مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنوکار / مطالبی درباره تکنولوژی های جدید در صنایع

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

EOC در دوربین مدار بسته



EOC در دوربین مدار بسته

EOC در دوربین مدار بسته : دوربین های مداربسته به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی در سال های اخیر تغییرات بسیار بزرگی در فناوری های پیشرفته داشته اند. بالا رفتن کیفیت تصاویر و استفاده کردن از سخت افزارها و نرم افزارهای جدید به همراه توسعه هوش مصنوعی انقلابی در حوزه امنیت تصویری در سرتاسر جهان رقم زده است. برخی از این فناوری ها به شدت تخصصی است و برای اهل فن و نصب کننده های دوربین مدار بسته مهم خواهد بود که این فناوری های جدید را بشناسند. در ادامه این مطلب به معرفی تکنولوژی EOC در دوربین های مداربسته می پردازیم.

آشنایی با تکنولوژی EOC

این تکنولوژی به قابلیت های کابلهای کواکسیال مربوط می شود. در معنای لغوی نیز EOC مخفف  Ethernet Over Coaxial و به معنای اترنت ( شبکه کامپیوتری کابلی) بر بستر کابل کواکسیال است. اگر بخواهیم توضیح دقیق درباره این تکنولوژی ارائه دهیم باید قبل از هر چیز توضیح مختصری درباره کابل های کواکسیال به شما داده شود. کابل های کواکسیال نسل جدید کابلها برای انتقال تصویر در دوربین های مداربسته هستند، دوربین های مداربسته آنالوگ از این کابل ها برای انتقال تصاویر دریافتی استفاده می کنند و در مقابل دوربین های تحت شبکه از کابل های شبکه در جهت انتقال تصاویر و دیتا بهره می برند.

اما کابل های کواکسیال به مانند هر بستر دیگر در دنیای ما دارای محدودیت هایی است. در دوربین های مداربسته آنالوگ HD برای هر دوربین یک کابل کواکسیال مجزا نیاز است و این کابلها در نهایت به دستگاه DVR متصل می شوند. بنابراین واضح است که در پروژه های نصب دوربین مداربسته هرچه تعداد دوربین ها افزایش پیدا می کند نیاز به کابل کشی نیز بیشتر می شود. تکنولوژی EOC دقیقا برای برطرف کردن این مشکل توسعه یافته است.

استفاده از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه

شاید به طور مختصر بتوان گفت که مهمترین قابلیت تکنولوژی EOC این است که می توانید از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه در پروژه های نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید. برای درک بهتر این فناوری باید اول توضیح دهیم که تفاوت های کابل کواکسیال و کابل شبکه در چیست. مهمترین تفاوت این دو کابل در این است که کابل های شبکه داده ها را به صورت دیجیتال ارسال می کنند اما کابل های کواکسیال اطلاعات دریافتی را به صورت امواج سینوسی و به وسیله تغییرات اعمال شده ولتاژ برق ارسال می کنند.

وقتی یک وسیله نصب شده بر روی یک شبکه اقدام به ارسال اطلاعات بر روی کابل کواکسیال می کند این اطلاعات با یک طول موج و فرکانس مشخص ارسال می شود و به این طریق برای هر دوربین مداربسته یک packet روی کابل ایجاد می شود. در نهایت در انتهای خط کابلهای کواکسیال این packet  ها از هم تفکیک می شوند و به شکل دقیق مشخص می شود که هر سیگنال برای کدام دوربین مداربسته است. با کمک تکنولوژی جدید EOC این فرآیند به شکلی ساده تر انجام می شود و شما می توانید دوربین مداربسته تحت شبکه را به وسیله کابل کواکسیال در بستر شبکه قرار دهید.

 

EOC در دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید: هایک ویژن  پک دوربین مداربسته

 

کیت های ترکیبی POC و EOC

نکته دیگر در خصوص این تکنولوژی این است که در تکنولوژی POC و EOC در واقع ما از برق متناوب استفاده می کنیم یعنی در سیم ها برق متناوب جریان دارد، حال دوربین باتبدیل جریان برق متناوب به مستقیم برق مورد نیاز خود را نیز تامین می کند.

همچنین کیت های ترکیبی POC و EOC وجود دارند که می توانند بطور همزمان داده های شبکه را انتقال دهند و برق دوربین را نیز با همان کابل کواکسیال تامین کنند. بنابراین دوربین مدار بسته EOC تنها دارای یک عدد سوکت BNC است که میتواند توان مصرفی دوربین و انتقال دیتا را همزمان انجام دهد.

 

مزایا و معایب تکنولوژی EOC

  • کاهش هزینه های کابل کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه بواسطه استفاده از کابل کواکسیال و حذف کابل برق.
  • افزایش متراژ پیاده سازی بستر دوربین مدار بسته تحت شبکه از ۱۰۰ متر به ۲۰۰ متر.
  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • دریافت تصاویر با کیفیت بواسطه استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه

مانند هر تکنولوژی دیگری در دنیا برای تکنولوژی EOC  نیز معایبی وجود دارد که مهم ترین آنها اتصالات بیش از حد سه راهی های BNC  است که در هنگام قطعی تصاویر، عیب یابی را سخت خواهند کرد.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  2. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. قیمت دوربین خودرو
  5. دستگاه DVR هیبرید
  6. دوربین پلاک خوان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد