستهبندیها، اپلیکیشنهای سرگرمی و شبکههای اجتماعی بالاترین میانگین استفاده در ساعات نیمهشب را از آن خود کردند. بهطور خاص اپلیکیشنهای سرگرمی نرخ استفادهی بالایی در ساعات انتهایی شب تا ساعات اولیهی صبح دارند. در شرایطی که سایر دستههای اپلیکیشنها در ساعت ۲ تا ۵ حداکثر ۲۰ درصد مصرف را تجربه میکنند، اپلیکیشنهای سرگرمی در این ساعات با ۵۰ درصد کل مصرف خود روبهرو هستند.
در حالی که این اطلاعات بهنظر بدیهی میآیند، کاربردهای مهمی برای مدیرمحصولها و بازاریابان اپلیکیشنها دارند. بیشتر مردم از الگوی مشابهی برای انجام کارهای روزمره پیروی میکنند و این بدین معناست که شما میتوانید بهترین زمان برای درگیر کردن کاربر با اپلیکیشنتان را پیشبینی کنید. دانستن زمان اوج مصرف برای دستهی اپلیکیشن شما به این معناست که میتوانید برای بهروزرسانی محتوای اپلیکیشن زمان دقیقی بیابید و کمپینهای تبلیغاتی اپلیکیشنتان را بهینهسازی کنید و تبلیغات را از نظر زمانی هدفمند کنید. تپسل، که پلتفرم تبلیغات هدفمند برای اپلیکیشنهای موبایل است، با داشتن ویژگی هدفمندی زمانی، میتواند به شما در صرف بهینه و موثر بودجهی تبلیغاتتان کمک کند. یکی از تجربههای موفق در این حوزه، کمپین تبلیغاتی جذب کاربر جدید برای اپلیکیشن زودفود است. این کمپین با در نظر گرفتن زمان اوج مصرف اپلیکیشن در شبانه روز از هدفمندی زمانی تبلیغات تپسل استفاده کرد و سپس با یافتن زمان مناسب تبلیغات موفق شد نرخ کلیک را ۲۵ درصد افزایش دهد و بودجه بازاریابی خود را به صورت بهینه مصرف کند.
بیشتر بخوانید:
https://tejarat-online.blogiran.net/
https://digital-marketing.blogiran.net/
https://web-oline.blogiran.net/
https://tejarat-farda.blogiran.net/
https://digimarket.blogiran.net/
https://online24.blogiran.net/
https://webkaran.blogiran.net/